Skocz do zawartości

320d drżenie kierownicy podczas jazdy bez hamowania


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Hmm a czy można zrobić później tak,że wymienię piasty ale założę obecne tarcze? nie pokrzywią one piast? na wszystko nie mam teraz wypadło złacze wydechu ori+wieszaki ori+wszystkie filtry,olejowy,olej w silniku,olej w dyfrze,olej w skrzyni,f.powietrza,f.kabinowy,paliwa itp


Wykonywałem pomiar tarczy maks 1cm 1.5cm.Hmm czy takie piasty mogą mieć coś wspólnego z biciem kiery podczas jazdy czy raczej to coś w zawieszeniu?

  • Odpowiedzi 95
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Witam zmierzyłem dzisiaj lewą piastę bicie dochodzi do 0.10 0.13.Piasty wyczyszczone tyle ile się dało ale sa już głównie na lewej piaście wżery i jak czujnik po tym leci to od razu bicie wykazuje większe.Natomiast po założeniu tarczy na tą piastę bicie 0.2


Zmienię te piasty fag jeszcze..tylko czy nowych piast nie pokrzywi mi tarcza?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Daj je do przetoczenia.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
byłem dzisiaj na szarpakach,sprawdził koleś tył i przód bujał tym autem na wszystkie strony i nic nie wyszło wszystko sztywne nic nie puka a kierownica drga
Opublikowano

Pojechalem dzisiaj do ogarnietego gumiarza, co mial Huntera z testem drogowym (wyważarka) no i... powiedział, ze moje 3 letnie opony są do wywalenia. Wyważyły się, ale to nie pomoże i że drgania na chwile mogą ustąpić, ale zaraz znow sie pojawia. Mowil, ze guma mogla sie odkleic od kordu a poprzez test drogowy (podczas wywazania walec dociska oponę) mogl sie na chwilę "dokleić" i pozniej przy wyższej predkosci znow odkleic... i mial chyba racje. Przez chwile po wywazeniu zero drgań a po chwili znow... wklejam fotke z raportu:

https://1drv.ms/u/s!AvwMik4edPCWoANPtGncHu6imS7b


Z przodu mam dunlopy sp sport max, z tylu fuldy sportcontrol (czyli koncern goodyear). Powiem tak, jestem w lekkim szoku. Tak czy siak, kupuje nowe opony a te bede reklamowal u goodyeara :evil:

Opublikowano
Czytając twój temat właśnie pomyślałem czy czasem opony ci się nie rozwarstwiaja kolega miał idetyczny problem co by nie robił kierownica drgala wywazał koła i spokój miał na dzień dwa i znów to samo gumiarze rozkladali ręce aż w końcu trafił na takiego co się zna i powiedział ze nie wywazy tych kół bo opony na śmietnik się nadają. Później w cieplejszy dzień byli widać wybrzuszenia na oponach.

Kupie listwe oslaniajaca próg stahllgrau metalic (400) strona kierowcy sedan 2002rok

721015571

Opublikowano
moje opony to dunlop bluresponse 205 55 r16 mają jeden sezon.Po zakupie były sprawdzone również u kolesia co posiada maszynę z testem drogowym i wszystko było w porządku a i tak kierownica drgała.Wymienię jeszcze piasty i się poddaje
Opublikowano
ewentualnie jeszcze nachodzi mnie kupno dwóch zacisków regenerowanych zamiast piast.. bo moze być tak,że klocek nie odchodzi od tarczy po hamowaniu całkowicie i trzepie kierownicą.Bo dlaczego trzepie kierownicą a potem po 1km przestaje i znów jadąc 120km/h nie trzepie i znów zaczyna
Opublikowano

może mnie ktoś nakierować :( otóż jechałem dzisiaj 20km autem od 120km/h kierownica drga.Byłem w mieście podskoczyłem do wulkanizatora co wyważałem kiedyś koła u niego wrzucił na maszynę wszędzie po 0gram brakuje.. to cóż założył koła mówi poddaje się nie wiem co to jest i kluczem na krzyż zwykłym do kół ile pary w ręce i tyle.No i wyjechałem wracam tą trasą 20km kierownica nie zadrży.... posiadam klucz dynamometryczny z certfikatem i na krzyż po 130nm dokręcałem wszystkie śruby dwu etapowa.


