Skocz do zawartości

320d drżenie kierownicy podczas jazdy bez hamowania


Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Mam te same dunlopy sportbluresponse tylko 205/50/17 od 3 sezonów, oczywiście kupione jako nowe, a wibracji żadnych nie mam, tak poza tematem to te opony są świetne.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • Odpowiedzi 95
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Witam będę zmieniał przednie tarcze ponieważ piasty musiały je pogiąć :duh:


Obecnie miałem na przodzie ate+klocki ate lub textar już nie pamiętam biły od samego początku.Kolejno dwa komplety zimmerman+klocki ate.Obecnie mam nowe piasty fag założone i zastanawiam się nad wyborem albo textar pro plus klocki textar lub zimmerman zwykłe ponownie+klocki ate


Który zestaw wybrać?


PS spytam od razu dlaczego po montażu tarcz i klocków jak wyjeżdżam z garażu i jadę na pierwsza trasę to podczas pierwszych hamowań nawet przy prędkości 20,30km/h trzepie kierownicą? po około 2km jak już zetrze się powłoka z tarcz nie ma bicia(mówię tutaj o nowym komplecie jak założę i jade na pierwsze km)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Może przez te krzywe piasty :8) ja polecam tarcze ate, szczególnie power disc.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Przełóż / zamień koła tylne na przednie. Prosty temat a możesz sie zdziwić.

 

zmienianie to samo :) nawet dwie fele przednie kupiłem,które są prostsze bardziej od każdej mojej na aucie i to samo


Rozbiorę w weekend zaciski.Wymienię uszczelnienie tłoczka i osłonę przeciwpyłową.Niby chodzą ok..prawy wcisnę ręką ale lewy muszę przyrządem,ale też dość lekko idzie.Wymienie profilaktycznie z tego względu,że ponoć na autofrenie gumka uszczelniająca tłoczek puchnie po paru mc.Chodz ja mam autofrena bodajże 2lata i jakoś tłoczki działają

Opublikowano

Witam sam nie wiem co już zmienić proszę o pomoc.Wymieniłem dwa przednie przewody elastyczne na textar+nowy płyn ate sl6.Przewody strare wizualnie były dobre ale podczas jazdy gdy hamuje z większych prędkości czuć,ze auto idzie lekko w prawo.Dotykając felg czuć,że prawa fela jest ciut cieplejsza od lewej.. i na tej prawej feldze jest na tarczy bicie 0.05 natomiast na lewej feldze 0.02


Co ciekawe rozebrałem zaciski przednie,tłoczki dwuletnie były ok więc jest zostawiłem wymieniłem osłonę kurzową plus oring w zacisku,wysmarowałem to specjalną pastą ATE wszystko,złożyłem do kupy,odpowietrzyłem wszystkie hamulce i dalej jest ten efekt.Czyli podczas hamowania lekko ściąga w prawo i prawa fela deczko cieplejsza od lewej.Tłoczki jak sprawdzałem wychodziły ok.. i przyrządem bez większej siły się wkręcały.Prowadnice zacisku nowe autofren,nasmarowane tez pastą ale ate plastitube.


Co się może dziać bo nie wiem czy kupić dwie przednie tarcze+nowe klocki+blaszka dociskająca klocki nowa czy dwa zaciski z tej aukcji


http://allegro.pl/zacisk-przod-lewy-prawy-bmw-3-e36-e46-oryginal-i7174129334.html


Zaciski po regeneracji składane na zestawie autofrena.Ale cóż tu będzie lepszego od moich zacisków to ,że wypiaskowane..

Po prostu teraz nie wiem..czy moje stare piasty pokrzywiły mi prawą tarczę i mimo,że ma ona maksymalne dopuszczalne bicie 0.05 to bije kiera podczas jazdy? ale dlaczego nieraz bije od 120 w górę a nieraz jak pohamuję trochę znów się rozpędzam i znów przy 120 nie bije nic... chodzi o to czy tarcze faktycznie by biły podczas jazdy :mad2: :mad2: i co ma teraz to do tego,że jedna fela jest trochę cieplejsza od lewej i podczas hamownaia jak się puści kierownice to np ze 100km/h na prostej drodze lekko w prawo auto idzie.CO za to jest odpowiedzialne skoro przewody nowe elastyczne,płyn nowy,w zaciskach uszczelnienia plus gumy osłonne wymienione,prowadnice nowe nasmarowane.Czy tarcza by powodowała podczas hamowania to,ze auto idzie trochę na prawą stronę? bo nie wiem czy blaszka dociskająca klocek by miała coś z tym wspólnego


chce wymienić ale albo tarcze+kloc+czuj.+blaszki dociskające


lub dwa regenerowane zaciski na przód wóz albo przewóz :x

Opublikowano

Pytanie za 100 punktów. Przy hamowaniu jak ściąga, skręca kierownicą, czy tylko ciągnie w bok?

