Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Przede wszystkim w pierwszej kolejności sprawdź jeszcze raz poziom oleju.

Jak było 3 litry ubytku to bardzo prawdopodobne że jeszcze jest go za mało.

Bardzo ważne żeby stan oleju był sprawdzany przy temperaturze oleju ok. 30-35 stopni.

Gdy olej się rozgrzeje ponad ok. 45 stopni , w skrzyni coś się przestawia i zaczyna wywalać olej wlewem - wtedy już jest pewne że nie uzupełnisz tak jak się powinno.

Wiem bo przerabiałem to nie raz.

Opublikowano

Problemy były już Wcześniej. Zrobiony zostałem w konia przez dilera, bo nie sprawdziłem czy silnik jest ciepły przy oględzinach.

Pytanie jest, czy naprawiać skrzynię (i gdzie? jestem z Warszawy), czy kupić używkę.

Opublikowano
Chciałbyś wrzucić filmik na YT takiego zachowania ?

 

Zamieszczam 8 filmików. Kręcone na przestrzeni 20 minut od momentu włączenia silnika. Robiłem ze startu i w locie, równo przyśpieszając, ale nie depcząc na maxa. Co myślisz?

 

#1

https://www.youtube.com/watch?v=6Yh-ZnJogKw

#2

https://www.youtube.com/watch?v=T6HZXZU453s

#3

https://www.youtube.com/watch?v=yFLCP8qiF4I

#4

https://www.youtube.com/watch?v=DC-6udCR4us

#5

https://www.youtube.com/watch?v=LKdHQ0QxI8Q

#6

https://www.youtube.com/watch?v=3L_-GnUKVDs

#7

https://www.youtube.com/watch?v=7X3N9OZ-1yw

#8

https://www.youtube.com/watch?v=sIo8Do3vecA

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

Cześć,

Przeszukałem forum, i nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi. Jeżeli taka jest, to proszę o informację, to się zamknie niepotrzebny temat.


Mam problem z automatem. Przy zakupie samochodu wszystko było spoko, nie było żadnych objawów. Postanowiłem wymienić olej w skrzyni. Nie miałem informacji czy kiedykolwiek był wymieniany. Olej oryginalny ZF, miska z filtrem i przelotka. Przed wymiana oleju Pan w serwisie od razu na wejściu powiedział mi że skrzynia jest do remontu, i nie opłaca się wymieniać oleju, bo za miesiąc, dwa skrzynia padnie. Stwierdziłem że lepiej jeździć na świeżym oleju, niż takim, który przejechał X tys. kilometrów.

Przewidywany koszt remontu przez ten serwis to min 5000 zł.

Po wymianie, przy przyspieszaniu skrzynia strasznie zaczęła szarpać. Przy spokojnej jeździe z prędkością 80-100 czuć bardzo delikatne, czasami mało zauważalne szarpniecia. Przy prędkości 110 w górę tego już nie czuć. Przy jeździe z małą prędkością bez gazu (zwalnianie) faluja obroty. Oczywiście wszystko się dzieje, gdy olej w skrzyni się rozgrzeje.

Jeżdżę już tak prawie rok i nic szczególnego się w tej kwestii nie zmienia, a pasowało by to w końcu jakoś zrobić. Wybieram się w wakacje za granicę, dlatego też mam pewne obawy, żebym gdzieś w szczerym polu się nie zatrzymał z rozsypana skrzynia.


Zrobiłem tak już 30 000 km.


Opłacalna jest wymiana tylko konwertera, czy lepszy będzie kapitalny remont skrzyni?

Biegi przełącza bez problemu, nie trzeba czekać aż zmieni bieg zarówno do góry jak i w dół. Tryb manualny też działa bez problemu.

Skrzynia ani razu nie weszła w tryb awaryjny. Zbiera się też dobrze.


Skrzynia ZF 6hp19.



