Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam serdecznie!


Wczoraj stałem się szczęśliwym posiadaczem 316ti z mpak.

Jest to nie tylko moje pierwsze bmw, ale także pierwszy samochód - dlatego miałbym garść pytan odnośnie użytkowania (instrukcja obsługi po niemiecku)


Auto rocznik 2003, rys nie udało mi się zlokalizować żadnych, obd wyszedł czyściutko, od spodu auto bardzo ładne - ani grama rdzy, jedynie tuleje do wymiany.


Wiadomo że "Dobrego auta nikt Ci nie sprzeda", więc odkupiłem go od młokosa którego rodziców przerósł koszt eksloatacji.

Widać że młokos tylko korzystał - najlepszym przykładem jest wręcz nieistniejący hamulec ręczny czy ciśnienie we wszystkich 4 kołach rzędu 1.3 bar.


Najbardziej martwiącym problemem tego auta jest wyciek, prawdopodobnie oleju. Pomijając fakt że silnik jest dośc brudny (brak dolnej osłony silnika), ciecz gromadzi się w jednym miejscu (kompletnie nie wiem co to za element - prawdopodobnie stąd cieknie). Nie dało włożyć się tam palca, ale po zaciągnięcu na chusteczkę wyglądało jak olej silnikowy (jasno brązowy) Byłbym także wdzięczny za informacje dotyczące tajemniczego elementu z korkiem.


IMG_20180318_183311.jpg


Drugim miejscem jest kompletnie uświntuszony zbiornik od wspomagania. Na górze zdjęcia widać też przewód przylegający do bloku który również nie wygląda nader czystko (złączka znajdująca się poza zdjęciem także cała ubrudzona)


0aPFqyo.jpg


Zauważyłem także specyficzny dźwięk przelewającej się wody. Auto zaparkowane na równym, silnik jedynie odpalony, siedzę w aucia nic nie ruszam - co jakiś czas 5-10 sec słychać jakby wodę przelewającą się po plastiku. Ze wstepnych ustaleń widzę że może być to zapowietrzony układ chłodzenia/klima. Gdzie jeszcze mógłbym szukać przyczyn?


Ostatnie techniczne pytanie odnosi sie do tajemniczego boxa pod (obowiązkowym wręcz[do wywalenia]) stożkiem. Połączony jest on z rurą filtra, oraz posiada swego rodzaju gąbeczkę (sparciała) - co to jest?


vfk15DJ.jpg


Zauwazyłem także że co jakiś czas rusza się przewód związany z chłodzeniem. Zrobiłem film, słychać na nim również pracę silnika - jeśli ktoś "dosłucha się" problemów z vanosem, tudzież innym napinaczem - byłbym wdzięczny za informację.(Film wyłapał też dość głośno piszczenie, aczkolwiek przy nagrywaniu bardziej było słychać "klekot" silnika)




Z pytań raczej eksploatacyjnych:


Auto posiada mpak. Wiadomo że często jest to MPAK MADE IN POLAND. Na szczęscie w tym przypadku wszystko mi się z vinem pokrywa, nic co wzbudzałoby podejrzeń wobec tego "pakietu". Jeden jedyny element którego mi brak to gałka zmiany biegów.

Aktualna prezentuje się tak:

IMG_20180318_161839.jpg


Prosiłbym o wskazanie jak powinna wyglądać gałka zmiany biegów z mpaka. Na necie jest pełno różnych - docelowo chciałbym doprowadzić to auto do stanu "fabryka"


Na klapie bagażnika znajduje się wnęka na przechowywanie nieznanej, a brakującej mi rzeczy.


GvbspUK.jpg


Zapewne powinien znajdować się tam trójkąt ostrzegawczy, jednakże posiadam coś takiego (wyglądające na dośc fabryczne, choć zdecydowanie za duże)


tSM6ivr.jpg


Jutro auto ląduje u mechanika na wszelakie wymiany/naprawy - aczkolwiek kompletnie nie wiem którego mechanika wybrać w Gliwicach/okolice. Będę przekopywał temat odnośnie mechaników, ale jeśli ktoś z czytających ma namiar na kogoś solidnego - byłbym wdzięczny za zostawienie informacji.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Do wymiany uszczelka podstawy filtra oleju oraz o-ring korka zbiornika płynu wspomagania. Gałkę kup krótką m-pakietową, jest droga ale warto zdecydowanie. Trójkąt nie jest fabryczny do e46 i dlatego nie pasuje we wnękę.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Ostatnie techniczne pytanie odnosi sie do tajemniczego boxa pod (obowiązkowym wręcz[do wywalenia]) stożkiem. Połączony jest on z rurą filtra, oraz posiada swego rodzaju gąbeczkę (sparciała) - co to jest?

To jest tzw. rezonator. Część oryginalna:

http://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=AT51-EUR---E46-BMW-316ti&diagId=13_0949

Widzę, że masz mokro w okolicach elektrozaworów, umyj to wszystko i sprawdź czy się nie poci. Mogą być winne oringi nr 2 i 3:

http://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=AT51-EUR---E46-BMW-316ti&diagId=11_3296

Uszczelka podstawy nr 6:

http://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=AT51-EUR---E46-BMW-316ti&diagId=11_3191

Uszczelka korka wspomagania nr 3:

http://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=AT51-EUR---E46-BMW-316ti&diagId=32_1281

Do skontrolowania uszczelniacze węży ciśnieniowych wspomagania nr 8 po lewej stronie rysunku:

http://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=AT51-EUR---E46-BMW-316ti&diagId=32_1282

Sprawdź również pompę vacum, która jest za silnikiem, bo tam też lubi sobie lecieć, element nr 2, komlplet uszczelek to nr 21:

http://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=AT51-EUR---E46-BMW-316ti&diagId=11_3178

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.