Skocz do zawartości

e46 330xi 2001 koszt nowego kluczyka (pilota)


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witajcie,

kupiłam w Święta Wielkanocne bmw jak w tytule.

Kluczyk, a w zasadzie pilot nie działa. Podjechałam do serwisu MCars w Krakowie.

Po numerze VIN wyliczono mi koszt nowego klucza, gdyż zepsutego podobno nie naprawia się.

Nawiasem mówiąc podczas wcześniejszej rozmowy telefonicznej jakiś debil z Mcars (niestety się nie przedstawił lub nie zapamiętałam może) poinformował mnie, że trzeba podjechać na wymianę baterii w pilocie, a jeśli to nie pomoże to konieczne jest zamówienie nowego kluczyka. Koszt 700 - 1200 PLN. VINu przez telefon nie podawałam.


Podjechałam na "wymianę baterii". Pan z obsługi serwisowej mówi, że przecież baterii w pilocie nie ma, że ładuje się w stacyjce na zasadzie indukcji.

W sprawie wycenu kosztu nowego kluczyka odesłana zostałam do kolegi.

Podałam VIN, wycenił sam kluczyk-pilot na 850 PLN + prawdopodobnie konieczność zestrojenia z samochodem 250 PLN, ale się upewni.

Poleciał na halę serwisową, wrócił: "na 99% trzeba będzie zestroić, koszt to 300 PLN tu mi kolega podpowiedział".


I teraz moje pytanie do Was.

Czy to jest wiarugodna wycena czy stawka dla "kobiety na warsztacie". Wiecie o co chodzi. Z facetami się rozmawia, a kobietę się grubo kasuje, bo ta się pewnie i tak nie zna.


Czy jeśli obdzwonię autoryzowane serwisy w Polsce południowej to każdy mi poda inną stawkę? Bo wolę podjechać do Katowic i zapłacić 850 PLN czy na miejscu w Krakowie 1150 PLN.


Ciekawa jestem czy duże się rozbieżności pomiędzy serwisami, czy trzeba licytować się ostro jak za pamiątki w Egipcie czy to jest jakoś ujednolicone krajowo.




Może ktoś z Was miał doświadczenie w tej kwestii i podzieli się ze mną.

Gdzieś słyszałam, że taki kluczykopilot psuje się średnio co 3-4 lata.

Mój wygląda nie najgorzej więc albo był już wymieniany, albo ten jest zapasowy, albo nowszy od samochodu (czyli po wymianie).


Na koniec dodam, że oglądałam na YT gostka, co w 2016 wymieniał kluczyć do e90 i zapłacił 144 GBP (wychodzi ok 800 PLN). Powinnam się sugerować?

A może trzeba samemu do Niemiec po kluczyk jechać i mimo, że mam silnik 3.0, wyjdzie mnie cała akcja najtaniej ;)

Edytowane przez Hulajnozka
E46 330xi 2001 touring \m/
Opublikowano
Kolego a co ci w kluczyku nie działa? nie możesz nim odpalać auta czy tylko chodzi ci ze pilot nie otwiera i zamyka auto? bo jeżeli chodzi ci tylko o pilota to przerabiałem już ten temat majac E46 z 2000 roku.Baterie kupiłem za około 7 zl,rozciolem kluczyk wylutowałem stara baterie,wlutowalem nowa i sam zakodowałem pilota z centralnym i te 7zl to jedyny koszt jaki poniosłem.Jest w necie wszystko jak tozrobic.
Opublikowano
Robiło samo co kolega post wcześniej.Zerknij- na necie jest masa filmików jak to samemu zrobić i jak potem zakodować kluczyk.Jak to nie pomoże to myślę,że kumaty spec od kluczyków Ci to ogarnie.Serwis to chyba ostateczność.
Opublikowano

Witam

Za rozcinanie kluczyka się nie zabieraj chyba że umiesz dobrze lutowac i masz odpowiedni sprzęt

Klucze do e46 dorabia praktycznie każdy punkt odrabiania kluczy w cenach między 350zl a 500 zł

Trzeba tylko zostawić auto na chwilę w celu skopiowania kodu z komputera auta

Za wymianę baterii a właściwie akumlatorka powinnaś się zmieścić w 100 zł z zakodowaniem centralnego mi to gość zrobil od ręki

Opublikowano

Widzę, że mój post się nie zapisał...


