Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Przejrzałem chyba większość jak nie wszystkie tematy dla 525d i 530d... i dalej jestem w ciemnej d.....


Z końcem 2017 zauważyłem że po rozgrzaniu silnika przy przyśpieszaniu pojawia się świst. Jeździłem z tym gdyż prócz samego dźwięku niczego niepokojącego nie zaobserwowałem. Marzec kwiecień kiedy pojawiały się spore dodatnie temp zauważyłem że auto osłabło.


Jedynka - w miarę ok

dwójka - ciągnie od 1800 do 2500-3000

trójka - coś się tam dzieje ale bez szału

czwórka - dramat, pedał w podłogę i mam problem by wyprzedzić auto przy 80km/h. wciskając w podłogę czuć jakby się zdławiał. kiedyś jadąc na 4ce jakieś 80km/h kierunek i but w podłogę i jazda. teraz to strach myśleć o wyprzedzaniu.


ok pomyślałem, że to przez ten świst (nieszczelność), zlokalizowałem - uszczelka pomiędzy turbo i kolektory wydechowy - nastąpiła cisza. Przy okazji wymieniłem uszczelki od rury turbo-IC.

Dalej to samo.

Komputer nie sypie błędami związanymi z silnikiem.

Zaślepiłem na chwilę EGR - nic to nie zmieniło.


Turbina widzę że jest sterowana modułem znajdującym się zaraz obok więc pewnie takie coś jak wężyk podciśnienia sterowania turbiną odpada.


testy live data na postoju coś powiedzą czy tylko pod obciążeniem?


jakieś pomysły co sprawdzić/przeczyścić ?


przepływka?

czujnik ciśnienia w kolektorze dolotowym?

czujnik temp na rurze z IC do przepustnicy?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Objawy pasują do zapchanego DPF-a, jeśli masz filtr to sprawdź ciśnienie przed nim.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Błąd może pojawić się dopiero przy wyższym ciśnieniu, natomiast teraz odczuwasz już spadki mocy przy wyższych prędkościach ze względu na słabą przepustowość spalin. Nieszczelność mogła się właśnie zrobić przez duże ciśnienie w układzie wydechowym, jeśli to się potwierdzi to radzę jak najszybciej się zająć tym bo uszkodzisz turbosprężarkę.

W Inpa gdzieś mozesz zoabczyć cisnienie przed filtrem ale nie pamiętam gdzie to było.

Opublikowano

W inpa nie znalazłem zakładki by sprawdzić dpf ale wiem ze w Ista jest i mam zamiar to sprawdzić


Ale....


Odpialem przeplywke, odpaliłem, brak błędów i wrócił dół !!!. Zgasiłem, odpaliłem pojawił się błąd i dół dalej jest.


W inpa jeszcze przed ta operacja zauważyłem nawet na postoju dodając gazu np do 2000obr masa powietrza rządana jest dużo mniejsza od tej zmierzonej




Przepływka ?? Odpięcie przepływki powoduje przejście w tryb awaryjny (zapasowe mapy) i odpinając ja jednoznacznie pewnie nie da się stwierdzić ze to ona. Czy się mylę ?

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

temat do zamknięcia


okazało się że wgrano mi soft który nie obsługiwał DPFu. "Włączono" tą opcję i sprawność auta powróciła.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.