Etap jeden jak koło w górze dokręcam na krzyż kluczem teleskopowym nie na parę tylko,żeby delikatnie dokręcić śruby.Etap dwa opuszczam auto i na krzyż po 130nm kluczem dynamometrycznym.I kierownica drga.Zaś jak byłem u innego wulkanizatora to jadąc do niego 80km bo to i do miasta dużego jechałem kierownica prawie nie musła.Można by rzecz,że w ogóle nie biła.Zdjął koła wrzucił na wyważarkę koła ok.. założył dojeb.. pneumatem i ta sama trasa..kierownica bije od 120... wróciłem zdjąłem koła i znów zamontowałem tylko na krzyż śruby i kluczem dynamometrycznym znów się uspokoiło..


Co jest grane? pomoże ktoś? :(

Opublikowano
Miałem podobny problem ,jeździłem do wyważenia z dziesięć razy.W końcu pojechałem do wskazanego przez kolegę warsztatu gdzie wyważają i gosciu zauważył że są luzy na drążkach kierowniczych .Po wymianie drgania ustąpiły.
Opublikowano
hmm dokręcam koła 120/130nm.Z ciekawości sprawdziłem po powrocie na ile nm mógł dokręcić wulkanizator,że mi prawnie nic nie drgało.Ustawilem na kluczu 140 i lipa przy 140 cyka klucz czyli tak jak by ze 150nm..może o to,że daje tylko 120nm jest gdzieś podczas jazdy minimalny luz a te 20nm wiecej kasuje bo bardziej dociska wszystko..
Opublikowano

ręce opadają :mad2: :mad2: bardzo dziwna sytuacja jest.


Jadąc dzisiaj do wulkanizatora kierownica dragała od 120km/h.Zdjął koła wrzucił na wyważarkę pokazało mu 0. 0 mówi poddaje się.Założył koła i jadę do domu ta sama trasa 120km/h 130km/h kierownica nie drgnie.Wróciłem do domu specjalnie pokręciłem się koło komina z prędkościami do 150km/h i kierownica nie drgała może jak by się wczuł to minimalnie ale prawie wcale.Mówię sprawdzę wszystko od nowa zaciski itp.Porozbierałem generalnie wszystko,sprawdziłem tłoczki chodzą dobrze.Gumki tłoczków.Nowe gumki tam gdzie chodzą prowadnice,nowe prowadnice.Na smarowane smarem ate plastitube.Koła po jezdzie są oba równomiernie ciepłe/gorące zalezy jak się jedzie i ile hamuje.Miałem kupić dwa zaciski regenerowane i piaskowane na przód ale co ma znów zacisk do tego,że jadąc 20km do wulkaniazatora kierownica biła jak głupia przy 120km/h natomiast zdjął koła rzucił na wyważarkę wyszło,że wszystko ok znów dokręcił pierw pneumatem potem kluczem krzyżowym i drgania nie było.Ja dokręcałem kluczem dynamometrycznym pierw po 120nm..drgała po 130 drgała dałem 140 tez drga :mad2: co się Panowie dzieje :mad2: :duh:


Nie żałuję na filtry oleje najlepsze,wymieniam nieraz profilaktycznie części a auto mi się tak odpłaca :( :duh:


Co do tej pory ustaliłem i co było wymienione około 1.5r temu.Za ten czas zrobiłem tylko 35tys km


1.Wahacze ruville wymienione oba około 1.5r temu

2.Tuleje wahacza meyle hd też około 1.5r temu

3.Prawy drazek kierowniczy cały

4.Prawy łącznik stabilizatora

5.Gumy stabilizatora przedniego febi

6.Amory sachs+poduszki amorów lem

7.Koła drugie kupione na allegro.Idealne 0 bicia

8.Opony dunlop bluresponse 205 55r 16

9.Koła wyważane teraz ogólnie w sześciu zakładach

10.Byłem też na maszynie z testem drogowym

11.Byłem na szarpakach nic nie wyszło auto siedzi sztywno na tych tulejach meyle.Żadnego luzu,pukania,stukania.Byłem na dwóch stacjach by to sprawdzić i ten sam werdykt.

