Skocz do zawartości

E46 320cd 150km niepokojące wyniki pomiaru z hamowni


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Moje BMW to e46 320cd 150km 2004r. Wczoraj byłem na hamowni z zamiarem zaczipowania jej.

Niestety wystąpił problem, wysyłam zdjęcie z hamowni

https://m.fotosik.pl/zdjecie/pelne/86342b3b4d5369d3

Tuner mówi, ze na bank turbo do regeneracji, nie podaje takiego ciśnienia jakie oczekuje komputer.

Za pierwszym razem wogule nie wstało, kilka razy powtarzał pomiar (niestety wydrukował tylko 2) i za każdym razem było nieco inaczej ale coraz lepiej. Na wydruku pierwszy najgorszy pomiar i bodajże ostatni najlepszy.

Moje pytanie jest czy może to być wina czegoś innego? Czy jest szansa, że turbo nie wstaje z powodu słabej jakości paliwa?

Czy może to być wina przepływomierza? (Na 4 biegu dochodzi do 20l ale jakoś nie ufam tej metodzie diagnozy)

Z góry dziękuje za jakakolwiek pomoc.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Czy jest szansa, że turbo nie wstaje z powodu słabej jakości paliwa?

Co za bzdura, nie ma takiej szansy, poczytaj jak działa turbina. Jak nie wierzysz tunerowi, to INPA pomoże i LIVE DATA. Nie czułeś, że samochód ma połowę mocy? :shock:

Opublikowano
Te 102km to pierwszy pomiar krótko po odpaleniu auta. Zawsze po odpaleniu przy pierwszym wkręcaniu się na obroty czuje to zamuleniem ale sądziłem, ze ten typ tak ma, że po prostu trzeba „rozkrecic” tą turbinę. Prosiłem o pomoc a nie o besztanie mojej kompetencji bo wiem, że póki co dużej wiedzy w tym zakresie nie mam dlatego liczyłem, ze wypowie się ktoś kto ma z takim czymś więcej do czynienia.
Opublikowano

Nikt cię nie beszta :roll: kolega tylko miał na myśli ze ktoś kto chipuje auta ma pojęcie o tym co robi, i zna się na tym co robi i skoro ci powiedział ze turbo się kończy to pewnie tak jest.

A jak chcesz szukać czy to napewno turbo to potrzebny będzie interfejs laptop i impa do diagnozy. Masz turbo sterowane elektronicznie wiec może tylko elektronika kuleje.

Kupie listwe oslaniajaca próg stahllgrau metalic (400) strona kierowcy sedan 2002rok

721015571

Opublikowano
Najwidoczniej źle to zinterpretowałem. Wracając do wątku mam po prostu mieszane uczucia co do diagnozy bo ten dołek widoczny na drugim wykresie występuje co jakis czas ale zawsze w tym samym zakresie obrotów i zawsze zaczyna ciągnąć w tym momencie który widac na odczycie. Wybaczcie za niekompetencję przed następnym postem wchłonę więcej wiedzy :D
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nikt Cię tu nie beszta, tylko normalnie polecam zobaczyć schemat działania turbiny, bo to łatwo znaleźć, ani to skomplikowane, a nawet dość ciekawe :cool2:

Co do problemu, to brak mocy w turbodieslu niestety najczęściej spowodowane niedomaganiem turbiny, sam przerabialem temat. Możesz sprawdzić jeszcze czy masz na lewym kielichu zaworek sterowania turbiny i go podmienić ale raczej go tam w ogóle nie będzie, bo rocznik 2004 to już elektroniczne sterowanie turbiny.

Jak nie ufasz tunerowi to sam możesz sprawdzić działanie i turbiny i przepływki w INPIE.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.