Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Od tygodnia jestem szczęśliwym (póki co) posiadaczem F20 116d z końca 2013 roku z przebiegiem 50tyś km, silnik 2.0 n47t.

Przesiadłem się na diesla z benzyniaka, świetnie się jeździ, fajny moment obrotowy i niskie spalanie.

Nie wiem natomiast czy nie strzeliłem sobie w kolano kupując diesla. Chodzi o to, że na co dzień jeżdżę na krótkich dystansach, 5km w jedną, 5km w drugą stronę. W roku robię około 10tyś km, przy czym większość to jazda miejska na krótkich odcinkach. Raz na tydzień lub dwa jadę gdzieś dalej ok 20km, czasami 80km. Ale to max.

No i w całej tej ekscytacji nowym samochodem chyba dobrze tego nie przemyślałem i teraz zaczynam się martwić o egr, a przede wszystkim dpf. Co mogę zrobić, żeby w miarę możliwości uniknąć problemów i jak najdłużej cieszyć się bezawaryjną jazdą? Czy ktoś eksploatuje swojego diesla w podobny sposób i może podzielić się jakimiś doświadczeniami? Przegonić samochód raz na tydzień lub dwa po autostradzie na wysokich obrotach? Jakieś dodatki do paliwa? Może coś innego?

Z góry dziękuję za pomoc.

Opublikowano
kierownikk wystarczy że raz na tydzień przegonisz auto autostradą...

 

O jakim długim przegonieniu mowa? 10km? 15km? Rozumiem, że obroty też 3tyś minimum przez cały ten czas?

Opublikowano
Proces wypalania polega na jeździe ze stałą prędkością obrotową 3000 obr./min przez 10 minut.

Ok. Dziękuję za odpowiedź.

Postaram się raz w tygodniu śmignąć na autostradę i przepalić to cholerstwo.

Czytałem też o różnych dodatkach do paliwa, które pomagają w utrzymaniu dpf'u przy jeździe miejskiej przy niskiej temp silnika. Dodatkowo regularne czyszczenie zaworu egr też jest ważne.


Trochę dałem plamę z tym zakupem diesla ale skoro już jest to jakoś muszę o niego zadbać.


Pozdrawiam.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Postaram się raz w tygodniu śmignąć na autostradę i przepalić to cholerstwo.

To że wyskoczysz na autostradę nie gwarantuje że w tym momencie zostanie uruchomiony proces wypalania DPF-a. Komp uruchomi wypalanie DPF-a dopiero wtedy gdy przekroczy daną wartość zapchania.Nigdy nie wiesz kiedy to nastąpi. Jedyną metodą by sprawdzić kiedy zostanie uruchomiony proces wypalania jest pomiar wzrostu ciśnienia spalin przed DPF-em.

Opublikowano

Andrzej62 to sprawa oczywista ale raz w tygodniu wystarczy żeby nie zatkać filtra w takim stopniu że jego wypalenie nie bezie już możliwe.

Do tego dodatki do paliwa mogą tylko ten temat opóźnić ale jak będziesz za często jeździł po mieście to i tak w końcu się zapcha... Ja osobiście bym nic nie dolewał...

Opublikowano

Jak zatem sprawdzić kiedy wypalanie dpf się uruchomi? Czy jest to w ogóle możliwe?

W momencie zapchania jakie są objawy i czy da się go wtedy przedmuchac czy tylko profesjonalne czyszczenie lub wymiana?

Zaczynam na prawdę zdrowo panikować ponieważ na co dzień na prawdę jeżdżę krótkie odcinki. Do pracy mam 3km w jedną stronę.

Nie chciałbym za miesiąc lub dwa musieć wydawać worka pieniędzy na naprawy. Wycinanie dpf nie wchodzi w grę.

Co robić?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jak zatem sprawdzić kiedy wypalanie dpf się uruchomi? Czy jest to w ogóle możliwe?

W momencie zapchania jakie są objawy i czy da się go wtedy przedmuchac czy tylko profesjonalne czyszczenie lub wymiana?

Zaczynam na prawdę zdrowo panikować ponieważ na co dzień na prawdę jeżdżę krótkie odcinki. Do pracy mam 3km w jedną stronę.

Nie chciałbym za miesiąc lub dwa musieć wydawać worka pieniędzy na naprawy. Wycinanie dpf nie wchodzi w grę.

Co robić?

Możesz pobrać aplikację na telefon + adapter bluetooth i obserwować ilość sadzy w filtrze + temperaturę przed filtrem.

Przeczytaj https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=103&t=284276

Opublikowano
Jak zatem sprawdzić kiedy wypalanie dpf się uruchomi? Czy jest to w ogóle możliwe?

