Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
wystrzały przeważnie są spowodowane przez zaniedbany układ zapłonowy. Więc zacznij od tego (świece przewody kopułka lub cewka jak to jest w DIS-ach). Jak to nie pomoże to sprawdź czy na benzynie jeździ poprawnie, bo musisz pamiętać iż poprawność działania gazu możesz wymagać gdy na benzynie chodzi poprawnie. To sterownik benzyny steruje tak naprawdę gazem. Jeżeli to i to działa poprawnie to trzeba zgłosić się na regulację. Tego już nie tłumaczę bo tu można książkę napisać.
  • Odpowiedzi 63
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
no i blosa dostałem i jutro zabieram sie do montażu pewnie gładko pójdzie, bo to kwetia ucięcia rury, i wstadzeniu blosa miedzy pocietymi rurami, mam nadzieje ze nie bedzie niepodzianek, no ale to moze jutro podziele sie czy były problemy i wogóle jak to pracuje, jak wogóle bedzie. A Instalke blosa założy chyba każdy bo to najprostsza instalka bez elektroniki itp itd, tak wiec to tak jakby ci zakladali instalke I generacji ale zamiast miksera włoża blosa i tyle

B-artek M-onika W-ojtuś (synek)

Skype: barto75 lub barto551

Moje byłe BMW http://www.bmww.webpark.pl/M5drive.gif Moje też byłe BMW

Opublikowano

no i pierwsza niespodzianka, blos ma średnice 70 i niby mysałem ze wszytsko oki, ale rura ma średnice 70 tylko w miejscu nakładania na przepustnice i przepływke a w innych miejscach jest weższa i po przecięciu rury nie moge jej nasadzić tą węższą częścią na blosa. Macie jakieś pomysły, bo może rura od 525 jest szersza, albo nie wiem w każdym razie jakąś rurke od przepływki do blosa moge wykombinowac bo to prosta rurka ale od blosa do przepustnicy musi być rurka z dwoma wylotami bo przecież idą tam dwie odpinki jedna do korkówki a druga gdzies do kolektora pewnie odma. Jakies pomysły?

 

A tak wogóle skąd mieliście rury do montarzu blosa, może jakieś adresiki albo cos w okolicach śląska

B-artek M-onika W-ojtuś (synek)

Skype: barto75 lub barto551

Moje byłe BMW http://www.bmww.webpark.pl/M5drive.gif Moje też byłe BMW

Opublikowano

Założone, wielka fuszerka ale dopuki nie znajde wiecej czasu to tak narazie musi być.

Po założeniu, obroty jałowe idealne, no i mocna góra tak wiec juz jestem zadowolony, narazie bez regulacji bo musze to do porządku założyć, nie ciąłem gumy, poprostu lekko przesunałem filtr, nałożyłem na gume od strony przepływki blosa i taki malutki fartuch wyciołem ze starej gumy zeby uszczelnik przepływke z blosem. narazie jest to mocno napreżone i zamierzam ciąć gume i wsadzić blosa miedzy uciętymi gumami. W stara gume sie nie mieścił ale była juz bardzo sparciała i twarda jak plastik, ta nowa daje sie odkształcic takze może wejdzie. Dzisiaj tankuje to pełna i sprawdzam spalanie w miaście, potem regulacje na analizatorze. pozdrawiam i po pierwszym dniu eksploatacji polecam tym którzy maja ciągłe problemy z obrotami biegu jałowego i niedostatkiem mocy w górnych partiach. narazie go kreciłem tylko do 5 tys i nic go nie muliło, ale testów będzie ciąg dalszy, jak dam rady zrobic dzisiaj zdjecia to pokaże jak ta fuszerka wyglada :twisted:

 

No coś popstrykałem

 

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//www.bmww.webpark.pl/09060002.JPG

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//www.bmww.webpark.pl/09060003.JPG

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//www.bmww.webpark.pl/09060004.JPG

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//www.bmww.webpark.pl/09060005.JPG

