Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Czesc,


Auto obzyguje mnie komunikatem o problemie z filtrem czastek stalych.

Jesli przyczyn wystepowania bledu jest kilka (bo na przyklad przytkany jest filtr ale oprocz tego niespecjalnie dziala jakis czujnik czy inne dziadostwo, etc) to czy komputer powie o tym od razu? Czy procedura polega na usuwaniu bledu za bledem?


Podejrzewam tez ze filtr jest jednak przytkany i pewnie nie obejdzie sie bez regeneracji - czy komputer podaje informacje o efektywnosci/przeplywnosci filtra? (to tak z ciekawosci)


Tak czy inaczej nie chce w ciemno naprawiac auta wiec szukam kogos doswiadczonego z Wroclawia kto bedzie w stanie podpiac sie i poprawnie zdiagnozowac przypadlosc.

Wroclaw - najchetniej Biskupin ale w sumie nie mam problemu podjechac :-)


Z gory dzieki za info.

Pzdr.

dren

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

90% zapychania się PDF jest nie osiąganie temperatury silnika -zacznij od tego ,sprawdź w ukrytym menu temperaturę czy osiąga około 90 stopni i ją utrzymuje .

https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=297611

Minimalna temperatura do wypalania filtra 75 stopni , jeśli nie osiąga tej temperatury to procedura wypalania jest odrzucona i po kilku takich próbach zbiera się w nim sadza i kop pokazuje błąd .

"Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego"
Opublikowano

Niestety ale mam ten blad od dluzszego czasu - jeszcze zanim przyszla zima. Bywa ze teraz wywala mi komunikat po jakichs 5 minutach od uruchomienia auta - gdzie niemozliwym jest zeby silnik zdolal zlapac jakas sensowna temperature przez taki czas. Troche dziwi mnie ze probuje w ogole tak szybko zainicjowac procedure...


Patrzylem link jaki podales - jakos niespecjalnie chce cos spieprzyc ;-) szczegolnie ze

1. jak wyzej napisalem - aktualnie blad wyrzuca zdecydowanie zanim silnik ma w ogole szanse nabrac temperatury

2. wyrzuci go po jakims czasie nawet jesli odpale rozgrzane auto


Do tego mam wrazenie ze odczuwam spadek mocy, przymulona reakcje na gaz... W wakacje przegrzewal mi sie - informowal ze silnik osiaga wysoka temperature. To bylo gdzies na autostradzie w DE/AU, auto zapakowane z boxem na dachu, gory i predkosc okolo 150km/h. Wystarczylo mi zwolnic do 130 i problem przechodzil. Rozumiem ze moze bylo lato, auto obciazone ale podejrzewam ze mimo wszystko dpf juz wtedy byl przypchany - zreszta dlatego zakladam ze czeka mnie regeneracja filtra. Jednak chce miec pewnosc ze nie bede 10 razy jezdzil po serwisach i wymienial tysiac roznych czesci - jesli komputer powie od razu wszystkie bolaczki to chcialbym to zalatwic.


Zeszlej jesieni tez mialem klopot z tym bledem ale wymuszenie procedury wypalania zalatwilo problem (przynajmniej na to wygladalo...), tylko ze mimo wszystko nie chce tego robic w ASO czy w Stando, gdzie ceny maja... wiadomo...

Pzdr.

dren

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Kolego przeczytaj spokojnie instrukcje ukrytego menu i obserwuj temperaturę .

Miałeś już robione wypalanie i znów problem z nim , myśle że termostat niedomaga .

Jest zasada żelazna - usuwając usterkę trzeba znaleźć i usunąć przyczynę .

"Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego"

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.