12.Koła dokręcane kluczem dynamometrycznym z momentami od 120 do 140nm na krzyż oczywiście.

13.Kierownica odkręcona i przykręcona z odpowiednim momentem.



Ostatnio jak zmieniałem opony z zimowych na letnie było to samo.Jechalem na zimówkach do wulkanizatora nic nie biło.Zmienił na letnie te nowe praktycznie bije.Więc wymieniłem przednie tarcze na zimmerman+klocki ate i spokój.. 0 bicia nawet podczas jazdy na wprost.Potem znów zaczęło :duh:


NIie wiem co robić :cry2: :cry2: wydałem teraz sporo kasy w to auto.NA najlepsze filtry,oleje wszystkie silnikowy,skrzynia,dyfer,poduszki skrzyni lem,wieszaki tłumika oe bmw,ori złączka oe bmw i jeszcze bym tam mógł wymieniać.Zmierzyłem dzisiaj bicie piast ponownie po ich oczyszczeniu prawa piasta bicie 0.6 lewa piasta bicie 0,12 0.13 (z tego względu,że na piaście śą wżery,których nie da się usunąć) i jak czujnik leci po tym to wtedy zawyża wskazania.Tam gdzie powierzchnia gładka to i tak bicie w okolicach 0,6 0,7.Po załozeniu tarcz i dokręceniu śrub na podkładkach z momentem 50nm bicie obu tarcz to 0.2.Nie wiem ku.. co robić już.Czy zamawiać w ciemno dwa regenerowane zaciski czy piasty.Zauważyłem też,ale może to był przypadek jak nie drgała kierownica a był łuk drogi i gwałtowanie w niego wszedłem to już zaczęła drgać :duh:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Po co te monologi jak masz krzywe piasty :duh: szczególnie jedną. Wymień obie a tarcze daj do przetoczenia jak są świeże.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Ja miałem taki przypadek w e36 328. Wymieniłem WSZYSTKO co się dało zawieszenie, drążki, piasty tarcze itp itd i nigdy nie pozbyłem się bicia a co najważniejsze miałem identyczne objawy ! Raz drżało raz nie, nawet inne koła kupiłem idealne, które w e46 jechały idealnie równo bez żadnego bicia a u mnie po założeniu też spokój ale po 2 tygodniach zaczęło bić. Co ciekawe po zmianie piast z tarczami bo zmieniałem razem żeby mieć pewność (ate+fag) problem również ustał na ok 2 tygodnie a później wrócił.


Bardzo dziwną zależność zauważyłem, że po odkręceniu kół i zamontowaniu przez jakiś czas problem ustaje lecz później wraca.


Do dzisiaj nie wiem co mogło być przyczyną ale został tylko MAGIEL nie ruszany. Zaciski też miałem dobre. . .

Opublikowano
Zmienię te piast fag dwie na przód.Zauważyłem też,ze jadąc 120km/h jak był moment,ze kierownica nie drgała a był łuk drogi i agresywnie skręciłem to już zaczęła trzepać...
Opublikowano
Też tak właśnie miałem, nie drżało a po łuku na dwupasmówce np 120kmh zaczyna drżeć . . . Moim zdaniem jeżeli raz drży a raz nie to na logike to nie piasty ani raczej nic z zawieszenia bardziej skłaniałbym się nad układem prowadzenia/magiel albo coś z zaciskami ? Trudny temat, auto sprzedałem i nigdy tego nie zrobiłem
Opublikowano