Jak ciągnie bez kiery zajmij się tylnymi zaciskami ;)

Opublikowano

tak ściąga bez kiery..


pomóżcie bo nie wiem co wymienić mam :cry2: czy zaciski dwa z aukcji czy nowe tarcze :cry2:


Powiedzcie mi też czy należy smarować prowadnice zacisku czy nie bo w instrukcji bmw pisze,że nie ale ja zawsze daje smar tam by lepiej to chodziło i może niepotrzebnie?

Opublikowano

U siebie tez miałem problem, ze prawy przedni zacisk trochę mi hamował. Jak go rozkręciłem to można było go wcisnąć, niby wszystko ok, ale nadal mialem lekkie przyhamowanie. Wymieniłem caly zacisk na nowy trw i było ok.

Ogolnie nie polecam tarcz zimmermana (tych gładkich). Obie mialem po 2 latach lekko krzywe (drgania podczas hamowania). Dwa miesiące temu zapodalem budzetowo na przod mikody (te najtansze za 102,10zł) i jest ok. Ja tam delikatnie smaruje prowadnice zacisku smarem textar ceratec.

Opublikowano

Zmienię tarcze na nowe textar pro+klocki ferodo premier+sprężynka klocków+kolejny komplet ale już pełny czyli tłoczki nowe na przód i uszczelki tak by wszystko było ok


Chciałem spytać 60km od mojej miejscowości znajduje się warsztat gdzie doważają koła na samochodzie.Jak ma się takie doważanie? chodzi mi o to np doważyłem koła..ale potrzebuję je za 2 dni odkręcić bo chce coś tam wymienić sobie np tarcze to potem mogę normalnie takie koła zamontować czy muszę coś znaczyć względem tarczy itp ? bo nie wiem czy po takim doważaniu można ściągać koła czy nie

Opublikowano

Zrob najpierw te hamulce a później doważaj koła. Jak po zrobieniu hamulców nadal będzie ci telepać kierownicą to wtedy.

Kiedys to robilem, ale mialem wtedy 17" i inne opony. Nie pamietam zbytnio czy to pomoglo czy nie. Przy zdejmowaniu warto sobie zaznaczyc aby zalozyc pozniej tak samo.


Pytanie: czy jak wyważałeś kola z testem drogowym to mechanior pokazal ci jakie jest bicie kół? Ja ze 3 razy wyważałem u innego gumiarza z testem drogowym i zawsze mowil ze ciezko bylo ale jest ok. Dopiero teraz wyszlo, ze niby wywazone, ale drgania nadal będą.

Opublikowano

Witam dziwna sprawa..pojechałem do znajomego wulkanizatora.Kierownica trzepała przy 120km/h dość mocno.Wziął te dwa przednie koła sprawdził,koła kręcą się idealnie ale na maszynie wyszło,że na przednim prawym kole tylko nie wiem czy brakowało czy za dużo ale pisało na maszynie 20Gr po czym znów poluzował docisk koła okręcił je na maszynie i znów pomiar tym razem wyszło 20gr to jeszcze jeden raz by się upewnić i też 20gr


na przednim lewym 15gr wyszło teoretycznie dołożył z tego co widziałem no i wyjechałem w trasę lecę 120km/h i tak albo nie czuć drgania albo czuć mrowienie minimalnie.A jadąc do niego trzęsła się mocno kierownica.Dlatego zastanawiam się teraz nad sensem zmiany przednich tarcz.. czy nie lepiej jechać na obecnych do kolesia co doważa na aucie..

  • 2 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Panowie taka sprawa:

Jezdżę w e90 na felgach 19'' + dystanse. Problem zaczął się kiedy wymieniłem w kwietniu przednie opony na nowe (hankook ventus s1 evo2). Zaczęło trząść kierownicą przy prędkości około 80 km/h. Test drogowy wykazał, że jedna opona ma bicie 120N, gdzie norma wynosi do 60N.

Po optymalizacji udało się zmniejszyć bicie do 80N, było już dużo lepiej, ale delikatne drgania dalej występowały, więc zdecydowałem się reklamować oponę. Po tygodniu przyjechała nowa oponka i drgania się tylko nasiliły...

Myślałem, że nowa opona również jest wadliwa, ale test drogowy wykazał bicie 50N, a więc wszystko powinno być ok. Zwykła wyważarka oczywiście 0g.

Auto było u mechanika i zawieszenie nie ma żadnych luzow. Mega dziwne wydaje mi się to, że na statej oponie było mniejsze bicie, niż na tej, ktora powinna być lepsza. Co ciekawe zauwazylem ze kiera drży najbardziej bo rozpoczęciu jazdy przez kilka pierwszych kilometrow. Przykładowo przed chwilą zrobiłem trasę 15km, po około 5km praktycznie zero drgań.

