Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć :).

Przeszukałem już połowę Internetu, dzięki czemu już nie mam zielonego pojęcia jak powinna wyglądać sztuka sprawdzania oleju w e39.

Z tego co wyczytałem, to wg instrukcji olej powinno się sprawdzać na gorącym silniku 5 min po wyłączeniu. Ale ile powinno go wtedy być?? Ja przy takiej procedurze mam poziom mniej więcej w połowie miarki (może trochę mniej). Po 15 minutach natomiast mam full. Na zminym też mniej więcej full (zazwyczaj kilka mm mniej).


Jaka jest więc prawidłowa forma i ile oleju powinno wtedy się znajdować na bagnecie? Silnik to M52B28TU

Pozdrawiam ;)


Przy okzaji dodam, że moja e39 wydaje się wyjątkowo czuła na jakiekolwiek nierówności terenu, nawet te najmniejsze.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

A wymieniałeś już olej od zakupu?


Jak nie to bierz się za to. U mnie też dziwne wskazania były, praktycznie zawsze pokazywało full, nie kminiłem o co chodzi, czy z odmą problem, czy bagnet zatkany do momentu wymiany oleju, gdzie z 8 litrów zleciało.

Handlarzyna pewnie naczytał się jak to M54 żrą olej więc chyba wlał pod korek :D

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dobrze sprawdzasz, 5-10 minut po zgaszeniu rozgrzanego silnika. Wyjmij bagnet, wytrzyj, włóż i wyjmij, wtedy będzie prawidłowy odczyt.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Cześć :).

Przy okzaji dodam, że moja e39 wydaje się wyjątkowo czuła na jakiekolwiek nierówności terenu, nawet te najmniejsze.

 

Co to znaczy czuła? Może chodzi o to, że masz niskoprofilowe opony i ciśnienie powietrza bardzo wysokie. BMW zaleca ciśnienie 2,6-2,8, a nawet przy obciążeniu powyżej 3, co właśnie takie odczucia może powodować.

Chyba że chodzi Ci o to, że myszkuje po drodze i cały czas trzeba korygować tor jazdy. Wtedy po prostu oznacza to, że masz zawieszenie kompletnie zużyte i nadaje się tylko do wymiany (nawet jeśli nie stuka, bo w BMW jak stuka to znaczy, że zaraz się rozpadnie).

Opublikowano (edytowane)
A wymieniałeś już olej od zakupu?


Jak nie to bierz się za to. U mnie też dziwne wskazania były, praktycznie zawsze pokazywało full, nie kminiłem o co chodzi, czy z odmą problem, czy bagnet zatkany do momentu wymiany oleju, gdzie z 8 litrów zleciało.

Handlarzyna pewnie naczytał się jak to M54 żrą olej więc chyba wlał pod korek :D

Wymieniłem już :).


 

Co to znaczy czuła? Może chodzi o to, że masz niskoprofilowe opony i ciśnienie powietrza bardzo wysokie. BMW zaleca ciśnienie 2,6-2,8, a nawet przy obciążeniu powyżej 3, co właśnie takie odczucia może powodować.

Chyba że chodzi Ci o to, że myszkuje po drodze i cały czas trzeba korygować tor jazdy. Wtedy po prostu oznacza to, że masz zawieszenie kompletnie zużyte i nadaje się tylko do wymiany (nawet jeśli nie stuka, bo w BMW jak stuka to znaczy, że zaraz się rozpadnie).

Sory, mój błąd - czuła jeśli chodzi o odczyt poziomu oleju. Najmniejsza nierówność potrafi zaburzyć odczyt nawet o 50%. Ogólnie furka sprawdzona, już chwilę stała na warsztacie i wszystko wiadomo co jest do zrobienia. Zawias jest do drobnych poprawek, ale spokojnie jeszcze można jeździć :). Ale dzięki za ostrzeżenie.

Edytowane przez Sp0k0jny
Opublikowano
Dobrze sprawdzasz, 5-10 minut po zgaszeniu rozgrzanego silnika. Wyjmij bagnet, wytrzyj, włóż i wyjmij, wtedy będzie prawidłowy odczyt.

 

Czyli po 5 - 10 minutach sprawdzam ile jest oleju i dolewam tak żeby było pod max? To jest prawidłowa procedura? Nie będzie wtedy na zimnym silniku pokazywał za dużo?

Opublikowano

I na wszelki wypadek odczyt bagnetem zrób ze 3 razy bo dokładność odczytu w bagnecie e39 jest - powiedzmy delikatnie - mało precyzyjna. Przed wyjęciem bagnetu obróć go o 180 stopni i dopiero wyjmij.

Pzdr.

Opublikowano

A czym jest spowodowana ta mała dokładność odczytów? Pytam, ponieważ ostatnio przy wymianie oleju weszło u mnie 6L. Kilkukrotnie sprawdzany poziom wskazywał na to, że jest odpowiedni.


Dodam, że sprawdzałem bagnet po numerach i zgadza się z realoem.

Opublikowano
W benzynie często nie trzyma jakiś zaworek w podstawie filtra i po pewnym czasie na postoju, cały olej z filtra ucieka do silnika podnosząc jego poziom przez co pomiar jest zafałszowany, bo za wysoki. Wiążę to się też z tym, że przy ponownym odpaleniu np. po nocnym postoju lampka ciśnienia oleju może dłużej się palić, bo olej musi być spowrotem wpompowany z miski do filtra. Przy pomiarze dobrze jest też przekręcić bagnet i poziom sprawdzić z obu stron bagnetu, bo z jednej strony poziom może być zamazany i pokazywać max, natomiast z drugiej może być b.czytelny i pokazywać np. połowę stanu. I ważny jest wtedy ten czytelny pomiar.
Opublikowano

Dlatego pisałem żeby po nocy odkręcić filtr. Wtedy jest czarno na białym.


Odkręcić owinąć dolną część szmatką i podnosić. Jeśli zaworek trzyma i oringi na trzpieniu są dobre to powinien być cały kielich oleju. Jeśli nie to jest problem bo olej może przy niesprawnym zaworze i uszkodzonych oringach splywac bardzo szybko w zależności od zużycia. Wtedy powinno się to naprawić, a dla leniwych lać ponad max olej. Inaczej silnik będzie pracować ze stanem faktycznym poniżej minimum. Silnika się nie zatrze ale będzie napewno szybciej dostawać po tyłku. Oringi też trzymają olej bo po ich wymianie na oryginalne mam pełny kielich oleju. Wcześniej miałem pół kielicha po nocy

Opublikowano
Wszystko zależy w, jakim stopniu są uszkodzone te dwie rzeczy. Zawór może puszczać powoli a może puścić po tych 5min cały olej do miski i można jeździć cały czas ze stanem poniżej minimum
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Czyli po 5 - 10 minutach sprawdzam ile jest oleju i dolewam tak żeby było pod max? To jest prawidłowa procedura? Nie będzie wtedy na zimnym silniku pokazywał za dużo?

Dlaczego pod max? Ma być w połowie między min a max, to nie m54, że z reguły trzeba często dolewać, ja mam ten sam stan od października w tym silniku. Sprawdź po 5-10 minutach i możesz przekręcić bagnet tak jak koledzy napisali, choć ja u siebie nie zauważyłem żeby to coś zmieniało.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.