W momencie zapchania jakie są objawy i czy da się go wtedy przedmuchac czy tylko profesjonalne czyszczenie lub wymiana?

Zaczynam na prawdę zdrowo panikować ponieważ na co dzień na prawdę jeżdżę krótkie odcinki. Do pracy mam 3km w jedną stronę.

Nie chciałbym za miesiąc lub dwa musieć wydawać worka pieniędzy na naprawy. Wycinanie dpf nie wchodzi w grę.

Co robić?

Możesz pobrać aplikację na telefon + adapter bluetooth i obserwować ilość sadzy w filtrze + temperaturę przed filtrem.

Przeczytaj https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=103&t=284276

Poczytałem trochę temat z powyższego linku i dochodzę do wniosku, że... jednak zakup tego samochodu to był strzał w kolano, w sumie w oba kolana.

Opublikowano
Ty nie czytaj tego wszystkiego bo zgłupiejesz...ja byłom X1 E84 przez 6 lat przejechałem razem z żona na odcinkach 3-10km i raz w tyg do wawy autostrada 40km łącznie 100tys km i zero problemów...Kupił kolega jeżdzi po mieście i NIC.Daj na luz i sobie normalnie użytkuj auto,zmieniaj dobry olej raz w roku i olej problem póki go nie ma.Kazdy pierdoli o tym filtrze,a większość nie miała z tym problemu TYLKO się oczytała.Pozdrawiam
Opublikowano
Ty nie czytaj tego wszystkiego bo zgłupiejesz...ja byłom X1 E84 przez 6 lat przejechałem razem z żona na odcinkach 3-10km i raz w tyg do wawy autostrada 40km łącznie 100tys km i zero problemów...Kupił kolega jeżdzi po mieście i NIC.Daj na luz i sobie normalnie użytkuj auto,zmieniaj dobry olej raz w roku i olej problem póki go nie ma.Kazdy [bAD] o tym filtrze,a większość nie miała z tym problemu TYLKO się oczytała.Pozdrawiam

Chyba takie podejście będzie najlepsze. Bo inaczej zwariuję. Już teraz będzie co ma być. Kupiłem wóz swoich marzeń i szkoda po prostu psuć sobie radość z tego myśląc o tym co się może popsuć.

Opublikowano
kierownikk smutne ale bardziej byś był zadowolony z silnika 1,6d od psa, kumpel ma volvo s40 90km i od 3 lat sobie chwali...

Bez dpfa, turbina bez zmiennej geometrii, wtryski bosch i spalanie w mieście 6,8 litra...

Nie było za dużego wyboru jak szukałem. Głównie 2l diesle, kilka benzyniaków ale z brakami w wyposażeniu itd itd.

Opublikowano
kierownikk BMW nie jest bezawaryjnym autem ale za to z mocnym silnikiem daje dużo frajdy z jazdy :cool2:

Padnie DPF to wymienisz i tyle.

Haha no tak. Padnie to wymienię, chociaż patrząc na ewentualne koszty wolałbym tego za wszelką cenę uniknąć.


A co do samego samochodu to u mnie za dużo mocy nie ma, 116d. Ale i tak frajda i wrażenia z jazdy są niesamowite. Po przesiadce z toyoty Avensis różnica w prowadzeniu jest nie do opisania.

Opublikowano
kierownikk zgadzam się kiedyś jechałem firmową nową Toyotą to nie wierzyłem że ludzie te auta kupują, zero emocji z zewnątrz i w wewnątrz... Pamiętaj życie jest zbyt nudne żeby jeździć jeszcze nudnymi samochodami... :norty:

Dlatego sprzedałem Avensis i kupiłem bmw.

Opublikowano

Powiedzcie mi proszę jak to się w BMW właściwie odbywa? Mój szwagier ma Forda Mondeo 2.0 CDTI z 2012 roku i też jeździ właściwie tylko w ruchu miejskim i na krótkich odcinkach. U niego nawet w takich warunkach co jakieś 300km załącza się wypalanie dpf. W takiej sytuacji, jak np stoi na światłach, samochód sam utrzymuje obroty na poziomie 1500rpm. Dzięki temu szwagier wie, że dpf się wypala i trzeba trochę się przejechać, żeby mu pomóc.


A jak to jest w bmw? Zrobiłem jakieś 300km w ciągu ostatniego tygodnia, przy czym miałem też przejażdżkę jakieś 2x15km po autostradzie, ale nie zauważyłem żadnego objawu wypalania dpf. Czy jak dpf wymaga wypalenia to zapali się coś na desce, jakaś kontrolka? Jakie są objawy? Skąd mam wiedzieć, że pora samochód przegonić?


Pozdrawiam.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.