Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Pragnę zaprosić do dyskusji posiadaczy automatycznych 8 biegowych skrzyń biegów. Na temat zmiany oleju już było bardzo dużo. Mnie jednak interesuje inna sprawa.

Kwestia którą chcę poruszyć to WASZE odczucia na temat pracy tych automatów po upływie czasu ich eksploatacji a mianowicie.

1. Jakie są odczucia z jazdy ( płynność zmian przełożeń) na zimnym i ciepłym oleju.

2. Czy faktycznie podczas jazdy zupełnie nie czuć jak skrzynia zmienia biegi - bo ja np czuję, nie mylić z szarpaniem.

Pozdrawiam i zapraszam do opisywania swoich spostrzeżeń. Proszę nie pisać o uszkodzeniach, bo nie o to chodzi.

Chodzi bardziej o to jak wy postrzegacie pracę tych skrzyń, Wasze odczucia. Może to rozwiązać wiele wątpliwości jak ten automat może pracować i świadczy to o jego uszkodzeniu.

Zapraszam

Opublikowano

Mam F25 2011 i F10 2013. Obie z tą skrzynią. Na mega zimno dojeżdżam do głównej ulicy mej wsi (lekko pod górkę), to przy przyhamowaniu i redukcji oba przypadki potrafią lekko szarpnąć.

Miały tak od samego początku. W żadnym innym miejscu nie udało mi się uzyskać takiego efektu.


Wymieniam olej w skrzyni co 60k km.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Pisałem wcześniej w dziale F30.Powtórzę.

Zimno czy ciepło, redukcja czy zapina następny bieg praktycznie nie odczuwam zmian.Żeby nie doznania związane z zmianą obrotów silnika, odczucia albo raczej jej brak można by porównać do skrzyni bezstopniowej.Z czego jestem bardzo rad. Przebieg 14tys.

Opublikowano
Do Andrzej 62- po takim wpisie chyba masa ludzi zacznie wątpić czy aby wszystko ok z ich skrzyniami :D ALe te 14 tyś zapewne robi swoje. Zobaczmy co inni na to. Pozdrawiam
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

andrzejBMWX! zapraszam na jazdę próbną i kawę. Jak w ASO :cool2:

ALe te 14 tyś zapewne robi swoje.

Mam nadzieją że się mylisz :wink:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

ZF HP8 wybiera biegi prawie niezauważalnie... i tak powinno być u wszystkich jej posiadaczy. Nieważne czy olej jest zimny czy gorący.


Szczególnie duża różnica na korzyść ZFa jest po przesiadce z jakiegokolwiek samochodu grupy VAG ze skrzynią DSG, która szarpie i ma (często) problemy ze zdecydowanym ruszeniem.

Będziesz Miał Wydatki


http://www.motostat.pl/user_images/40716/icon1.png

BavarianVIN: WODZIKZ68FST

Opublikowano
U mnie przy ostatnich mrozach powiedzmy -15 jak ruszałem autem które całą noc stało na mrozie to zmiana biegów przez 500m jest odczuwalna, powiem więcej pierwsze wrzucenie na 2 powodowało za każdym razem mocniejsze szarpnięcie. Ale to tylko w przypadku mrozu i pierwszego uruchomienia rano, później ok. W normalnych temperaturach skrzynia zmienia biegi płynnie i prawie niezauważalnie w trybie komfort, w trybie sport czuć nieraz delikatne szarpnięcie przy mocniejszym "depnięciu". Auto 115tys przebiegu, przy 100tysiącach robiłem dynamiczną wymianę oleju w skrzyni.
Opublikowano
ZF HP8 wybiera biegi prawie niezauważalnie... i tak powinno być u wszystkich jej posiadaczy. Nieważne czy olej jest zimny czy gorący.


Szczególnie duża różnica na korzyść ZFa jest po przesiadce z jakiegokolwiek samochodu grupy VAG ze skrzynią DSG, która szarpie i ma (często) problemy ze zdecydowanym ruszeniem.

 

Zgadzam się, ruszenie z kopyta nie istnieje w DSG, nie ma porównania do ZF-a :cool2:

Opublikowano

Moja pierwsza Becia i pierwszy automat wiec slabe doswiadczenie. Przebieg 100 tysi olej jeszcze nie zmieniany bo musze ogarnac jak i namowic mojego ziomka mechanika do wymiany( przy okazji w xdrive tez :) )

Zazwyczaj po miescie jezdze na eco i skrzynia jestem zafascynowany, noge mam lekka wiec czasem zalezy od operowania pedalem gazu czuc zmiane biegu ale bez szarpniec, czesto wydaje mi sie ze skrzynia intuicyjne odgaduje moje zamiary. Piekna sprawa, na sporcie plynnie cisnie. Super dobor obrotow moim zdaniem dopasowany do kazdej konfiguracji...moze bedzie nawet lepiej po wymianie oleju

Opublikowano

Widzę że osoby które jezdziły w przeszłości VW lub Audi siedzą cicho. :) no to jadę.

Zrobiłem S-tronic 160 000 i tęsknię za tą skrzynią.

Nie twierdzę ze 8 biegowa w X3 jest zła bo nie jest - i pasuje doskonale do ciężkiego X3 i pewnie najlepiej pracuje w trybie ECO i Comfort gdzie zmienia bieg i utrzymuje obroty w granicach 1700 obr/min ale jednak osobiście doskonale wspominam S-tronica, (szybkie redukcje) szczególnie w lekkim przednionapędowym małym A3 z silnikiem na pompowtryskach gdzie w granicach 2000 obr/min dostawałem spory strzał w plecy momentu obrotowego.


Jazda X3 z tą skrzynią i masą przypomina mi nabieranie łyżką miodu i patrzenie jak spokojnie leje się on na grubą kromę chleba.

Dodatkowo jak czytam że ktoś mówi o sportowej jezdzie serią 5 z tą skrzynią to lekki uśmiech pojawia się na mojej twarzy szczególnie jak owa piątka jest wyposażona w 2,0 D i napęd na 4 koła.... jest tak sportowa ja bieg Ryszarda Kalisza na 100 metrów. (jazda może być szybka to jasne do licha ale nie sportowa)


A to że skrzynia szarpie i ma problemy ze zdecydowanym ruszeniem może i występuje ale osobiście wolałem to niż czekanie sekundy na reakcje od momentu wciśnięcia pedału do rozpoczęcia jakiejkolwiek reakcji a co dopiero ruszenia z miejsca. (sporadycznie jezdzę w trybie Sport bo nie widzę sensu gnania wskazówki obrotomierza w prawo jak buda przypominająca kiosk ruchu i waga słonia temu nie pomaga).


Reasumując dla mnie idealne połączenie to wygoda, ilość miejsca na nogi, wielkość schowków i jakość materiałów X3 a skrzynia i bezawaryjność Audi.

Żeby nie było tak fatalnie to w skrzyni ZF podoba mi się bardzo tryb żeglowania pomaga zejść ze średnim spalaniem z 8 l na powiedzmy 7 l przy normalnych prędkościach to jest fajne... w S-tronicu 6 biegowym tego nie miałem. a 8 litrów to widziałem jak gnałem A Trójką 210 na autostradzie do Krakowa.

8 5oo km uszkodzony EGR - wymiana na gwarancji !!!! Trzaski w drzwiach przednich od strony pasażera do sprawdzenia.(Drzwi naprawione obluzowana mata wygłuszająca). Wymiana zaworu EGR na gwarancji, Wymiana chłodnicy EGR na gwarancji.

To na tyle problemów wszystko działa poprawnie.Przebieg 106 000 km.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.