Lutować nie potrafię ani nie mam sprzętu, a obcemu strach dać bo spieprzy.

Sama rozgrzebię - zapewne zepsuję zupełnie. Lubię różne dłubaniny, ale raczej nie w elektronice.


Nie działanie pilota polega na tym, że mogę korzystać jedynie z klucza: odblokować drzwi przekręcając w zamku i odpalić silnik przekręcając w stacyjce.


Ale gdzie ten akumulator wymienić i zakodować poza serwisem BMW?

Jeździć po warsztatach i pytać?

Nikt z moich znajomych nie jeździ Bawarią.

W pierwszej lepszej galerii handlowej pytać w punkcie dorabiania kluczy?

E46 330xi 2001 touring \m/
Opublikowano

Ja u siebie zmieniałem akumulatorek w kluczyku. I nie trzeba rozcinać po obwodzie pilota. Wystarczy tylko z tyłu, tam gdzie przyczepiacie breloczek z logiem BMW i delikatnie podwarzcie małym śrubokręcikiem. Kluczyk sam powoli się otworzy :D

Potem wylutowanie starego i wlutowanie nowego akumulatora i klejenie.

Nikt nie pomoże koleżance w potrzebie?


PS. Sama zakodujesz kluczyk po wymianie akumulatorka.

PS2. Najpierw spróbuj tego. http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=48373

Wcześniej możesz pojeździć na tym niesprawnym kluczyku, żeby się trochę naładował.

Opublikowano
Dokladnie taka bateria i procedure wymiany przerabialem jak w linku z allegro.Faktycznie mogl się tylko klucz rozkodować i wystarczy tylko zakodować lub wziasc kluczyk w jakas dluzsza trase żeby się podladowal i wtedy sprubowac zakodować.A skad kolezanka jest?moze znajdzie się jakiś dżentelmen z okolicy i pomoze.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Przecież słonko napisało że była w serwisie w Krakowie, więc pewnie z tych okolic. W Krakowie ogłaszają się že za 300 zł da radę dorobić kluczyk jakby co. Ale rzeczywiście lepiej pokombinować z bateryjką. Jak piszesz że sama nie dasz rady to zostaje udać się do jakiegoś elektronika. Ktoś może jakiegoś tu poleci:)
Opublikowano

Mam w pracy serwisanta od ciśnieniomierzy, inhalatorów itp. pewnie przelutować dałby radę.


Czy możliwe, że mam rozkodowany kluczyk?

Może to kodowanie, co kolega:

 

Jeśli to nie zaszkodzi, mogę procedurę sobie przeprowadzić. A nóż widelec...


Zainteresował mnie swoją drogą komentarz:

Trzeba tylko zostawić auto na chwilę w celu skopiowania kodu z komputera auta

Gdzie zostawić? Komu zostawić? To byba się przy właścicielu auta robi, nie wyobrażam sobie żeby mi ktoś gmerał przy kodowaniu bez zadzoru. A potem co, tydzień nie minie i mi ktoś odjedzie spod domu (tym na chwilę zostawionym autem) w siną dal.


Z Krakowa jestem, brawo za spostrzegawczość Jack79!

E46 330xi 2001 touring \m/
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
No niestety dorobienie kluczyka wygląda tak, że koleś wyjmuje twój komputer z auta i gmera ci w oprogramowaniu. Popróbuj programowania na początek. Mam nadzieje że ci się uda. Też mam jeden kluczyk, bo też bym nie chciał gmerania w moim aucie:(
Opublikowano

Bez grzebania i to nie w komputerze tylko w module ews to tylko aso

Koledzy wyżej jak macie kluczyk w kształcie rombu otwierany to już niestety macie dorabiane klucze a nie ori