Moja wiedza opiera się tylko i wyłącznie na tym co przeczytałem w internecie. A jest to moj pierwszy automat. :)

Opublikowano

Jeśli nie zrobiłeś adaptacji skrzyni po wymianie oleju to możesz tego sporóbować. Jeśli się nie poprawi to w najgorszym razie - za jakiś czas - skrzyni wróci do obecnych ustawień.

Info o adaptacji (dla potomnych):

 

Adaptions – The most misunderstood part of transmission control.

Since the launch of xHP, nearly 1 year ago, there is the same question popping up every week by customers: “Does xHP reset my transmissions adaptions when flashing?” To cut that short: No, xHP does not reset adaptions and they do not get reset, when flashing the transmission at all. That means, they do not get reset at the dealer either, when you are there for an update. And there are good reasons for it.

First, let’s have a look what Adaptions are and what they are good for. Adaptions basically have two purposes. The very first is to overlay the basic maps, stored in the TCU, by some small offset maps to compensate mechanical/hydraulical tolerances. No transmission is 100% identical to the other in real life and those differences need to be kept in check. So, the aim is to correct the errors in the stored basic setting, if you will.

Secondly, every moving part inside the transmission will wear over it’s lifetime. This is especially true for the clutch packs, which are built to wear by nature. Just like your brake discs wear through friction between disc and pads, so do your clutches (there are 5 of them in the 6HP + the Torque Converter Clutch) on every shift. Don’t panic, most of that wear is controlled through the lubrication with the transmissions oil. That also explains, why oil changes approx. every 60.000 miles are not the worst idea, despite BMW not recommending them. Normally the 6HP’s clutches are good for 200.000 miles and much more. Wear of clutch packs means, they get thinner and thinner over their lifetime.

This leads to the conclusion, the transmission controller has to have a function, to compensate this. Those are the Quickcharge Times and Quickcharge Pressures. They are there to compensate the higher travel, the piston needs to actuate the clutch, before it starts to bite. This is the same principle, employed by your brake system and employed by a manual clutch to compensate for wear. It’s more complicated in the transmission, but the logic is the same.

So, with that knowledge, what is it good for to reset adaptions regularly? Simple answer: For nothing. In rare cases, on transmissions with already very high positive adaptions, this can even lead to a situation, where your transmission will refuse to shift and you basically have to rebuild it, before it will work again. And that is the reason, why adaptions do not get reset by the dealer on service work. There is no reasons for it, unless hardware on the transmission has been changed.

Below you can see how typical (basic) adaption values look like on a 335i car with around 60.000 miles on it. Common min./max. values are -+400 mbar for the Pressure adaption and +-40 ms for the Quickcharge Times. Values above or below are treated as “out of tolerance” but however, transmission can still run and shift "normally" with + 700 mbar as well.

 

Tekst pochodzi z wiadomości z 20 Stycznie 2018:

https://www.facebook.com/pg/xhpflashtool/posts/?ref=page_internal


Tutaj informacja o konwerterze, z tej samej strony:

 

Torque Converter - The Root of all Evil?

A lot of xHP customers go for our tunes, because they want to get rid of the sluggish feeling, automatic transmissions often have built in. Especially on Diesel applications, the factory setups slip a lot in the first 3 gears, which makes the car feel like it was pulled by an invisible "rubber-band" instead of a proper engine.

While this ensures a very comfy ride on low loads, it turns into the opposite with anything above 25% throttle. The transmission starts to slip a lot and lets the engine rev unnecessarily. Instead of proper acceleration, you get bad mileage and heat in the transmissions oil. The Lock-Up clutch is opened in that situation, so all torque only gets transfered through the torque converters oil, but not through a solid connection.

But the Torque Converter, combined with the Lock-Up Clutch can do some pretty awesome things, that aren't really recognized. With the right setup, it can combine the best of both worlds. A direct connection between engine and transmission and precisely controlled slip to aid acceleration.

The Datazap Log below shows a full throttle acceleration from 80 - 120 km/h (50 - 75 mph) in 5th Gear in a BMW 330d with N57 Diesel Engine. For the tech-savy, note the difference between Engine-RPM and Turbine-RPM. As soon as you get on the throttle the Torque Converter Clutch starts to control slip, to help the 330d's Turbo spool more quickly and therefore accelerate faster.

