Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Ja mam opony Goodyear Eagle F1 teoretycznie najcichsze w klasie a i tak je słyszę.

Mocno zastanawiam się nad wyciszeniem ale chcę mieć pewność że ma to sens, bardzo mnie interesuje jakie ma odczucia po wyciszenia kolega szachy3. Nic się nie odzywa, więc chyba słabo ;-)


U Ciebie, nie gniewaj się, ale wydaje mi się, że będziesz działał na chybił-trafił. Jakie masz maty? Pamiętaj żeby je kłaść w odpowiedniej kolejność, poniżej pomocniczy rysunek :-)

f1df17b13954.png

Powodzenia i koniecznie zdaj relację.

  • Odpowiedzi 59
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Dodatkowe wyciszanie F10/F11 imho mija się z celem. Samochód jest bardzo cichy i dołożenie mat nie da zbyt wiele, w mojej poprzedniej x3 różnica była znaczącą, a najwięcej dało wyciszenie bagażnika i podłogi. Efektem ubocznym wyciszenia drzwi była poprawa dźwięku audio. Nowy właściciel po zakupie mojej x3, dzwonił i pytał gdzie robiłem bo chcą też x4 ojca wyciszyć, bo różnica głośności kolosalna. Wyłożenie matami nadkoli też pewnie by pomogło, ale już nie chciałem iść w koszty.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Dlatego też chce pierw drzwi wygluszyc.


Można też apke w telefonie z pomiarem głośności włączyć i zobaczyć gdzie jest najgłośniej i od tego zacząć.



Nadkola są cienkie plastikowe, a w E61 były jakieś takie jakby włochate grubsze...

Może to jest to.


Tylko jakieś hydrofobowe maty by trzeba dać na nadkola żeby nie śmierdziało później.

Opublikowano

Telefonem nie da się wykonać dobrych pomiarów, ja zaopatrzyłem się w sonometr :-)

Gdybyś był w okolicy Warszawy to daj znać, możemy wykonać trochę pomiarów.


A co do doboru mat, to polecam kontakt z jakimś sklepem specjalistycznym. Ja brałem z tego sklepu:

https://www.bitmat.pl/pl/n/2


Pod tym linkiem jest dość ciekawy artykuł na temat wyciszania i dobierania materiałów.


To że E61 miało grubsze i bardziej włochate wyciszenie o niczym nie świadczy, a wręcz pokazuje że używano starszej generacji materiałów, teraz już się praktycznie nie stosuje mat na bazie filcu. Obecnie nakleja się 2-3 warstwy odpowiednio dobranych mat. Niestety auta seryjnie produkowane nie maja takiego wyciszenia.


Masz jakieś rysunki, instrukcje do demontażu tapicerki?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Tez mam maty z bitmat.


Telefon może nie pokaże poprawnych pomiarów (czyli np. wskazanie 65dB może nie być 64-66dB) ale pokaże miejsca w których jest najgłośniej. Można do tego użyć mikrofon zewnętrzny, lepszy, lub kierunkowy.


Tak czy inaczej, ja nie mam F11 z 2016 roku, tylko z 2011. Nie chce się nad tym jakoś przesadnie spuszczać. Ale jak za kilka zł może być w aucie ciszej, i j.w. skutkiem ubocznym będzie troszkę lepsze audio... to dlaczego nie.

Mata i tak w domu leży.

Opublikowano

Witam ponownie- po odebraniu auta z wyciszenia. Niestety musiałem wyjechać z Polski w poszukiwaniu koparki i nie mogłem opisać wrażeń.

A te są jednoznaczne - auto sprawia wrażenie solidniejszego, zwartego, oczywiście dużo cichszego- ale to naturalne. Auto zostało całkowicie rozebrane, wyciszone materiałami CTK - podłoga, nadkola, bagażnik, maska silnika i najważniejsze- drzwi. Za całość zapłaciłem 5500 zł.

Uważam że to nie za wiele za zmianę na auto z wyższej półki - bo takie są wrażenia. Wymieniony został przy okazji wzmacniacz- podobno pierwszy w Polsce. Mimo że zostały fabryczne głośniki dzwięk jest o wiele lepszy niż miałem w Porsche ( Bose)

Mam zdjęcia z całej operacji- postaram się je zamieścić.

