Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Panowie 218kn 525d posiada jedna czy dwie turbiny?
  • Odpowiedzi 51
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Czy silnik po lifcie różni się czymś od tego przedliftowego?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Tak dla pełnej jasności tematu należałoby wspomnieć o zmianie silnika dla oznaczenia 525d w połowie 2011 roku.


Do połowy 2011 był to 6-cylindrowy N57 o mocy 204KM, wyposażony w jedną turbosprężarkę.

W czerwcu 2011 pojawił się 4-cylindrowy N47 (a dokładnie N47s1) o mocy 218KM, wyposażony w dwie turbosprężarki.

Przez kilka miesięcy można było kupić 525d z dwoma różnymi silnikami, 6-cyl. trzylitrowym 204KM oraz 4-cyl. dwulitrowym 218KM.


Od końca 2011 roku w sprzedaży pozostał właściwie tylko 525d N47s1, czyli tytułowy dwulitrowy silnik o mocy 218KM, wyposażony w dwie turbosprężarki pracujące sekwencyjnie (przy niższych obrotach pracuje głównie mniejsza - zapewniając szybką reakcję na gaz i mały lag, przy wyższych obrotach silnika - większa; w pewnym zakresie obrotów pracują oczywiście obie).

Opublikowano
Czyli nie ma różnicy w konstrukcji silnika 2.0d przed i po lifcie ?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jeśli masz na myśli N47s1 - to nie.


Ten silnik dopiero w nowszych modelach (np. X5, czy nowe X1) jest zmodyfikowany i ma 231KM.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Poszukaj, masz taki ładny podpis w profilu - Zanim zapytasz POSZUKAJ.


Awaryjność jest raczej zerowa i zależy od użytkowania, opieki serwisowej. Można zajeździć wszystko ale zadbane egzemplarze przejeżdzają i 400 tyś km z jedną wymianą rozrządu.

Opublikowano

400 kkm na drugim rozrządzie, trzeciej małej turbinie (jeśli nic nie przegapimy i awaria małej turbiny nie zabije dużej) i pewnie drugim komplecie wtrysków.

Skrzynia też nie sądzę, żeby tyle wytrzymała bez zaglądania.


Z takim wpisem prędzej bym się zgodził.

Opublikowano

Kosa, Ty nie gasisz silnika ;), więc Ciebie pewne rzeczy dotyczą w mniejszym stopniu.

Zresztą Ty masz jedną turbinę prawda?

Nie jest tajemnicą, rownież dla serwisów, że małe turbo w tym silniku lubi się sypnąć przed upływem 200 kkm i pociągnąć za sobą duże, więc warto je zrobić profilaktycznie. Takie przypadki były opisywane również tutaj. Wtryskiwacze są dużo trwalsze jak się jeździ długie trasy - tak jak Ty. To samo DPF, skrzynia, wspomniany wcześniej rozrząd... Zresztą co ja Ci będę pisał rzeczy dla Ciebie oczywiste.

Opublikowano

oczywiście w znacznym stopniu się z Tobą zgadzam, ale te 400tyś i TRZECIA mała turbina, albo skrzynia dłubana to chyba przesada :norty:


PS - no chyba, że ktoś serwisuje zgodnie ze wskazaniami komputera :mad2:


PPS - rozmawiałem z moim mechanikiem czy ma ludzi z większymi przebiegami z N47 - z uśmiechem powiedział, że TAK :cool2:


Pozdrawiam

Opublikowano

Nie jestem mechanikiem, ale jak widzisz w moim opisie mam w F10 ten silnik z przebiegiem 130.000 (na pewno tyle :)). Małe turbo nadaje się do regeneracji, bo... ma przedmuchy spalin i śmierdzi w kabinie. Luzy niewielkie, ale usunąć usterkę trzeba, a jak już wyciągać turbo to szkoda nie zrobić go kompleksowo.

Skrzynia podobno robi bezpiecznie 250 kkm. Później może być różnie.

DPF... Każdy wie jak jest. Jak jeździsz trasy tylko to 300 kkm bez problemu.

Ja nie twierdzę, że to szrot. Fajnie się tym jeździ, ale 400 kkm, drugi rozrząd i żadnych innych poważniejszych napraw to zbyt duża dawka optymizmu przy tym silniku moim zdaniem.


Prawdą jest natomiast, że "jak dbasz tak masz".

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jeżdżąc w mieście wyłącznie i na zimnym silniku bez rozgrzewania oleju, niestety przysłużymy się znacznemu skróceniu żywotności.

Awarie nie biorą się z nikąd, kwestia użytkowania.

Opublikowano
Tak czy siak o niebo lepszy silnikiem będzie 525D z 3.0D, mniej awaryjnym i dającym dużo większe możliwości do podniesienia mocy, jeżeli to kogoś interesuje oczywiście
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Czy tak o niebo lepszym to nie wiem. Fakt masz może trochę większe możliwości podkręcenia go, będzie ładniej pracował (kulturalniej) ale reakcja na gaz będzie lepsza w R4, koszty serwisu mniejsze w R4, niższa waga w R4 co przekłada się w istocie na prowadzenie itp. więc o niebo lepszy to bym nie powiedział ;)
Opublikowano

Chodziło mi tylko wyłącznie o:

będzie ładniej pracował (kulturalniej)
:). Przejechałem się f10 z R6 i pod tym względem dla mnie to jest inna liga. Co do reszty się nie wypowiem, bo się nie znam.


Knoor pytał o awaryjność, więc założyłem, że pewnie rozważa zakup używki z takim silnikiem. Jako posiadacz takiego auta napisałem co o tym sądzę - w zależności od przebiegu i sposobu użytkowania TRZEBA zakładać możliwość pojawienia się kosztowniejszych awarii, z wymianą/regeneracją małej turbiny na pierwszym miejscu. Nie licząc rozrządu oczywiście, bo to nie awaria :D .


Niestety kupując używany samochód nigdy nie wiesz, jak był użytkowany (chyba, że ma rok i najechane 60 kkm), a w Polsce to nawet nie wiesz, czy na pewno ma taki przebieg jak na liczniku :mad2:

Opublikowano
Dla mnie zdecydowanie o niebo lepszym, koszty serwisu w R4 nie wydaje mi sie, bo jest to jednostka bardziej awaryjna, a różnica w wadze bardzo mala, za to plusy dużo większe, chcesz nasz przekonywać kolego ze R6 nie jest o niebo lepszy od R4 w F10?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Zdecydowanie nie przekonuję do R4 względem R6.

Jednak czy o niebo lepszy jest R6 zdławiony względem R4 na dwóch turbinach to nie do końca.

W wersji seryjnej R4 biturbo będzie szybszy i ekonomiczniejszy.

Opublikowano
Aby zwiększyć żywotność malej turbiny u mnie fachowiec założył jakis zawór tuleje czy cos podobnego aby zwiększyć ciśnienie oleju podobno od niskiego ciśnienia oleju turbiny sie uszkadzaja jakis błąd konstrukcyjny w bmw.Wada tego rozwiązania( zwiększenia cisnienia )jest piszczenie jak olej jest zimny co jest spowodowane jego większym ciśnieniem .U mnie po regeneracji 120000km i jest ok. Robione w Aseko w Warszawie tam maja pojęcie i nie zdzieraja kasy.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.