Skocz do zawartości

Swap 2.5 na 2.8-benzyna w oleju,silnik gaśnie,spalanie


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Na samym początku Witam wszystkich forumowiczów, jestem nowy a to mój pierwszy post.Postaram się opisać mój problem ale proszę o wyrozumiałość.A więc jakiś rok temu stałem się "szczęśliwym" posiadaczem mojej be'em'ki E39 525i 2001r (drugiej w moim życiu) tym razem wybrałem benzynę (poprzednia e34 525 tds ). Tak więc kupiłem samochód we względnej cenie, wiec liczyłem się z faktem że "parę rzeczy" będzie trzeba zrobić. Zaczęło się od uszczelnienia silnika,(podstawa filtra, pokrywa zaworów,uszczelka miski olejowej,uszczelniacze zaworowe), jednak oleju nadal ubywało i to w znacznych ilościach (1l - 500/1000km) okazało się że pierścienie są dość zużyte, więc mechanik polecił mi przekładkę silnika na 2.8 ze względu na to że jest "solidniejszy", twierdził że nie opłaca się wymieniać pierścieni. Tak więc z dość pewnego źródła kupiłem silnik 2.8 z bmw e46 z 1999r. Miałem nadzieje że po tym całym, dość kosztownym zabiegu choć trochę będę mógł się nacieszyć moim autkiem, ale niestety tak nie jest. Po sprawdzeniu stanu oleju okazało się że jest go za dużo, mało tego zdarza się że samochód gaśnie przy schodzeniu z obrotów i zaraz po odpaleniu silnika, kiedy silnik jest rozgrzany ale nie do końca, ciężko wtedy go odpalić ( problem z gaśnięciem miałem już w poprzednim silniku,wiem że mechanik założył czujniki ze starego silnika) . Dwa dni po wymianie pojawił się wyciek z silnika,nie miałem już czasu sprawdzić skąd dokładnie. Przeszukując forum natknąłem się na jeden podobny temat do mojego, odnośnie benzyny w oleju( https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=68&t=102751&start=30 ) podejrzewam że to może być wina jakiś czujników, ale nie wiem których dokładnie. Byłem u innego mechanika który po podłączeniu auta do kompa znalazł błąd położenia wałka rozrządu i przepływomierza. Miałem jechać samochodem do pracy za granice ale sobie odpuściłem. Za tydzień wracam do Polski i chciał bym doprowadzić do ładu be'em'ke. Problem dość obszerny, ale może jest tu ktoś kto mógł by mi choć trochę pomóc.Z góry dziękuje wszystkim za pomoc. Pozdrawiam
Opublikowano

Jaki kod silnika nowego i starego? Czujniki pasują z silnika poprzedniego? Sprawdzisz wszystko na realoem.


Masz problem z dawkami paliwa lub z jego spalaniem przez zbyt bogatą mieszankę paliwa lub uboga dawkę powietrza, problemy z układem zapłonowym.


Najpierw napisz co to dokładnie za silnik jaki kod jest jego m52 tu czy M54 i czy czujniki od innej pojemności pasują.

Opublikowano
Poprzedni silnik był z oznaczeniem m54 a obecny m52, obydwa na podwójnym vanosie. Mam też kolektor ssący z poprzedniego silnika i listwę wtryskową,bez regulatora ciśnienia paliwa, bo regulator jest na filtrze paliwa. Czy uboga mieszanka powietrza może być spowodowana słabej jakości filtrem powietrza?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dawca to m52tub28 (nie było w e46 m52b..), więc czujniki pasują, skoro były problemy z odpaleniem na starym silniku i tu jest jednego z nich błąd, więc do wymiany, tylko podaj kod błędu żeby ustalić który (są dwa różne).

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Obecnie nie za bardzo mam jak sprawdzić kody tych błędów ponieważ auto jest w Polsce a ja wracam do Polski za tydzień, tak więc więcej szczegółowych informacji będę posiadał za tydzień, dzięki za zainteresowanie i pomoc.
Opublikowano
Mam w swojej e39 m54 b25 od ponad roku silnik m52b28tu wstawiłem goły słupek cała elektronika z kolektorem komputerem jest z m54 i eszystko chodzi cacy tak więc nic nie kombinuj z kompem od 2,8 bo zaraz będziesz szukał jak wywalić ews . Czujniki wału ,wałka i inne przy silniku pasują spradzałem ,awarie miałeś przed wymianą wiec szukaj przyczyny w osprzęcie z przed wymiany,
Opublikowano
Myślę że jak wrócę do Polski to zacznę od diagnozy komputerowej i wymiany czujników, dlatego że problem gaśnięcia silnika miałem na poprzednim silniku. Z wymianą komputera się wstrzymam. Chyba że okaże się konieczna.
Opublikowano
Komputer z m52 2,8 bez grzebania w sofcie przy elektronice m54 raczej dobrze działać nie będzie [min.inna ilośc sond ]a to już kosztuje .Jeśli się mylę to poprawcie.
Opublikowano
Za dobrze się na tym nie znam, ale według mnie komputer z mojego poprzedniego silnika (m54, 192km, 2001r) nie będzie miał dużej rozbieżności w parametrach potrzebnych do pracy silnika, biorąc pod uwagę konstrukcje silnika, moc ( 192km,m54/193km,m52) i cały osprzęt silnika.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Wydaje mi się, że soft musisz wymienić, komp sam w sobie jest ok. Ale musisz wrzucić do niego odpowiednie mapy i czujniki (może dodatkowe sondy trzeba deaktywować - soft na EURO2, zamiast EURO4, na którym pewnie teraz działa), ale to już ze specami od softu trzeba gadać, jest odpowiedni dział na forum, napisz, odezwą się odpowiedni ludzie.


https://www.bmw-klub.pl/forum/viewforum.php?f=48

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.