Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dojeżdżając do skrzyżowania i wciskając hamulec auto czasami szarpnie przy zrzucaniu biegu z 2 na 1, czasami płynie wyhamuje, a czasami zgaśnie.


Na benzynie chyba zgasł mi tylko raz, ale potrafił mocno szarpnąć, natomiast na LPG zdarzy się, że przy szarpnięciu zgaśnie, ale potrafi zgasnąć bez szarpnięcia.


W momencie szarpnięcia zapala się kontrolka ciśnienia oleju i kontrolka ładowania, czyli pewnie obroty spadają poniżej tych 700 jałowych.

Niestety obrotościomierz przycina mi się i działa schodkowo, więc nie jestem w stanie przeanalizować dokładnie tych obrotów.


Może na to wszystko mieć wpływ grzechoczący jeden z vanosów, albo kończący się rozrząd?

Teoretycznie na live dacie vanosy otwierają się równo.


Było szukane możliwe lewe powietrze, ale wszystko zostało uszczelnione.

Brakuje pompki powietrza wtórnego czy jak to sie nazywa, to przed prawym przednim nadkolem antykorozyjnym. Nie zostawia to jakiejś dziury w bloku silnika, przez które może dostawać się jeszcze lewe powietrze?


Na Inpie, w silniku jest tylko błąd sondy przed katem, ale kiedyś go nie było, a problem był taki sam.

Opublikowano

Obroty stoją jak mur na postoju przy naciskaniu pedału hamulca.


Wątpię żeby to była wina skrzyni. Była ona regenerowana w SAMKO (regeneracja kowertera, nowe zawory, wymieniony kosz, bo był urwany).


Jest jeszcze kwestia takiego metalicznego kląknięcia, przy zrzucaniu z 3 na 2 czasami na 1 i z przy ruszaniu, muszę sprawdzić czy łączenie wału i podpora całe i mechanizm różnicowy.

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Zauważyłem jeszcze jedną bardzo niepokojącą rzecz. Przy przyspieszaniu, na przykład na 3, z na tyle mocno wciśniętym gazem żeby nie zredukował ale żeby ciągnął na maksa czasami szarpnie na tyle mocno przy zmianie, że zapiszczą tylne koła tak jakby się blokowały.


Wymienilem juz tuleje pływające i szarpanie przy hamowaniu troche osłabło ale dalej je czuć.

Opublikowano
Zauważyłem jeszcze jedną bardzo niepokojącą rzecz. Przy przyspieszaniu, na przykład na 3, z na tyle mocno wciśniętym gazem żeby nie zredukował ale żeby ciągnął na maksa czasami szarpnie na tyle mocno przy zmianie, że zapiszczą tylne koła tak jakby się blokowały.


Wymienilem juz tuleje pływające i szarpanie przy hamowaniu troche osłabło ale dalej je czuć.

 

Obstawiam SILNICZEK KROKOWY, spróbuj wyciągnąć przepustnice i silniczek krokowy, przeczyść, złóż i sprawdź. Jak nie pomoże to trzeba będzie go wymienić.

Opublikowano

Mam wersję z vanosami, tu nie ma silniczka krokowego.

To by było zbyt proste :D


A przepustnica była czyszczona i zmieniane uszczelki.


Jeszcze przypomniała mi się kwestia pompy powietrza wtórnego przed prawym kołem, która u mnie jest wywalona i czy przez to nie ma gdzieś dziury w bloku, która nie jest zaślepiona i stamtąd może brać lewe powietrze?

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Dla potomnych z podobnym problemem.


Winowajcą okazała się przepływka, po jej wymianie auto nie szarpie i chodzi jak powinno.

Nie wywalało żadnych błędów.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.