Skocz do zawartości

E39 520i- kręci, nie odpala(prześledziłem poprzednie tematy)


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich użytkowników!

Jakiś czas temu kupiłem E39 z m52b20 pod maską. Poprzedni właściciel zapewniał, że silnik z dnia na dzień przestał odpalać.

Sprawdziłem już niemal wszystko. Paliwo ma, bo sprawdzałem zegarem na listwie (ciśnienie odpowiednie), paliwo do cylindrów podaje, iskra także jest. Padły podejrzenia na EWS. Mam takie samo BMW również z tym silnikiem, więc przerzuciłem DME, EWS i pestkę.

Niestety nadal brak odzewu. Czujnik położenia wału przekładałem od drugiej, sprawnej, w której działa bez zarzutu. Czujnik położenia wałka rozrządu jest nowy. :mad2:

Nie mam zielonego pojęcia, gdzie dalej szukać, więc postanowiłem napisać własny temat, gdyż te, które znalazłem na forum, nie rozwiązały mojego problemu.

Pozdrawiam i liczę na waszą pomoc.

Opublikowano

Podpinałem. W silniku ciągle pokazuje błąd od zaworu przewietrzenia zbiornika oraz od czujnika temperatury silnika. Jak kupiłem miała uszkodzony czujnik położenia wałka, izolacja przewodów skruszała i były prowizorycznie zabezpieczone izolacją na dodatek niezbyt dokładnie. Coś tam jakby zwarło i teraz pytanie czy czujnik wałka ma jakiś swój bezpiecznik?

Edit: Szukałem informacji na temat bezpieczników pod filtrem kabinowym, widziałem jedynie zdjęcia z BMW wyposażone w silnik m54, u siebie ich nie widziałem, chyba, że po prostu jestem ślepy :x

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jak izolacja skruszona to tym bardziej poszukaj tych bezpieczników. W M54 są własnie w takiej czarnej kostce, niestety nie wiem jak w m52 to wygląda. U mnie w m54 skruszona izolacja zwary robiła i bezpiecznik się palił. Kręciła ale nie odpalała przez to. Innym razem ogólnie nic nie działało - tylko cykało. U mnie chyba kable od vanosa i termosatu taki sajgon robiły - po deszczu zawsze się to działo.
Opublikowano
Sprawdzone, jednak w m52 również są bezpieczniki. Wszystkie były całe i miały przejście. Ale chyba już wiadomo co jest przyczyną nie palenia, otóż po sprawdzeniu bezpieczników i próbie zakręcenia okazało się że nie ma iskry. Czy EWS może zablokować iskrę?
Opublikowano
Właśnie w inpie jest ten problem, że kodowanie jest na oprogramowaniu ms42, a ja niestety posiadam ms41 :/ Trzeba znaleźć kogoś z disem, chyba, że da radę zrobić to ncsem, którego też posiadam, ale no nie potrafię się nim obsługiwać, a nie chcę gorzej nabroić.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.