Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,


Problem następujący - w BMW F10 przestała działać klimatyzacja. Sprawdziłem ilość czynnika - jest full, układ szczelny. Sprawdziłem również za pomocą testera wentylator chłodnicy - załącza się bez problemu w cyklu testu. Komputer pokazuje następujący błąd :


801253 - ogrzewanie i klimatyzacja - zmniejszony efekt z powodu sterowania zasilaniem

- nieciągły


Czy ktoś się spotkał z takim przypadkiem i znalazł rozwiązanie ? Ja podejrzewam przekaźnik (gdzie on się znajduje ? schemat ?) lub sprzęgło, ale być może jest jakiś czujnik, który fiksuje ? Pytam, ponieważ terminy u mechaników są tragiczne, a jestem w razie w stanie naprawę wykonać sam.

Opublikowano

Pół roku temu u mnie, przy podobnych objawach, padło sprzęgiełko klimatyzacji.


Czy to nie przekaźnik sprawdzisz miernikiem czy jest podawane napięcie na sprężarkę.

Opublikowano
Cześć. Zrobiło się ciepło i u mnie klima tez nie działa. Może mi ktoś powiedzieć jakie jest właściwe ciśnienie w systemie? U mnie o dużo za dużo bo jest 90 Psi. Czy upuścić trochę tego czynnika ? Chyba powinno być jakoś pomiędzy 25-55 psi co myślicie?
Opublikowano
U mnie powodem był uszkodzony czujnik ciśnienia. 6.2 bara jak u Ciebie to chyba nie jest zdecydowanie za wysokie ciśnienie ?
Opublikowano
Byłem na inspekcji w serwisie klimatyzacji i stwierdzili że kompresor się nie załącza. Wpompowano nowy czynnik ale nic nie dało. Auto ma niecałe 100000 przebiegu tocos za szybko na zużycie sprężarki klimy.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
U siebie 3 tygodnie temu mialem takze kuku z klima. Tylko u mnie wogole sie nie zalaczala. Po podpieciu pod maszyne wyszlo ze cisnienia zero. Maly podglad pod zderzak i juz wiadomo ze chlodnica klimy zgnita. Takze od razu wymiana i nowe nabicie.

🙃🙃

  • 1 rok później...
Opublikowano

Witam mam tez problem z sprężarka . Tylko ze u mnie chodzi normalnie . tylko Czasami za którym odpaleniem auta kółko sie nie obraca i nie chłodzi klima.


postoi kilka godzin i znowu wszytko działa . Czego to moze być wina ?>

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

U mnie tez problem z klimą, nierozwiązany od ubiegłego roku bo się chłodniej zrobiło :/ Cały układ szczelny, ciśnienie ok, napełniłem nowym czynnikiem ale nic nie pomogło. Na zimnym silniku jakieś tam chłodne powietrze leci, ciężko powiedzieć czy działa klima czy po prostu wieje, natomiast jak silnik się nagrzeje to jest dramat, w zasadzie leci ciepłe powietrze i wytrzymać się nie da. Co ciekawe z prawej kratki leci zawsze trochę chłodniejsze niż z lewej :shock:

Wstępnie na piątek mam odstawić do mechanika i może coś poradzą...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
U mnie tez problem z klimą, nierozwiązany od ubiegłego roku bo się chłodniej zrobiło :/ Cały układ szczelny, ciśnienie ok, napełniłem nowym czynnikiem ale nic nie pomogło. Na zimnym silniku jakieś tam chłodne powietrze leci, ciężko powiedzieć czy działa klima czy po prostu wieje, natomiast jak silnik się nagrzeje to jest dramat, w zasadzie leci ciepłe powietrze i wytrzymać się nie da. Co ciekawe z prawej kratki leci zawsze trochę chłodniejsze niż z lewej :shock:

Wstępnie na piątek mam odstawić do mechanika i może coś poradzą...

Brzmi jak zacięte klapy w mieszalniku powietrza.

Opublikowano
Dzięki, podpowiem mechanikowi :) a czy to zacięcie klapy może mieć wpływ na różnicę lewo prawo czy też może powodować brak chłodzenia jako taki? Bo różnica jest wyczuwalna ale nawet po tej stronie, po której jest chłodniej, to nie jest tak chłodno jak powinno być, żona w Maździe ma tak, że jak na maksymalnym chłodzeniu przyłożę rękę do kratki to aż mnie ciarki przechodzą, czego u mnie nie ma po żadnej ze stron.
Opublikowano

No i podłączęsię także.

