Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witajcie!


Mam problem z małym turbo - brak doładowania.

Auto zaczyna jechać dopiero górą, zupełny brak dołu.


Silnik to 35d. W ostatnim czasie robiłem remont silnika, przed remontem wszystko było OK. Po poskładaniu silnika i odpaleniu, okazało się, że nie ma doładowania z małego turbo.

Co do tej pory zostało zrobione:

- nowe wężyki podciśnień

- nowy jeden z zaworków sterujących

- podmiana małej turbosprężarki na drugą sztukę, na 100% sprawną (wyjęta z innego auta 35d)

- podmiana sterownika silnika na inny

- diagnostyka za pomocą ISTA - wszystkie dźwignie poruszają się prawidłowo (klapa, bypass, wastegate)


Niestety - nadal brak doładowania w niskim zakresie obrotów.


Wszystkie podobne wątki ograniczają się do problemów z podciśnieniami - dlatego założyłem nowy wątek.

Macie jakieś pomysły, co jeszcze mogę sprawdzić/diagnozować?

Opublikowano
Skoro turbo jest ok, sterowanie ok a nie ma ciśnienia (zakładam, że sprawdziłeś odczyt w zależności od obrotów na podstawie czujnika doładowania) to szukaj przyczyny w kolektorze wydechowym, może spaliny nie idą tak jak trza w turbo, może coś blokuje albo ucieka bokiem. Albo turbo się kręci i ciśnienie jest, albo się nie kręci i ciśnienia nie ma.
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Mały update z mojej strony. Ogólnie problem nadal występuje, ale udało mi się popchnąć do przodu kilka spraw. W skrócie: małe turbo wstaje dopiero przy 2000, poniżej nadal brak mocy. A poniżej szczegóły :)


Po regulacji położenia klapki (sterującej małe/duże turbo) względem gruszki - udało mi się uzyskać poprawę. Próbowałem różne ustawienia położenia pozycji 'startowej' dla klapki - nawet te skrajne. Ostatecznie zrobiłem zgodnie z manualem - czyli przy zaciągniętej gruszce ustawiłem klapkę w skrajną pozycję (obrót przeciwnie do ruchu wskazówek zegara), po czym dokręciłem jeszcze 4 obroty nakrętki zewnętrznej.

Od około 2000 obrotów auto zaczyna żwawiej przyspieszać, czasem od 1800. Jest to ewidentnie zakres pracy małego turbo. Wcześniej nic się nie działo do prawie 2500..3000.

Testy z ISTA wykazały, że właśnie przy około 2000 obrotów zadane ciśnienie doładowania zaczyna się pokrywać z rzeczywistym ciśnieniem doładowania. Dzieje się to w momencie, gdy 'boost pressure actuator' jest w pozycji około 62%.


Jednak ogólnie - problem występuje nadal. Zdecydowanie brakuje doładowania w zakresie właśnie do 2000 obrotów.

Co ciekawe, auto zachowuje się trochę nieprzewidywalnie pod tym względem. Czasami nawet duże turbo nie chce się 'napędzić' i nagle przy próbie przyspieszenia z 3000 obrotów następuje mega lag. Tak samo czasem, z samego dołu nawet do 2500 nic się nie dzieje - lag, i oczekiwanie aż auto nabierze mocy. W większości przypadków jest jednak tak jak pisałem - czyli małe turbo zaczyna działać przy około 2000 obrotów, auto cały czas ciągnie, płynne przejście na duże turbo i do samego końca - parametry sprawdzone ISTA. Ale niestety czasem kompletnie zamula, i mało tego że brakuje "dołu" (zakres do 2000) to i górą nie bardzo chce jechać, tzn. czasem występuje bardzo duży lag.

Nie wiem z czego może wynikać ta losowość działania pracy doładowania.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Na pewno podciśnienia masz ok? Ja bym jednak spróbował z inną pompką vacuum...
3A0jS9b.png
Opublikowano

Kolejna aktualizacja z mojej strony.

Rano, gdy jechałem do pracy wszystko działało tak jak pisałem w poprzednim poście, tzn prawie ok.

Gdy wyszedłem z pracy, okazało się że całkowicie brakuje doładowania małego turbo. Dopiero przy około 2500...2800 obrotów pojawia się doładowanie z dużego turbo. Zupełnie nie ma dołu, wcale.

Jak to możliwe, że po kilku godzinach stania na parkingu znów coś przestało działać? Nie mam już pomysłów, co dalej można z tym zrobić.

  • 1 rok później...
Opublikowano

Witam, trochę podgrzewam temat, gdyż borykam się z tym samym problemem, czy ktoś może jeszcze z was miał taki przypadek i jeśli tak to jakie było tego rozwiązanie?

Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.