Jak zobaczycie gołe blachy na podłodze, w drzwiach to chyba zmienicie zdanie o dobrym wyciszeniu w 5.

Pozdrawiam.

Opublikowano

W tej cenie dachu nie wyciszałeś co nie ?

Tak dla informacji dla innych dla F30 usłyszałem w tej firmie identyczną cenę. Tak więc gabaryt auta chyba ma marginalne znaczenie.

Opublikowano
Witam ponownie- po odebraniu auta z wyciszenia. Niestety musiałem wyjechać z Polski w poszukiwaniu koparki i nie mogłem opisać wrażeń.

A te są jednoznaczne - auto sprawia wrażenie solidniejszego, zwartego, oczywiście dużo cichszego- ale to naturalne. Auto zostało całkowicie rozebrane, wyciszone materiałami CTK - podłoga, nadkola, bagażnik, maska silnika i najważniejsze- drzwi. Za całość zapłaciłem 5500 zł.

Uważam że to nie za wiele za zmianę na auto z wyższej półki - bo takie są wrażenia. Wymieniony został przy okazji wzmacniacz- podobno pierwszy w Polsce. Mimo że zostały fabryczne głośniki dzwięk jest o wiele lepszy niż miałem w Porsche ( Bose)

Mam zdjęcia z całej operacji- postaram się je zamieścić.

Jak zobaczycie gołe blachy na podłodze, w drzwiach to chyba zmienicie zdanie o dobrym wyciszeniu w 5.

Pozdrawiam.

 

Wrzucaj, wrzucaj :D też się zastanawiam nad wyciszeniem ale chciałbym to samemu zrobić :8) Wyciszałem już co prawda ale tylko drzwi w moim poprzednim aucie Hondzie Accord i jest to spokojnie samemu do zrobienia. Wiesz może jakie dokładnie maty i gdzie masz założone?

Opublikowano
ja w każdym aucie wyciszam drzwi w F10 też drzwi matami butylowymi (czarne STP) oraz gąbka 6mm na tapicerkę drzwi - mi zależało na wyeliminowaniu rezonansu w związku z audio - :cool2:
Opublikowano
:cool2: wiesz może jakie konkretnie typy mat ich grubości masz założone na poszczególne elementy samochodu? Nie masz założonych mat na wewnętrzną część drzwi? Na zdjęciach widać tylko, że tam gdzie przychodzi boczek jest założona mata?
  • 7 miesięcy temu...
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
Szkoda ze nie bylo pakietu podwojnych szyb - u konkurencji jest. Bo u mnie w sumie mam wrazenie ze glownie przez szyby/ przednia slysze „halas miasta”.

Konkurencja oferuje pakiet dźwiękoszczelnych szyb ponieważ standardowe są bardzo odchudzone w stosunku do poprzednich modeli. Taki skok na kasę...

---------------------

Born Most Wanted


Past:

E34 518 orientblau, A4 B5 2.8 V6 30V, E60 525d monaco , Vectra Caravan Cdti 150 KM F11 520d M Sport,, F10 535d M Sport


Future:

Far Far away F10 M5 Competition

Opublikowano

Witam, dzisiaj wkleiłem w mojej f 11 3 d maskę silnika mata butylowa 2.5 mm i pianka 6 mm i szok, nie słychać silnika na wolnych obrotach. Jutro biorę się za drzwi przednie a później nadkola ale z zewnątrz. Polecam maty że sklepu bitmat

Pozdrawiam

Opublikowano
Ja też się zabrałem za wygłuszanie :) Próbowałem rozebrać tylne drzwi ale ni cholery mi się to nie udało, jest na to jakiś patent? Przód poszedł bez problemu :)
Opublikowano

no tu zasada prosta, z czuciem na siłę, zaczynając jak na dokumencie, który ci podesłałem od strony zamka.

Poszukaj na allegro takich boczków, żeby było zdjecie tyłu i zobaczysz gdzie spinki są. I najlepiej tapicerkę podważać jak najbliżej spinek.

Z resztą na tym dokumencie, który ci podesłałem sa lokalizacje spinek na rysunku nr R51 9019 (to jest dla sedana, ty masz chyba kombi, więc poszukaj schematów do kombi).

Opublikowano

Proponuję zaopatrzyć się w zestaw plastikowych łyżek do tapicerki.

Spinki od boczków siedzą dość mocno. Gołymi rękami będziesz miał problem.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.