Oryginał jest w całości i trzeba rozcinac

A Tobie koleżanko polecam nie kombinować tylko zlecić robotę osobą co się na tym znają bo zostaniesz bez żadnego klucza i dopiero będziesz mieć problem

Opublikowano
Bez grzebania i to nie w komputerze tylko w module ews to tylko aso

Koledzy wyżej jak macie kluczyk w kształcie rombu otwierany to już niestety macie dorabiane klucze a nie ori

Oryginał jest w całości i trzeba rozcinac

A Tobie koleżanko polecam nie kombinować tylko zlecić robotę osobą co się na tym znają bo zostaniesz bez żadnego klucza i dopiero będziesz mieć problem

Nie trzeba rozcinać po całości, tak jak napisałem, delikatnie podważać i sam się otworzy, na "zgrzewie".

Opublikowano

Hulajnozka, zaprogramuj. To nie zaszkodzi, a może pomóc.

Na pewno mechanicznie otworzysz samochód i odpalisz, tak jak masz teraz.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Browar po co koleżance mieszać gdzie ma grzebać. Hasło komputer wystarczy:)

Jak nie rozwali nic przy otwieraniu to za dużo nie da się spitolić.

Opublikowano

Napisałem dla ścisłości ale masz rację koleżance to nie zrobi różnicy

U mechanika też zostawia się auto i grzebią przy nim i nie tylko :norty:

To jak gościu od kluczy wyjmie małe pudelko z pod kierownicy to chyba nic takiego się nie stanie

Opublikowano

Też tak myślałem. Zanim zabrałem się do wymiany aku, oglądałem wszystko w sieci odnośnie rozcinania kluczyka. Widziałem filmik, jak autor rozcinał, kilka min zastanawiał się z jakiego plastiku jest obudowa i koniec końców uszkodził mały oporniczek. Chciałem tego uniknąć i zaczynałem rozcinanie od końca gdzie jest miejsce na breloczek. Rociołem najpierw zewnętrzną część, potem delikatnie wewnętrzną. Wcisnąłem malutki wkrętaczek i powoli zacząłem podważać. Tylko w celu łatwiejszego rozcinania boków. Po pocniejszym przekręceniu wkrętaka poczułem, że boki rozchodzą się na zgrzewie. I stąd wiem ze da się otworzyć ORI kluczyk bez całkowitego cięcia. Niebawem będę zmieniał tym samym sposobem aku w drugim kluczyku.

Piloty nieoryginalne mają na każdym z rogów w jednej części bolczyk, a w drugiej otworek. Tak żeby zatrzasnąć obie połowy obudowy pilota. U mnie tego nie było.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Browar właśnie dlatego staram się jak najmniej rzeczy zlecać mechaniką. Mam nie wielu zaufanych i do tego strasznie daleko od domu. W moim mieście o większości mam mierne zdanie. Naprawią co zlecisz ale spartolą kolejne dwie i jeszcze nie powiedzą.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A ja tam dałem "pogmerać" przy EWS koledze z forum, i do tego z Krakowa, i dzięki niemu mam zakodowany drugi kluczyk - otwiera, odpala.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

W okolicy Krakowa działa kolega alb3rt i dorabia kluczyki, pisz do niego, na pewno pomoże i nie skasuje dużo :cool2:

Aby łatwiej było znaleźć:

https://www.bmw-klub.pl/forum/memberlist.php?mode=viewprofile&u=124157

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Właśnie tak mi się zdawało że jest kolega na forum z Krakowa który może pomóc. Jakoś do ludzi tutaj mam większe zaufanie niż do mechaników.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ponieważ tacy ludzie robią to z pasją a nie tylko dla pieniędzy :wink:

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Witajcie,

mam nowy objaw:

nie działa przycisk zamykania samochodu od wewnątrz - ten obok przycisku świateł awaryjnych.


Wg jednego youtubera oznacza to, że nie kluczyk (lub nie tylko sam kluczyk) jest uszkodzony a przekaźnik ("skrzynka" w schowku), który może być np. zaśniedziały i nie przekazuje sygnału.

Podaję link:



Co Wy na to?

E46 330xi 2001 touring \m/

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.