Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Auto kupione od handlarza. Wszystko dobrze, jeździ, ALE... Silnik pobiera olej jak szalony, cały jest w oleju... Auto było u mechanika wymienić odmę, lecz mechanik wyciął katalizator i auto dymi jak szalone. Kolejny mechanik powiedział, że nieunikniony jest remont silnika i dodał także że uszczelniacze nie trzymają czy coś takiego (zawory itp.). Już miałem się zgodzić, ale pojechałem do poleconego mechanika, a ten powiedział że lepiej jest kupić nowy silnik. Znalazł model N46B20B 1.8 129KM. Powiedział że auto da radę z tym silnikiem (koszt silnika 3000zł+robocizna). Z zakupem wstrzymałem się. No i nie wiem co robić. Auto katalizatora nie ma, żre olej jak potwór oraz nie można nim jeździć (ze względu na katalizator). Auto ma 190tyś przebiegu, karoseria w stanie idealnym, wnętrze też. Jakiś niemiec musiał zajechać silnik, bo tam raczej aut nie szanują...

Także, kupić ten silnik czy raczej remont obecnego złoma?

Opublikowano
Dlaczego chcesz kupowac nowy silnik. Jaki masz tam silnik n42? Jezeli tak to w tych silnikach najczesciej za pobor oleju odpowiedzialne sa uszczelniacze zaworowe. Latwo to sprawdzic zostaw auto na jalowym biegu niech pochodzi 5 min i daj w gaz jezeli zakopci na niebiesko to uszczelniacze na 100. Jezeli kopci caly czas byc moze uszczelniacze i pierscienie na tlokach.
Opublikowano
Silnik to N42B18. Kopci na niebiesko i to bardzo, pewnie to uszczelniacze jak napisałeś. To auto kupione było za 10tyś, a już włożyłem w niego z 3tyś. Więc wole chyba mieć nowy silnik, sprawdzony przez mechanika, niż stary, który w każdej chwili może znowu się popsuć...
Opublikowano
Ja mam podobny problem ale jakos z tym zyje poprostu dolewam olej. Moja beemka posiada silnik n46b18 zjada mi litr oleju na 700 km, u mnie ewidentnie sa uszczelniacze bo po dluzej chwili na jalowym jak dam gazu ,dmucha na niebiesko, w czasie jazdy nie widac dymu. Po za uszczelniaczami silnik zdrowy. Rob jak uwazasz ale inny silnik tez moze pokazac ta wade, chyba ze kupisz caly slupek po remoncie.
Opublikowano

Masz dwa wyjścia.

Kupić drugi silnik/używany/ i w sumie kot w worku.

Drugie, może droższe, ale wg mnie lepsze, zrobić swój silnik. Może drożej, ale wiesz co masz.

Opublikowano
Też chyba wolałbym wyremontować to co mam, bo jaką masz gwarancję na to co kupisz ? Który to rok ? Wiesz, że 190K km to on pewnie miał 190K km temu
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jaki jest ten pobór oleju? Zrób test jak kolega wyżej napisał, czyli rozgrzej silnik, zostaw na 10 min. na wolnych obrotach i po tym dodaj gazu, jak pojawi się dym to uszczelniacze zaworowe. Można to zrobić bez ściągania głowicy i wtedy koszt jest dużo mniejszy. Co do przebiegu to nie ma on znaczenia w tym przypadku, to wiek powoduje, że uszczelniacze robią się twarde.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.