B-artek M-onika W-ojtuś (synek)

Skype: barto75 lub barto551

Moje byłe BMW http://www.bmww.webpark.pl/M5drive.gif Moje też byłe BMW

Opublikowano
tez chetnie poczytam, tez mam taki silnik i mysle nad montazem. co prawda nie mam problemow, ale jak ma byc lepiej to czemu nie.
Opublikowano

Tak wiec juz po pierwszym tankowaniu, przy standardowych ustawieniach czyli tak jak to w instrukcji blosa pisze, spalanie przy 100 km w miescie i około 50 w trasie, przy predkosci koło 130 km/h spalanie 13.9, czyli o wiele lepiej jak z mikserem. Z mikserem palił około 16 w miescie i 12 trasa ale były to ustawienia ekonomiczne czyli słabizna straszna. Przy rokreceniu sruby przy mikserze palił 19 miasto i 15 trasa. teraz rozkreciłem o 180 st blosa czyli teraz proporcjonalnie wiecej bedzie dostawał gazu. Oczywiście jest mocniejszy od standardowych ustawien. tak wiec dalszy ciąg próby spalania.

Acha no i wkońcu doprowadziłem do porzadku montaż blosa, czyli obciąłem gumer tą od przepustnicy do przepływki, wsadziem w mia blosa a czesc z harmonijka odwrociłem na odwrot i założyłem na przepływke czesc z harmonijka a na blosa czesc ktora w oryginale nachodzi na przepływke, filtr wrocił na miejsce, ale rury dalej sa troche naprezone, ale poki co tak bedzie, moze kiedys dam stożek i wszytsko sie odpręży.

To tyle pozdrawiam :)

B-artek M-onika W-ojtuś (synek)

Skype: barto75 lub barto551

Moje byłe BMW http://www.bmww.webpark.pl/M5drive.gif Moje też byłe BMW

Opublikowano
zastanawialem sie nad zakupem tego cudownego wynalazku, ale moje auto teraz przy 2 generacji i autronicu spala okolo 13-15l przy normalnej jezdzie, widze ze oszczednosci bym mial niewielkie. ciekawi mnie tylko dlaczego masz az tak duze spalanie, ja mam taki sam silnik i jednak spala mniej niz podajesz a mam automatyczna skrzynie biegow. czyzbys mial tak ciezka noge ;-)
Opublikowano

powiem krótko, spalał mi tez mniej ale przy instalce II generacji a ponieważ sondy leciały mi co dwa tygodnie musiałem zrobić I generacje bo muliło strasznie, a wiadomo jak pierwsza gegneracja to spalanie rośnie i problemy z obrtami zazwyczaj. Dlatego zdecydowałem sie na blosa, jeżeli u ciebie wszytsko śmiga jak należy to oczywiście miał bym wątpliwości na twoim miejscu bo poprostu zastepujsz elektronike machaniczą regulacją i jedyne co jest fajne to o wiele mocniejsze górki przy blosie, tak wiec sam musisz zadać sobie to pytanie.

 

No a tak na marginesie to ja mam kombika tak wiec cięższy troche i pewnie nawet w katalogowych danych te wyniki są pewnie inne.

B-artek M-onika W-ojtuś (synek)

Skype: barto75 lub barto551

Moje byłe BMW http://www.bmww.webpark.pl/M5drive.gif Moje też byłe BMW

Opublikowano
dodaje jedno spostrzeżenie, a więc przy blosie o wiele wcześniej włącza sie visco, wczoraj odwiozłem kolezanke, może z dwa km w nocy moze trzy i jak dojechałem na parking to już odrzutowiec było słycać, wcześniej tego nie było visco załączało sie sporadyczni w chłodne dni, no oczywiście w upały i z załącznoną klimą ostro pracowało dość szybko. Może teraz lepiej dogrzany silnik jest??. tak czy siak silnik bardzo dobrze i równo pracuje. :mrgreen:

B-artek M-onika W-ojtuś (synek)

Skype: barto75 lub barto551

Moje byłe BMW http://www.bmww.webpark.pl/M5drive.gif Moje też byłe BMW

Opublikowano
albo masz za uboga mieszanke ustawiona i sie za bardzo motor grzeje...