Pacjent BMW F11 525xd 2015rok. Podczas trasy przestała chłodzić klima.

Po podjechaniu do mechanika, gazu było 450g, dobił do 850g i dalej nie chodzi.

Podłączył kompa, zero błedów, ale sprężarka się nie włącza, brak napięcia na kompresor tak powiedział z kompa.


Ktoś coś doradzi?, czy tylko wymiana kompresora została. Przebieg 226tys

Nie jeździj szybciej, niż lata twój anioł stróż
Opublikowano
Chłodnica odpada bo gaz był, poprostu podczas jazdy przestała chłodzić.
Nie jeździj szybciej, niż lata twój anioł stróż
Opublikowano

Mam dziwny problem i potrzebuję pomocy - porady.

Klimatyzacja od nowości działała bardzo dobrze (8 lata). 2 lata temu musiałem ją dobić.

Tydzień temu, jak zaczęły się upały zdarzyły się coś dziwnego. Klimatyzacja przestała działać - po prostu leciało ciepłe powietrze jak na zewnątrz.

Po wyłączeniu auta i włączeniu było znowu OK.

Pojechałem sprawdzić ciśnienie w układzie - bardzo dobrze.

Klima zaczęła chodzić jak należy.

Ale potem 2 razy zdarzyła się następująca awaria:

Po włączeniu silnika wentylacja działała jak w trybie po włączeniu zasilania czyli nie dało się zwiększyć zakresu obrotów w trybie automatycznym. Jak włączysz zasilanie bez zapalanie silnika wentylacja jest w trybie jak to nazwę podstawowym - nie dał się zwiększać zakresu (5 okienek obok wartości zadanej temperatury). U mnie kilka razy zdarzyło się ostatnio, że pomimo włączeniu silnika wentylacja/nadmuch działał właśnie w takim podstawowym trybie.

To wygląda jak błąd elektroniczny - coś jakby sterownik klimy nie wiedział, że włączyłem silnik oraz sprężarkę klimy.

Po wyłączeniu zasilania i włączeniu problem znika i wszystko działa ok. Dzieje się tak czasami - rzadko.


Czy ktoś spotkał się z taką awarią i w jakim kierunku iść? Dzwoniłem do BMW M-Cars w Krakowie i nie spotkali się... :mad2:

George Wind
Opublikowano
Tu ci raczej nie pomogą, jedz do serwisu klimatyzacji.
Nie jeździj szybciej, niż lata twój anioł stróż
Opublikowano
Mam dziwny problem i potrzebuję pomocy - porady.

Klimatyzacja od nowości działała bardzo dobrze (8 lata). 2 lata temu musiałem ją dobić.

Tydzień temu, jak zaczęły się upały zdarzyły się coś dziwnego. Klimatyzacja przestała działać - po prostu leciało ciepłe powietrze jak na zewnątrz.

Po wyłączeniu auta i włączeniu było znowu OK.

Pojechałem sprawdzić ciśnienie w układzie - bardzo dobrze.

Klima zaczęła chodzić jak należy.

Ale potem 2 razy zdarzyła się następująca awaria:

Po włączeniu silnika wentylacja działała jak w trybie po włączeniu zasilania czyli nie dało się zwiększyć zakresu obrotów w trybie automatycznym. Jak włączysz zasilanie bez zapalanie silnika wentylacja jest w trybie jak to nazwę podstawowym - nie dał się zwiększać zakresu (5 okienek obok wartości zadanej temperatury). U mnie kilka razy zdarzyło się ostatnio, że pomimo włączeniu silnika wentylacja/nadmuch działał właśnie w takim podstawowym trybie.

To wygląda jak błąd elektroniczny - coś jakby sterownik klimy nie wiedział, że włączyłem silnik oraz sprężarkę klimy.

Po wyłączeniu zasilania i włączeniu problem znika i wszystko działa ok. Dzieje się tak czasami - rzadko.


Czy ktoś spotkał się z taką awarią i w jakim kierunku iść? Dzwoniłem do BMW M-Cars w Krakowie i nie spotkali się... :mad2:

 

Już wiem: TO ZEPSUTY WENTYLATOR, który z resztą zaczął wyć i tak się zorientowaliśmy. Ale i tak jadę do serwisu klimatyzacji sprawdzić całość.

George Wind
  • 10 miesięcy temu...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Gdzie znajduje się przekaźnik kompresora klimatyzacji?


Przekaźnika nie ma .....

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.