We did the measurement and the difference between "No Slip" and "Controlled Slip" is 0.4 Seconds from 80 - 120 km/h. Your car actually gains nearly half a second from 80 - 120 km/h with a proper Torque Converter Setup.

Of course this can induce extended wear on the Clutch, but the smart ZF6HP uses fine tuned formulas to calculate whats allowed and whats not allowed. The Slip function goes to sleep once a certain temperature in the clutch material is reached. Until that the majority of wear is kept in check through the transmissions oil.

Footer-Smallest.jpg

Sprzedam licznik HIGH do E9x i E8x.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Najpierw sprawdź ponownie stan oleju zgodnie z instrukcją ZF dla 6HP (jest w necie do ściągnięcia). Kiedyś miałem ponowne objawy po wymianie oleju w automacie N47. Okazało się że było za mało oleju w skrzyni. Trzeba sprawdzać dokładnie z procedurą która definiuje temperaturę oleju przy sprawdzaniu. U mnie olej był 5 stopni cieplejszy niż zalecano i wylewał sie z korka mimo że było go za mało. Po uzupełnieniu wszystko było git.


Ale w obecnym aucie rzeczywiście jestem po remoncie skrzyni za 5000 zł.

Opublikowano
Jeśli nie zrobiłeś adaptacji skrzyni po wymianie oleju to możesz tego sporóbować.

 

Gdzie najlepiej taką adaptację wykonać?

  • 1 rok później...
Opublikowano

Witam. żeby nie zakładać nowego tematu.

mam podobny problem ze skrzynią. po rozgrzaniu przy wolnej jeździe autem szarpie, telepie, itp itd. występuje efekt tarki przy przyspieszeniu. nie zawsze ale występuje.

oraz nie działa skrzynia w trybie manualnym.

co może być? skrzynia szrot i wymiana czy naprawa? jeśli tak to co obstawiacie do wymiany?


jak wymiana skrzyni to co brać pod uwagę przy zakupie?

według realoem mam 6hp19. czy mogę kupić np. 6hp26 czy podejdzie bez żadnych problemów?? czy trzeba coś przerabiać, programować ??

z góry dzięki za odpowiedz. liczę na pilną odpowiedz

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

podłącz pod kompa może będą jakieś błędy. przyczyn może być dużo. olej kiedykolwiek wymieniany? może konwerter siada. najlepiej zresetować skrzynię i zobaczyć czy będzie jakaś poprawa. jak nie to możliewe,że konwerter do wymiany, serwis mechatronika,itd.


a co do nie przełączania w tryb Manualny to na 99% przetarte przewody wiązki. zdejmij osłonę lewarka skrzyni i zerknij na wiązkę.

https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=216265&hilit=bmw+e91+lci+performance&start=840#p2555968

  • 11 miesięcy temu...
Opublikowano
Witam wszystkich chciałem się podzielić z moim problemem. Skrzynia 6hp21 na początku było ok problem zaczą się po zmianie oleju olej i MISKA ZF po wymianie zaczęło gwizdać przy zmianie z 1 na 2 i szarpnięcie z 2na 3 też słychać ale ledwo ledwo od wymiany zrobiłem już jakieś 5tys km ostatnio dzieją się cyrki próbuje wyprzedzić gaz w podłogę a tu nic się nie dzieje ciągnie na 6 biegu prędkość około 80km. odpuściłem noga z gazu poczym druga pruba zatrybił. Kolejny raz również prędkość 80km proboje wyprzedzić gaz w podłogę zrzucil bieg zaczynam wyprzedzać po czym znowu wbił 6bieg dziś jadąc spokojnie lekko dodałem gazu wpadła skrzynia w tryb awaryjny błąd 4F85 zastanawiam się czy zawory czy tłoczki a może kompletna naprawa. Specem od skrzyń nie jestem auto moje prywatne.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.