Lubię BMW - od 15 lat...trochę ich ujeżdzałem

Teraz pora na AMG :D

Opublikowano

Wczoraj założyłem Gaz do swojej Beci. Sam nie dobierałem elementów bo dopiero zaczynam rozumieć o co w tym wszystkich chodzi ale po wolutku. Instalacja 2giej generacji firmy BRC typ Just z dużym reduktorem (160kW) i wszystko na rurkach 8mm.

 

Jak mi powiedziano.. zrób 1000km i przyjedź to dopiero weżmiemy sie za pożądne strojenie.. niech sie ułoży membrana itd. No i dzisiaj zrobiłem 300km. Spalanie wyszło 18L gazu więc bez tragedii biorąc pod uwagę, że przy takiej jezdzie brała 16-17L benzynki.

 

Ale nie o tym mowa. Przede wszystkim nie ma tej mocy. Redukcja z 5tki na 3ke i wkręcenie sie na obroty.. to już nie to samo.

 

Dlatego myśle o BLOSie. Tylko jest małe ale... CZytając kilak topiców na temat BLOSa wszyscy piszą o konieczności precyzyjnego wyregulowania śrubki... i faktycznie oferowane BLOSy na allegro sterowane są manualnie...

 

A wchodząc na strone BRC www.czakram.pl --> katalog --> system BRC otrzymujemy coś takiego: "Składa sie z mieszalnika BLOS z dodanym silnikiem krokowym i sterowanym przez centralke Just"

 

Czyli kupuje sobie BLOSa nie z allegro bo jest na śrubkę a od dystrybutora.. podłączam sterowanie z komputera/sterownika JUST która już mam zamontowany... i chyba powinno być ok. Mało tego. Trzeba by dobrze doczytać jak to jest z tą ustawą o instalacjach gazowych.. bo jakby nie patrzeć tutaj mamy silniczek sterowany elektroniką....

 

Może ktoś coś więcej napisać? Bo wszędzie znalazłem opisy o śrubce.. nikt o krokowcu nie pisał.

"Only two things are infinite:

the universe, and human stupidity

...and I'm not sure about the universe"

A. Einstein

Opublikowano
jak najbardziej jest możliwość kupienia takiego blosa, ale to godzi w teorie w jakiej działa blos i w zasadzie silnik krokowy jest proforma właśnie w celu "obejścia" prawa, bo wg teori blosa skład mieszanki jest zawsze taki sam i zalezy on do przepływu tak wiec silnik krokowy minimalnie mógłby korygowac to no i nie trzebabyłoby jechac na analizator czy hamownie co oczywiscie przy mikserze tradycyjnym silnik krokowy jest jaknajbardziej potrzebny zeby wypłaszczyc charakterystyke przepływu powietrza do ilości podawanego gazu. ja dzwoniąc do hurtowni u mnie w Gliwicach powiedziano mi 370 zł blos bez elektroniki i ponad 700 z silnikiem krokowym. Ja oczywiscei kupiłem tego bez elektroniki za 340 na allegro i jestem bardzo zadowolony. narazie regoluje sam tak zeby najlepiej dobrać parametry mocy do spalania, i wtedy jade na analizator, coby potwierdzić że mieszanka nie jest zauboga.

B-artek M-onika W-ojtuś (synek)

Skype: barto75 lub barto551

Moje byłe BMW http://www.bmww.webpark.pl/M5drive.gif Moje też byłe BMW

Opublikowano

Mnie cena zaskoczyła. 340zł za moduł z siniczkiem (cena hurtowa dla montarzystów). Więc chyba afery nie ma.

