Skocz do zawartości

320d drżenie kierownicy podczas jazdy bez hamowania


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Zrobiłem dzisiaj po nocy jazdę próbną tą samą drogą co wczoraj i kierownica przy 120-130 drga :duh: zahamowałem ze 120 do 80 i znów rozpędziłem się to samo.Ujechałem tak może z 500m jeszcze i ze 100km/h do 20 hebel i znów jazda tą samą trasą 0 bicia.Jedynie mrowienie można wyczuć na kierownicy..

Sprawdzałem przednie tłoczki(roczne) wciskają się idealnie.Fele p i l równomiernie ciepłe


Sam nie wiem teraz czy jechać na powiększenie tego otworu w feldze+pierścień centrujący z redukcją? czy pierw tarcze i piasty wymienić? tam gdzie byłem wczoraj mają taką maszynę do prostowania felg itp koleś mówił bodajże 75zł za 1szt to pasowało by dwie zrobić.Ale nie wiem czy to jest znów bezpieczne.Żeby nie było gorzej niż przed tą modyfikacją.Jak założył koleś felę na piastę to można nią było ruszać prawo lewo dość duży luz.Dopiero dokręcenie koła śrubami skasowało luz.Nie wiem czy podczas jazdy coś by tam się przestawiało w tej feldze po hamowaniu,ze nie bije?


Dzwoniłem nie mają czasu bo jest sporo felg do prostowania


Zastanawiam się czy nie kupić dla próby jednej felgi z allegro takiej samej jak mam i zobaczyć czy będzie luz czy nie.Z tym,że jak wymieniałem tarcze to piasty czyściłem na błysk.Powierzchnię gdzie styka się wewnątrz z tarczą +powierzchnię gdzie nachodzi felga na błysk.I teraz może być tak,że za dużo materiału zdarte jest z piasty i z felgi.Kupie drugie felgi i tez będzie luz bo już na piaście za dużo zdarte

  • Odpowiedzi 95
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zrób pomiar bicia piast i przełóż koła tył na przód lub wrzuć zimówki jak masz na osobnych felgach. Czyszczenie piasty nie ma żadnego związku, w sensie zebranego materiału oczywiście, ponieważ sama powierzchnia jest bardzo ważna. Jak masz za luźny otwór centrujący w feldze to będą drgania i to musisz usunąć.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Zrób pomiar bicia piast i przełóż koła tył na przód lub wrzuć zimówki jak masz na osobnych felgach. Czyszczenie piasty nie ma żadnego związku, w sensie zebranego materiału oczywiście, ponieważ sama powierzchnia jest bardzo ważna. Jak masz za luźny otwór centrujący w feldze to będą drgania i to musisz usunąć.

 

tak też uczynię.Problem robi się z tymi felgami :duh: bo tam gdzie mi je sprawdzali nie zrobią mi od ręki tego bo mają sporo felg do prostowania.Musiałbym zostawić je a ja nie mam stalówek a auta zostawić na nie wiadomo ile dni też mi nie pasuje :cry:


Rozglądam się po alledrogo za dwoma kołami 16stki,które dałbym na przód ale jak są tanie to w stanie tragicznym :mad2: chciałem maks do 450zł dwie felgi i ciężko z tematem.


Najpierw to wymienię dwie piasty+dwie tarcze zimmerman+klocki ate.Koła skręcę kluczem dynamometrycznym na krzyż po 130nm.Jak będzie biło dalej to trzeba będzie rozejrzeć się za dwoma felgami.

Opublikowano
Tylko jak felgi sa ori to co tu maja pomoc pierscienie centrujace? Pytam bo mam podobny problem, kola proste i wywarzone, nowe tarcze textar i klocki trw, piasty oczyszczone mieszczace sie z biciem w tolerancji. A przejechane na tym niewiele i przy hamowaniu kierownica lata. Zaraz po wymianie bylo idealnie :?
Opublikowano
Tylko jak felgi sa ori to co tu maja pomoc pierscienie centrujace? Pytam bo mam podobny problem, kola proste i wywarzone, nowe tarcze textar i klocki trw, piasty oczyszczone mieszczace sie z biciem w tolerancji. A przejechane na tym niewiele i przy hamowaniu kierownica lata. Zaraz po wymianie bylo idealnie :?

