Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Czy na zgaszonym aucie normalnie możecie kręcić kierownicą? Chodzi mi o elektryczne wspomaganie.

Ja nawet nie mogę ruszyć do tego podczas jazdy kierownica się potrafi zaciąć i nie odbija mi. Co się mogło stać? Nawet na postoju jakoś gorzej pracuje. Łożyska amortyzatorow dziś wymieniłem. Krzyżaki dostały konkretną dawkę smaru w szpraju i ciagle to samo. Od czego mam teraz zaczynać ?

Opublikowano

Zero jakich kolwiek błędów.

Czy mógł paść silnik, czy sam silnik jest częścią wymienną czy wymienia się całą maglownice?

Naprawdę nie mam już pomysłów.


Przy skręcaniu czuje przeskoki tak jak by, kierownicy musze pomóc wrocic na miejsce na zakretach/łukach i nie raz muszę użyć siły do tego.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

EPS działa tylko , przy włączanym silniku , na zapłonie KL15 bez startu silnika też nie działa potrzebny odczyt prędkości obrotowej silnika

sam mam EPS i sprawdzałem, zakłócenia lub uszkodzenia czujników w sterowniku silnika czy DSC też mogą wpłynąć na sam EPS

lub magistrali CAN między tymi sterownikami też może czasowy wyłączyć EPS

więc ważne też błędy z tych sterowników

Co do wymiany to można wymienić sam EPS bez maglownicy , jak nie masz servotronic(od 0909 kod FSC) to można nowy agregat ze sterownikiem przypisać do

samochodu nawet takie coś robiłem w F30 więc bez problemu da rade zrobić w Eserii

zadzwoń do specjalistów od maglownic oni wiedzą czy da rade i jaki koszt wymiany EPS bez maglownicy

oczywiście twoją maglownice też nalezy skontrolować czy nie ma uszkodzeń i luzów mechanicznych

sam sterownik EPS często ulega zalaniom i powoduje takie błędy

https://www.etkbmw.com/bmw/PL/search/selectCar/E90/Lim/BMW+320d+N47/ECE/32_1660

Opublikowano

Czy po vin może mi ktoś doradzić jakie mam wspomaganie dokładnie ? A288635 VIN

Nie będę się bawił w takie naprawy. Wezmę po prostu zamówię używkę i podmienię całość.

Czy jest dużo roboty przy wymianie magla ? Wyglada na nie bardzo skomplikowany zabieg. Samemu (bez kanału) poradzę sobie ?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Czy po vin może mi ktoś doradzić jakie mam wspomaganie dokładnie ? A288635 VIN

Nie będę się bawił w takie naprawy. Wezmę po prostu zamówię używkę i podmienię całość.

Czy jest dużo roboty przy wymianie magla ? Wyglada na nie bardzo skomplikowany zabieg. Samemu (bez kanału) poradzę sobie ?

łatwo szukać

masz ETK

https://www.etkbmw.com/

wpisz swój VIN (7 ostatnich znaków 0

odszukaj na kafelkach kierownice i tam będziesz miał EPS cały ,

odznacz opcje S1CB ACEA / CO2 scope (ponieważ ją masz i będziesz miał 3 opcje EPS dla lewego kierowania

jak klikniesz na numery to zobaczysz które sa wspólne dla modeli będziesz miał duży wybór w śród używek

cos takiego dla twojego vin

7d463d983281.jpg

i wszystkie old dla środkowego numeru możesz porównać ze swoim starym aby wiedzieć który dokładnie zamiennik

7f91f7c674b1.jpg


Co do wymiany to pewnie nie problem mechanicznie jak kiedyś wymieniałeś maglownicę lub drążki kierownicze ,

zwłaszcza że EPS jest z przddu i dość dobry dostę ale raczej bez kanału lub podnośnika będzie ciężko wymontować

musisz odciążyć przednie koła (więc dwa podnośniki)

po wymianie zmiana vin i kodowanie do serii EPS ,

oczywiście obowiązkowo ustawienie zbierzności (tylko z przodu )

potem kalibracja czujnika kąta skrętu w DSC dopiero będzie wszystko ok i kontrolki zgasną od DSC

po teście i przejechaniu odcinka z prędkością nie mniejszą niż 30km/h

Opublikowano
Dziwna sprawa. Zauważyłem jakieś szuranie w kolumnie kierowniczej przy samej kierownicy. Może mieć to związek z tym ?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Może jest tam czujnik kąta skrętu i to on informuje DSC, EPS o pozycji kierownicy , wymień jakby coś przełączniki i gotowe

w ista/ inpa masz podgląd kąta skrętu jaki stopień skrętu

błędy czujnika kąta skrętu zapisują się w DSC , tak samo kalibracje robi się w DSC czujnika kąta skrętu