 

Odsapne finansowo bo kryzys mam i biorę się za montaż ;>

"Only two things are infinite:

the universe, and human stupidity

...and I'm not sure about the universe"

A. Einstein

Opublikowano
dalsze relacje ze spalania, po odkreceniu śruby w blosie o 180 st od ustawienia standardowego spalanie tylko w miescie na raczej krotkich odcinkach wynioslo 15l przy normalnej jeździe , zastanawiam sie czy jeszcze troche nie wykrecić, hmmm. No zastanowie sie, ale jak znajede czas to pojade tylko sprawdzić na analizator czy oby mieszanka nie była zauboga, znając gazowników bedą chcieli kręcić w reduktorze :duh: :mrgreen:

B-artek M-onika W-ojtuś (synek)

Skype: barto75 lub barto551

Moje byłe BMW http://www.bmww.webpark.pl/M5drive.gif Moje też byłe BMW

Opublikowano
polecilbym ci zaopatrzyc w sonde np z poloneza i zrobic swoj wlasny analizator taki prosty. wydasz majatek na regulacje :-) pozdrawiam
Opublikowano
na dniach bede wkladal BLOSa do swojego M50b25. Juz sobie lezy na stole..tylko ten czas:) musze dokupic weze i zlutowac interfejs do LPG (elementy tez leza kolo mnie) bo mam zamiar sprobowac wyregulowac toto na sonde.. Zastanawiam sie tylko jak bedzie sobie radzil parownik EMMEGAS 155kW... :roll:
Opublikowano
na dniach bede wkladal BLOSa do swojego M50b25. Juz sobie lezy na stole..tylko ten czas:) musze dokupic weze i zlutowac interfejs do LPG (elementy tez leza kolo mnie) bo mam zamiar sprobowac wyregulowac toto na sonde.. Zastanawiam sie tylko jak bedzie sobie radzil parownik EMMEGAS 155kW... :roll:

 

rozumiem ze kupiles blosa z elektronika??? bo jak chcesz kombinować z silnikiem krokowym przed blosem to odradzam :nienie:

B-artek M-onika W-ojtuś (synek)

Skype: barto75 lub barto551

Moje byłe BMW http://www.bmww.webpark.pl/M5drive.gif Moje też byłe BMW

Opublikowano

ja miałem blosa u siebie w 318i - ale właśnie totalnie bez elektroniki

 

...wystrzelił raz jeden.

ogólnie tylko mi na wolnych tylko falowały obroty

 

LPG & BMW :mad2: te 3 literki do siebie nie pasują moim zdaniem

Opublikowano

Kurcze.. dziwna sprawa z tym gazem. Znajomy który mi zakładał instalacje (ten mój kolega mechanik wszystkowiedzący ;> (tak wiem, że mam farta, że mam zaufanego mechanika w mieście ;>> Stwiedził, że reduktor a właściwie membrana musi sie ułożyć.. dlatego nie ma co na razie regulować na maxa gazu... ale do czego zmierzam:

- pierwsze 200km zrobione w trybie mieszanym, raczej mocno kręcone - spalanie 18L/100km

- kolejne 250km - bardzo oszczędna jazda... nie folgowałem - 19,5L !!!!

- kolejne 300km dzisiaj - oj nie oszczędzałem się. 200km zrobione na trasie w moim ulubionym stylu - wysokie obroty, częste redukcje, wyprzedzanki itd... i 100km zrobione po szczecinie, ronda, wcinanie się.. ogólnie bez oszczędzania - średnie spalanie z dzisiejszego dnia - 16.5L gazu....

 

Nie wiem na czym to polega. Ale skoro przy takiej jezdzie (180km/h a na dwupasmówce 200km/h - wogóle poszła 210km/h czyli ładnie jak na gaz) ma mi palić 16.5gazu TO BYŁBYM ZACHWYCONY!!! Bo tyle to paliwa brała i lepiej...

 

Wracając do BLOSa. We wtorek może w środe kolega będzie u siebie montował.. zobaczymy co jemu wyjdzie.

"Only two things are infinite:

the universe, and human stupidity

...and I'm not sure about the universe"

A. Einstein

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.