Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
ja leję 15W50/300V Motula, jest to olej który nie jest rozlewany w PL, gdzie nie wiadomo co jest w bańce, 5W po rozgrzaniu to woda a nie olej, auta z duużym przebiegiem, powinny mieć tą gęstość nieco wyższą, moja ma 400+ i ciężko codziennie pracuje już 12 rok, nie zanosi się na usterkę, więc teorie to jedno, fakty drugie..inną sprawą jest ta nieszczęsna temperatura w tych silnikach w ok. 100C, która nie jest obojętna na olej

Ale 5w to tylko gęstość. Lepkość to druga liczba która bierzemy pod uwagę jeśli mówimy o tym czy olej jest jak woda po rozgrzaniu.


Ja mam styczność z nietypowymi silnikami które pracują w ogromnie ekstremalnych warunkach pod gigantycznym obciążeniem i bardzo wysoką temp otoczenia. Do niektórych leje się 15w40. Ale tak zaleca producent. I tego się trzymamy. Silniki pracują i nawet po 5 lat wytrzymują aż do zezlomowania pojazdu.


Mam przebieg blisko 400tys. Jeżdżę od niecałych 200tys na LPG, robię w granicach 30tys rocznie. Polecasz 15w? Wiem że one też mogą być syntetykami ale to moje 2. 0 nie jeździ po torze i nie potrzebna mi lepkość w okolicach 50 czy 60. I nie łatam nieszczelności olejem który jest bardzo lepki czy tam dla niektórych dalej gesty w wysokich temp

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
kiedyś obsługiwaliśmy samochód do sportu, silnik był extremalnie doprężony, tak że po rozgrzaniu rozrusznik miał problem aby przełamać obroty wału, po zalaniu porządnego oleju do sportu, problem zauważalnie znikł, tylko po zmianie oleju! Olej to b.ważny czynnik, jak krew w organiźmie
Opublikowano

Pewnie ze tak, ale jakieś 520i to nie auto do sportu i nie wiem czy ktokolwiek wie jakie osiąga temp olej. Bo ktoś po zmianie map miał w 520i czujnik (nie oryginał) temp oleju i tam naprawdę trzeba by było długo go upalac by olej miał wysoką temperaturę.


W maszynach ciężkich które praktycznie cały czas maja max obroty silnika, pracują często w ponad 100st stosuje się 15w40 jak mówiłem, inny typ silnika leje się już 5w i pracują w identycznych warunkach i obciazeniach, lejąc odwrotne oleje długo by te silniki nie po pracowały. Nie bez powodu producent zaleca taki i taki olej.


Mając taka 520i jest sens zalać olej o większej lepkości jak taki szatan 150km miał by jeździć po torze.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
oleje produkowane do silników sportowych, przewyższają normy tych klasycznych z półki, więc zalanie tego typu oleju na pewno nie pogorszy pracy silnika, bez względu czy będziesz upalał swoje auto na torze, czy nie
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
w tego typu autach, gdzie przebiegi są pod 400 a nawet więcej, są zdecydowanie lepsze niż 5W
Opublikowano
Ja się do przebiegu 400k zbliżamy. Jeśli był kręcony to mam ponad. Powiedz dlaczego 5w nie jest wskazany lub gorszy od jakiś mega drogich wyczynowych olejów? I o jakie konkretnie oleje ci chodzi? Marka, specyfikacja
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

najlepiej to wlej tego typu olej do swojego samochodu i zaraz po uruchomieniu go posłuchaj

bardzo ładnie reaguje na niego głowica/szklanki jak faktycznie auto ma sporo nalatane

Dobrym olejem jest Motul/Millers ale nie tylko, jest ich więcej, ja trzymam się Motula


tu masz rozpiskę zakresu temperatur, do których stosuje się klasę lepkościową oleju:


OZNACZENIE /poniżej zera/powyżej zera

----------------------------------------

5W30 -30 / +20

5W40 -30 / +35

5W50 -30 / +50

0W40 -50 / +60

10W30 -25 / +20

10W40 -25 / +35

10W50 -25 / +50

15W30 -20 / +20

15W40 -20 / +35

15W50 -20 / +50

20W40 -15 / +45

20W50 -15 / +60


u nas nie ma już zim gdzie temperatura spada do -30, w ogóle można powiedzieć że ich nie ma,

więc nalalanie 10 czy 15W, nie jest błędem

Opublikowano

Te - 15 - 30 to graniczne temp. Sprawdź olej 10w i 5w jak wygląda np przy - 15. Tu nie chodzi ze 10w będzie przy - 15 glutem bo nie będzie, ale będzie taki jak gesty miód gdzie taki 5w będzie bardzo płynny.


Nie mam potrzeby lać takiego oleju, też stosuje motul ale 5w i nie słyszę szklanek i auto ma dość spory przelot i chodzi bardzo ładnie.


Jak w silniku grają popychacze to trzeba je wymienić i tyle

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
z olejem jest jak z polityką czy religią, każdy ma swoje poglądy i doświadczenia, lej co Ci pasuje..i można na tym zakończyć tą dyskusję, bo faktycznie odbiegła od tematu wątku
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
pierwsza podstawowa sprawa, to poziom oleju, jeżeli dolałeś litr i już silnik zareagował, to trzymaj poziom oleju max! Jeżeli już poklepuje, pójdź trochę lepkością do góry, silnik się uciszy, wygląda na to że masz spooro nalatane albo spracowany/upalany ten motor
Opublikowano
Dolałem litr oleju i póki co cisza. Czytając poprzednie komentarze mam teraz niezły mętlik w głowie jakim olejem go teraz zaleć...

Sprawa prosta.

Zastanów się chcesz tanio czy dobrze?

Jeśli chcesz dobrze 5w40 najlepiej valvo długo na nim jezdzilem jest naprawdę ok syn power nie max life wymianę oleju poprzedz plukanka około 20-30min zwiększając obroty delikatnie do około 1500 na chwilę co jakiś czas oraz kup dobry filtr oleju polecam knecht/man.

Jako tańsza alternatywę mogę Ci polecić Total 5w40 obecnie na nim latam jest ok!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.