Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Posiadam obecnie E93 325i z silnikiem N53. Od wersji 330i z tym samym silnikiem ma je różnić podobno wyłącznie kolektor dolotowy, który po wymianie i zmapowaniu silnika powinien wyciągnąć auto na osiągi 330i. Niestety znalezienie kolektora z 330i graniczy z cudem. BMW podaje, że odpowiedni nr części to 11617593004:

https://www.bmwstore.pl/pl/katalog/produkt/7593004-przewod-ssacy


Nie znalazłem ani jednej części o numerze 7593004 na żadnym serwisie aukcyjnym czy ogłoszeniowym, a szukałem zarówno w obecnie zamieszczonych jak i historycznych ogłoszeniach. Ludzie jednak tę modyfikację wykonują, zakładam więc że muszą istnieć inne, zamienne kolektory dolotowe. Podejrzewam, że mógłby pasować np. 51750610, ale sam nie jestem w stanie tego stwierdzić, a warsztaty też nie są tu pomocne. Na pewno kolektor musi mieć 2 zawory DISA.


Prosiłbym więc o pomoc w znalezieniu pasującego kolektora, z góry dziękuję.

Opublikowano

Sam już znalazłem odpowiedź, nr kolektora z 330i to 7520369**, a z 325i to 7559063**. ŻADEN mechanik ani w tuner w Polsce nie byli w stanie odpowiedzieć na to pytanie.


Teraz szukam odpowiedzi na kolejne: czy wystarczy wymienić sam kolektor, czy różnić będą się też zawory DISA? Zazwyczaj sprzedawane są gołe kolektory.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Kolego , po co kogoś pytać i wymyślać ponownie rover ?

Tu masz wszystko https://www.etkbmw.com/bmw/PL/search/selectCar/E93/Cab/BMW+330i+N53/ECE/11_4086

napisane - kupuj to , co pisze ETK

Tu ja robilem to , co ty chcesz zrobic http://germancarstvo.blogspot.com/2018/04/93-n53-przerobka-z-25-na-30.html

Cena jest wysoka , ponieważ tak po prostu wgrac soft się nie uda (jest tam troche magii) + wszystko na ORI - kolektor, soft , a nie to , co jest niewiadomo jak modyfikowane i na ile tu dawke paliwa nakrecili .

Inna info przez telephone.

Opublikowano

Znajdź mi kolektor o numerze 11 61 7593004 jak ze strony, którą podałeś (który zresztą ja sam podałem wcześniej) to odkupię go od Ciebie z premią. Takie oznaczenie nie istnieje w realnym świecie, tylko na stronie.


A tak właściwie to jaka jest różnica między wgraniem softu z 330i a zmodyfikowaniem softu 325i pod parametry 330i? Nie powinno ostatecznie wyjść na to samo? Na fabrycznym sofcie 330i ma zresztą około ~260hp, a dostrajając silnik powinno się dać przy okazji wyciągnąć więcej.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Znajdź mi kolektor o numerze 11 61 7593004 jak ze strony, którą podałeś (który zresztą ja sam podałem wcześniej) to odkupię go od Ciebie z premią. Takie oznaczenie nie istnieje w realnym świecie, tylko na stronie.


A tak właściwie to jaka jest różnica między wgraniem softu z 330i a zmodyfikowaniem softu 325i pod parametry 330i? Nie powinno ostatecznie wyjść na to samo? Na fabrycznym sofcie 330i ma zresztą około ~260hp, a dostrajając silnik powinno się dać przy okazji wyciągnąć więcej.

Wtedy soft od 330i mozna escze modyfikowac )))

Roznica jets taka ze tam masz wszystko na ORI , a modyfikacja niewiadomo co ci tam nakrecili i na ile tych wtryskiwaczy wystarczy

  • 4 miesiące temu...
Opublikowano

Zrobione pod Warszawą w codemybimmer.pl przy montażu z wspołpracującym warsztatem oilexpert.pl

Gorąco polecam oba serwisy - pełna profeska. Wybór został dokonany świadomie po długich poszukwianaich, goście naprawdę znają się na rzeczy i mają już na koncie podobne modyfikacje.

W wolnej chwili wrzucę dokładny manual modyfikacji z nr części etc. wraz z opisem odczuć po zmianach.


Wszystko opisane w poście:

https://www.facebook.com/Codemybimmer/posts/2189756924628075?__xts__%5B0%5D=68.ARBF_zVlM0Rv9Q4B0rh2KvM2C-Q0YqqgNBAp2-eD0SF6ONgQ8dI2pJorHZkHJC7fzqUyrQdMwrkUT47rBRN_40TNxTqdBnZDfivly_ENSnGjrrOQITTxVhlXsv26oB4lemgHdptwsBHWyA7GsIJHUOzwhmA1ZgHffFbHmrdsfs4Cx7nwgPjbjw&__tn__=K-R

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zrobione pod Warszawą w codemybimmer.pl przy montażu z wspołpracującym warsztatem oilexpert.pl

Gorąco polecam oba serwisy - pełna profeska. Wybór został dokonany świadomie po długich poszukwianaich, goście naprawdę znają się na rzeczy i mają już na koncie podobne modyfikacje.

W wolnej chwili wrzucę dokładny manual modyfikacji z nr części etc. wraz z opisem odczuć po zmianach.


Wszystko opisane w poście:

https://www.facebook.com/Codemybimmer/posts/2189756924628075?__xts__%5B0%5D=68.ARBF_zVlM0Rv9Q4B0rh2KvM2C-Q0YqqgNBAp2-eD0SF6ONgQ8dI2pJorHZkHJC7fzqUyrQdMwrkUT47rBRN_40TNxTqdBnZDfivly_ENSnGjrrOQITTxVhlXsv26oB4lemgHdptwsBHWyA7GsIJHUOzwhmA1ZgHffFbHmrdsfs4Cx7nwgPjbjw&__tn__=K-R

 

Sterowniki msd80 i msd81 są zamienne , ponieważ miałem już nie jeden samochód , ktory robilem z 2.5 na 3.0 fabrycznym softem - tu jest potwierdzenie moich słów

https://www.etkbmw.com/bmw/PL/search/selectCar/E93/Cab/BMW+325i+N53/ECE/12_1448

Ja milaem auto e93 z 2.5 i tam byl sterownik numer 7588620 czily msd80

A tutaj masz innу numery sterownikow , ktore sa zamienne

https://www.etkbmw.com/bmw/PL/parts/info/Sterownik+DME/7588620 czyli msd80-msd81 (naprzyklad numer 7583332 - to jest MSD80, a kolejny numer 7586933 - to juz MSD81 i oni sa zamienne )

T

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
kolego teamsky, skąd jesteś?

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
koło 6 tys powinno wyjść plus minus

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

  • 2 lata później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.