Wczoraj zdjąłem koła i zauważyłem, że chyba tarcze na przodzie muszą byc delikatnie krzywe, bo przy próbie obrotu tarczy (bez koła) w jednym miejscu zaczyna się opór, tzn przez 80% obwodu tarcza obraca się praktycznie bezwladnie, a w jednym miejscu jest nagłe zatrzymanie i opór przy próbie dalszego obkręcania.

Oczywiście kiedy zaloży się koło, to przy obrocie koła w powietrzu, ten moment oporu jest praktycznie niewyczuwaly (wiadomo, większe ramię itd). Zastawia mnie jednak, czy przypadkiem to nie jest przyczyną, skoro problem występuje tylko na początku jazdy, a potem jest ok (może wszystko się jakoś rozluźnia, tarcza sie ma w tym miejscu oporu i nie ma bicia na kierownicy).

Z góry dziękuję za wszystkie porady :-)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zacznij od pomiaru bicia tarcz a później piast.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Panowie taka sprawa:


Wczoraj zdjąłem koła i zauważyłem, że chyba tarcze na przodzie muszą byc delikatnie krzywe, bo przy próbie obrotu tarczy (bez koła) w jednym miejscu zaczyna się opór, tzn przez 80% obwodu tarcza obraca się praktycznie bezwladnie, a w jednym miejscu jest nagłe zatrzymanie i opór przy próbie dalszego obkręcania.

Oczywiście kiedy zaloży się koło, to przy obrocie koła w powietrzu, ten moment oporu jest praktycznie niewyczuwaly (wiadomo, większe ramię itd). Zastawia mnie jednak, czy przypadkiem to nie jest przyczyną, skoro problem występuje tylko na początku jazdy, a potem jest ok (może wszystko się jakoś rozluźnia, tarcza sie ma w tym miejscu oporu i nie ma bicia na kierownicy).

Z góry dziękuję za wszystkie porady :-)

 

Zauważ, że tarcza do piasty przykrecona jest tylko jedną śrubką i przez to może niedolegać dokładnie. Jak założysz kolo to dociskasz cala powierzchnia i wtedy nie powinno obcierać. Jak już zdejmowales kolo to mogles zdjąc także tarcze i oczyścic piasty.

Jak u siebie montowałem nowe mikody to po przykręceniu śrubki tez obcierało w jednym miejscu, aczkolwiek po montażu kol wszystko ok i zero drgan.


Aha. Wg mnie to bicie to tylko wina opon. Zobacz jak u mnie wyszlo na poprzednich dunlopach i fuldach gdzie tłukło mi znacznie:

https://1drv.ms/u/s!AvwMik4edPCWoANPtGncHu6imS7b

  • 4 miesiące temu...
Opublikowano
Witam, od jakiegoś czasu występują u mnie problemy z drganiami kierownicy. Około 2 miesięcy temu pojawiły się drgania przy hamowaniu wtedy miałem jeszcze założone alusy z letnimi oponami. Myślałem, że winne mogą być tarcze. W piątek założyłem stalowki i drgania występują podczas jazdy najbardziej odczuwalne przy małych prędkościach ok. 30-60km/h przy wyższych prędkościach też czuć ale mniej. Jak przekladalem kola to zauważyłem, że lewa sprężyna z tylu jest pęknięta. Wymieniłem ja dzisiaj ale nie dało to żadnego rezultatu. Drgania są na tyle duże, że czuć je na całej budzie. Macie jakieś pomysły, od czego zacząć? Jutro od rana pojadę do wulkanizatora aby wywazyl jeszcze kola ale nie sądzę, żeby to coś dało.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Z wyższych prędkości nie jest mocniej odczuwalne? Zmierz bicie tarcz, później piast jak będzie ponad normę.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Na swoim przykładzie mogę powiedzieć, że przyczyną okazały się wybite tuleje na drążku reakcyjnym. Powodowało to drgania opisane w poście powyżej, a także przy mocniejszym wciśnięciu hamulca, na chwilę wyrywalo kierownicę w bok. Najpierw byłem przekonany, że jest to wina opon, po wymianie na zimowki było jednak bez zmian. Obstawialem krzywe tarcze, bo te drgania występowały też przy hamowaniu. Dziś jednak okazało się że przyczyna leży w drążku reakcyjnym. Oczywiście 2 tygodnie temu byłem na przeglądzie, gdzie sprawdzali auto na szarpakach i twierdzili, że z zawieszeniem wszystko jest ok. Mechanik bez szarpakow doszedł do tego co jest przyczyną, po tym objawie związanym w wyrywaniem kierownicy przy gwaltowniejszym hamowaniu.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.