Witam dwie przednie piasty wymienione na fag.Po wymianie praw i lewa ma bicie nie przekraczające 0.1.Po zamontowaniu obecnych tarcz lewa tarcze bicie około 0.2 prawa tarcza 0.5


i do rzeczy jak biło podczas jazdy tak bije dalej :duh: Nie wiem co tu jest grane.Śruby kół z przodu wszystkie nowe 10szt febi.Dokręcone kluczem dynamometrycznym na krzyż po 130nm.Piasty nowe z biciem 0.1.Zaciski sprawdzone tłoczki chodzą dobrze.Fele prościutkie,opony dobre.W zawieszeniu ponoć nic złego nie ma wszystko jak należy i bije dalej.Od 120km/h przy 140 trochę słabnie i wystarczy puścić nogę z gazu by znów do około 120/130km spadło i trzepie mocniej.A koła już w czwartym zakładzie wyważane.I wszystko ok wychodzi.Zauważyłem też,że jak zaczynam jazdę i jadę te 120km/h przez kilkaset metrów nic nie drga i automatycznie zaczyna.. potem jadąc znów jest na kilkaset metrów spokój jest lekki zakręt wchodze w niego bardzo łagodnie i już kierownica trzesie.. :mad2: dodam nie hamuje więc tłoczki raczej odpadają

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jak ma nie trząść jak na tarczy masz bucie 0.5? :roll: toczyłeś te tarcze?

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Cześć Maniek toczyć nie mam gdzie i jak bo nie mam tarcz na podmianę by inne założyć a te zawieźć.Hmm ale czy ta tarcza by powodowała bicie podczas jazdy..


Jutro będę w CK.Czy takie toczenie odbywa się na aucie? jaki może być koszt?

Opublikowano
Dzwoniłem do firmy co się zajmują toczeniem.Toczenie 100zł za dwie tarcze.Ale trzeba mieć nowe klocki bo z obecnymi nie wiadomo jaki efekt będzie a oni nie będą szlifować klocków i robić druciarstwa.Klocki 120zł + robota około 50zł z czyszczeniem jarzm itp +paliwo tam i wychodzą mnie dwie nowe tarcze .. gdzie toczenie albo da efekt albo nie.Na razie się wstrzymuję nie mam kasy bo za dużo wydałem do auta teraz.Komunia itp.
Opublikowano
Ja dzisiaj zapodaje komplet nowych pilot sportów 4 z optymalizacja na feldze i testem drogowym. Zobaczymy jak to będzie. Jak nie będzie drgało i będzie git to wykluczy to wpływ zużytego magla na drgania.
Opublikowano
jutro pomierze jeszcze bicie prawej i lewej tarczy jakie jest.Nie wiem czy nie kupię jeszcze tulei meyle hd wahacza.Obecne mają 2 lata i zrobione na nich z 40tys km niby sztywno siedzą ale kto wie.Nie chce mi się wierzyć by bicie tarczy 0.5 powodowało drgania kierownicy podczas jazdy.Ate dopuszcza bicie maksymalne 0.5.Przyczyna musi być raczej inna.Dlaczego raz drży a potem znów przez kawałek drogi nie.
Opublikowano

Michelin Pilot Sport 4 na pokładzie. 2k zł w plecy :cry: ale NIE MA DRGAŃ :D :D Od 0-200km/h gładziutko, cichutko i mięciutko.

No naprawdę jestem zawiedziony jakością opon Dunlopa i Fuldy :( Od nowości te opony były wg mnie felerne, niby zawsze się wyważały ale to nic nie dawało bo drgania były zawsze odczuwalne (wyważanie "zwykłe", test drogowy, doważanie na samochodzie). Swego czasu nawet reklamowałem jednego Dunlopa i dostałem odpowiedz od producenta że niby "w normie" (super mają normy). Tak czy siak, będę reklamował i nie dam za wygraną.

Ogólnie rzecz biorąc koncernowi Goodyear mówię stanowcze NIE :(


Jak dobrze wyczytałem to też masz z przodu Dunlopy... może masz podobny problem jak ja...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.