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

dla e 90 tak

https://www.etkbmw.com/bmw/PL/search/selectCar/E90/Lim/BMW+320d+N47/ECE/61_3088

e90 to nie e46

wymiana to obowiązkowa kalibracja czujnika kąta skrętu

musisz kupić pod swoje wyposażenie (czujnik deszczu) i funkcja tempomatu (aktywny , z funkcja hamowania lub zwykły)

a jak nie masz tempomatu to sobie możesz od razu doposażyć

Opublikowano

Jestem po kompie. Błędów nie ma czujniki działają jak trzeba.

Diagnoza to zatarte łożysko w kolumnie. Będę wymieniał cała kolumnę. Czy są różne rodzaje ? Czy patrzeć tylko aby Europa ? Wersje z el wspomaganiem maja taka sama kolejne jak hydro ?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Tak według ETK to to samo nawet do anglika jest ta sama kolumna kierownicza tylko dodatkowe elementy inne

zobacz i sam sprawdz

twoja https://www.etkbmw.com/bmw/PL/search/selectCar/E90/Lim/BMW+320d+N47/ECE/32_1515

i od starszego modelu https://www.etkbmw.com/bmw/PL/search/selectCar/E90/Lim/BMW+320d+M47N2/ECE/32_1515

numery części te same

To tylko teraz ELV pozostaje :D

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Zresetujesz i powinno być ok , kolumna ma zintegrowaną blokadę z CAS szukaj jakiejś nowszej abyś nie miał problemów z ELV

a jak coś to emulator i po problemie http://allegro.pl/emulator-rygla-bmw-i7254921184.html?reco_id=b653bce4-3c19-11e8-97e7-246e96104760&bi_m=reco&bi_c=Product&bi_s=archiwum_allegro&

Opublikowano
Czyli po zmianie kolumny muszę i tak kompa bo będzie zablokowana kiera ? Emulator kosztuje więcej niż ta cała kolumna
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Może być czerwona kierownica czyli brak kl15 zapłonu

odepnij klemę minus na 15 minut przed demontażem wtyczek w kierownicy

po montażu powinno się ELV zresetować w CAS ale może będzie ok odpięcie resetuje dane ,

pewnie po kilku kilometrach zapali się DSC też będzie trzeba skalibrować czujnik kąta skrętu

Co tak boisz się elektroniki , w bmw wszystko jest z nią zintegrowane ,

jak coś to daj znać jak masz interfejs to ja dam rade zrobić prawie wszystko za pomocą INPA/NCS i Tool32

Opublikowano
No to teraz czekam na kolumnę i jak przyjdzie to będę Cię dalej męczył ;) narazie dzieki. Dużo mi pomogłeś ! :cool2:
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zatarte lozysko na maglownicy w e90 to norma. Kup najtansza, najlepiej z anglika i wymien same lozysko. Przed zakupem, upewnij sie ze miala zalozone gumy oslaniajace, inaczej lozysko bedzie zardzewiale. Dodam jeszcze ze listwa z uk jest taka sama jak eu. Wystarczy ja przekrecic. Uwazaj aby nie uszkodzili silnika przy rozbieraniu.
Opublikowano
Podpiąłem wszystko swieci kierownica i poducha. W trakcie jak wszystko było rozpięte podłączałem aku. Auto nie zapala.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ja pisałem o maglownicy a ty zmieniłeś kolumne kierownicza? :shock:
Opublikowano
Tak. Wiem ze pisałeś o maglownicy. Ale chałas był zdecydowanie przy kierownicy. Kolumnę miałem za darmo wiec zmieniłem. Silniczek blokady włożyłem ze swojej. Nic mnie to nie kosztowało prócz roboty i teraz potrzeby kogoś z kompem zapewnię. Wymiana okazała się nie na darmo bo krzyżak mój miał spory luz. Wymieniłem całość

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.