 

u Ciebie to bym sprawdził tuleje ''motylki''

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
To zmierz teraz jakie masz bicie na tarczach.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Zamówiłem z alledrogo za 400zł dwie fele 16stki od kolesia 100% pozytywów mówi nie spawane,proste fele.Fele otrzymam w czwartek w piątek będę u wulkanizatora.Zanim zawiozę felgi chciałbym je wyczyścić głównie chodzi mi tutaj o styk tarczy z felgą.Oczywiście nie będę już używał wiertarki z szczotką drucianą,ale papierkiem ściernym lekko można? bo nie wiem w jakim stanie to będzie.Być może nigdy nie czyszczone to i ręcznie papier ścierny nie pomoże.Chciałem spytać czy w otworze centrującym dotykać czymkolwiek tą rdzę co tam będzie? bo na bank będzie.Czy tylko z części,która styka się z tarcza usunąć?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Użyj chemii, zmywacz do tarcz hamulcowych i tyle, niczym więcej tego nie czyść mechanicznie.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Zostaw człowieku felgi w spokoju. Widzę, że na gwałt szukasz problemów tam gdzie ich nie ma. Chcesz mieć czyste felgi na styku piasta-felga to kup nowe. Myślisz, że w firmach regenerujących fele, ktoś się przejmuje otworem centralnym, jak jest tam trochę rdzy/nalotu? Szczotka druciana lub piaskowanie potem ew. prostowanie i malowanie. Wszystko. Zmień tarcze i zapomnij o problemach.
Opublikowano

ok rozumiem tak więc w otworze centrującym niczym nie będę czyścił.Ale styk tarczy z felgą trzeba papierkiem ściernym lekko wyczyścić? bo oglądałem film boscha jak wymieniają tarczę i czyścili styk felgi z tarczą.Otworu centrującego nie


na filmie pokazane jest,że tutaj trzeba wyczyścić jeśli jest rdza,nalot


https://zapodaj.net/c47bd54b6a049.jpg.html

Opublikowano
Pojeździłem dzisiaj autkiem trochę i zauważyłem,że przy 120/130km/h kierownica dość mocno drga a zwiększając prędkość do 150km/h drganie jest prawie nie wyczuwalne.Koła wyważane u 3 wulkanizatorów już
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Mam dziwne wrażenie, że to Staszek reaktywacja..przejedź szczotką drucianą i tyle.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Witam fele sprawdzone u wulkanizatora prościutkie.Lepsze niż moje.Koło wyważyło się idealnie.Opony powiedział tez są git nic nie podskakuje itp.Kierownica jak biła bije dalej :duh:



Czy tuleje wahaczy podczas jazdy mogą dawać taki efekt? co może w takim razie to powodować? raz słabnie raz się nasila.

Opublikowano

Krótkie pytanie i oczekuję odpowiedzi Tak lub Nie.

Czy jak hamujesz z większej prędkości słychać dudnienie? Pomijam bicie kierownicy, bo bije i to wiem.

Opublikowano

Heh, widzę, że są ludzie z takimi samymi problemami ;)

U siebie mam wymienione wszystko łącznie z piastami, wahaczami, tulejami, tarczami, klockami itd. Kółka idealnie wyważone a bije nadal.

Wg mnie to jest wina magla, bo mi stuka jak jadę po nierównej kostce.


Jest to wkurzające ale się troche przyzwyczaiłem ;)

Opublikowano

Jutro wykonam u siebie pomiar bicia piast i tarcz.Najpierw piasty potem tarcza dokręcona śrubami z podkładkami na 50nm :wink:


Wymienię przy okazji prowadnice zacisku na nowe+gumki nowe.W wakacje może wezmę się za piasty bo na pewno będą krzywe,ale jak to bywa zawsze coś wypadnie akurat tłumik :roll:

Opublikowano
A czy takie drzenie nawet przy hamowaniu jesli tarcze nie powichrowane moze byc od magla wlasnie? Taki objaw jeszcze mam, ze jak jade na wprost to najbardziej drzy ale jak juz jakis luk to nie czuc tak za bardzo tego :?
Opublikowano

Witam wymieniałem dzisiaj gumki zacisku i prowadnice.Generalnie zdjąłem tarczę oczyściłem wszystko sprawdziłem bicie piasty otóż prawa piasta ma bicie 0.5.. natomiast po założeniu tarczy na piastę i dokręceniu śrub z podkładki momentem 50nm wykonałem pomiar bicia tarczy.Wyszedł 0.2


To jak to jest,że piasta pokazuje 0.5 a tarcza maks 0.2.Pomiar robiłem kilkukrotnie w różnych miejscach.Czujnik wyżej/niżej/bardziej dociśnięty itp.


Jutro pomiar lewej tarczy i piasty bo nie dowiedzieli mi dzisiaj drugiego zestawu naprawczego i zrobiłem tylko jedno koło

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tarcza już się zwichrowała, stąd różnica, w tym przypadku na plus dla Ciebie, ale to nie ma znaczenia jak piasta ma takie bicie.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Pomiar tarczy wykonuje się max 2cm od krawędzi. Dla tego tak ci pokazuje ponieważ tak jak maniek napisał tarcza juz się zwichrowala ułożyła się do piasty to może powodować bicie.

Kupie listwe oslaniajaca próg stahllgrau metalic (400) strona kierowcy sedan 2002rok

721015571

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.