Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Dziwna sytuacja mnie spotkała. Temperatury powyżej 3stC, i system SS wyłączył silnik. Niestety z silnikiem wyłączył się dźwięk z systemu audio. Po ponownym starcie silnika dżwięk wraca. Tak się dzieje we wszystkich trybach jazdy. Czy są to jakieś ustawienia czy raczej anomalia. Dodam, że od zawsze miałem tak, że jak SS wyłączał silnik to dźwięk zanikał na ułamek sekundy i audio dalej grało.

Proszę Was o sprawdzenie jak macie u siebie. Mam Navi CIC.

Edytowane przez aadam75
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
U mnie jak SS wyłączy silnik to radio słychać normalnie. Może masz słaby akumulator i ECU celowo wyłącza różne urządzenia aby starczyło energii na rozruch silnika.
Opublikowano
Możliwe że to dobry trop. Wczoraj robiłem wiosenne porządki i po uruchomieniu wyskoczył komunikat o szybkim rozładowaniu aku. Po paru kilometrach przejażdżki po ponownym uruchomieniu zniknął. Wrzuciłem go teraz na ładowarkę. Zobaczę z rana co będzie.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
U mnie jak SS wyłączy silnik to radio słychać normalnie. Może masz słaby akumulator i ECU celowo wyłącza różne urządzenia aby starczyło energii na rozruch silnika.

 

Gdy akumulator jest słabo naładowany, to system START/STOP nie powinien wyłączyć silnika. Jest to jeden z podstawowych warunków jego pracy. Myślę, że u kolegi jest jakaś anomalia jednak.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano


Gdy akumulator jest słabo naładowany, to system START/STOP nie powinien wyłączyć silnika.

 

No w sumie racja.

Opublikowano
Pewnie macie rację. Nie powinien się wyłączać. To zapewne wina softu, może jest z wczesnej fazy produkcji systemu S/S. Po podładowaniu problem zniknął. Przy okazji taka uwaga z obserwacji napięcia ładowania akumulatora w ukrytym menu. Przy mocno rozładowanym miałem 14,8V, po naładowaniu i trasie 1000 km było tylko 14,2V, natomiast jak używam auta na co dzień w mieście to zazwyczaj jest 14,4-14,5V. Myślę, że po tym wstępnie można poznać w jakim stanie jest akumulator. Oczywiście nic nie zastąpi pomiarów obciążeniowych w serwisie.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Oczywiście że nie (może nie do końca :D )

samo napięcie ładowania zależy o poboru prądu i od temperatury zewnętrznej , (im zimniej na zewnątrz tym napięcie wyższe)

po starcie silnika napięcie jest zawsze większe aby szybko zrekompensować straty startem silnika

bmw (już od e9x, e7x) ma systemy odzysku energii z hamowania silnikiem , samo napięcie jest bardzo płynne waha się granicach od 13V do ponad 15V czasami w zimie,

bmw podaje że może być nawet 16V ale ja nigdy nie zaobserwowałem w zimie więcej niż 15.1V

wahania oczywiście bardzo zależą od kondycji akumulatora im większa pojemność tym mniejsze wahania zaobserwowane,

ogólnie akumulator jest utrzymywany w stanie doładowanie w granicach od 60% do 80% aby zawsze przyjąć energię z hamowania silnikiem

regulatorem jest tu system BSD a dokładnie regulowane jest napięcie ładowania,

przyspieszając samochodem alternator jest odciążony i napięcie powinno spaść latem nawet

do 13V puszczając gas napięcie gwałtownie wzrasta aby przyjąć duży prąd i doładować akumulator

podczas jazdy po mieście i częstych zatrzymaniach silnika pewnie będzie napięcie wyższe aby szybko uzupełnić braki startu silnika i utrzymania elektroniki w stanie aktywnym bez pracy alternatora

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.