Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Od jakiegoś czasu spieram się z serwisem i próbuje udowodnić im ze wspomaganie kierownicy działa w nieprawidłowy sposób , a mianowicie moim i kilku znajomych zdaniem , którzy jeździli moim samochodem , koło kierownicy działa zbyt ciężko. Nie jest to kompletny brak wspomagania ale należy użyć sporej siły , kierownica chodzi najciężej ze wszystkich współczesnych samochodów które prowadziłem. Serwis twierdzi że w sumie nie widzi problemu ale miedzy wierszami przyznają że może faktycznie chodzi trochę ciężko. Nie ma żadnych stuków , pisków itp.

Mam adaptiv drive i xdrive , dodam że przy zmianie ustawień na sport + czy sport lub comfort charakterystyka wspomagania nie zmienia się. Brak jakichkolwiek błędów. Czy istnieje jakiaś norma , lub informacja jaką siłę należy przyłożyć na kierownice żeby ją przekręcić ? Jakoś producent musi to określać ?! W zależności od wyposażenia danego samochodu ukłąd działa przecież inaczej i serwisy twierdzą że mają problem z porównaniem tego. Jak to miarodajnie zmierzyć porównać w warunkach ASO ?! Samochód na przedłużonym pakiecie naprawczym. Koła i opony ori.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

IMHO jeśli siła wspomagania nie zmienia się po przejściu w tryb sport to coś nie działa poprawnie- i tego bym się trzymał w argumentacji...

U mnie na zwykłym zawieszeniu różnica pomiędzy sport a komfort jest wyraźna... chyba można to też ustawić gdzieś w opcjach...


Send with handy.

Opublikowano
No wiec w tej kwestji rowniez wojowalem i „niemcy” stwierdzili ze brak tej zmiany to „cecha pojazdu” i wedlug nich tak ma byc , rece mi opadly - ale faktycznie w elektronicznej wersji instrukcji ktora mozna wyswietlic w samochodzie jest to opisane tak jakby sila ta nie zmieniala sie ! Dodatkowo dowiedzialem sie ze u mnie wspomaganie jest nie elektryczne ale jeszcze hydrauliczne !
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Masz hydrauliczne, bo takie jest w konfiguracji 6-cyl + xDrive.

4-cyl + xDrive (oraz auta bez xDrive) w większości mają elektryczne.

A przynajmniej tak wynika z dotychczasowych wypowiedzi/doświadczeń użytkowników F1x w różnych konfiguracjach... :)

Opublikowano
No tak tylko jak zmiezyc jego sile i jaka powinna ona byc - bo wedlug moich doswiadczen sila potrzebna do przekrecenia kierownicy np w tylnonapedowym 520d a u mnie jest potrzebna zupelnie inna ! Potrzebuje sztywnych konkretnych danych. Malo tego potrzebuje infotmacji jeszcze jak tych danych uzyc , czyli jakie powinny byc wartosci fabryczne. A na chwile obecna nie wiem nawet jak sie to mierzy ! Dla serwisu brak bledow - znaczy dziala dobrze :evil:
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

witam


Lenkspindelmanschette : Die Lenkspindelmanschette ist nicht ausreichend geschmiert.

Wrzeciono kierownicy: Wałek kierownicy nie jest wystarczająco nasmarowany.


https://www.newtis.info/tisv2/a/de/f11-530d-xdrive-tou/wiring-functional-info/non-electric-diagnosis-ned/02-chassis-suspension/01-noise/steering-noise/repair-instructions-f10-f11/1VnXZLj4Jo



Hinweis:

Korrekte Position der Lenkspindelmanschette an der Stirnwand prüfen

Gleitlager muss korrekt in der Lenkspindelmanschette sitzen, siehe Grafik


Wskazówka:

Sprawdzić prawidłową pozycję tulei wrzeciona kierownicy na ścianie przedniej.

Łożysko ślizgowe musi być prawidłowo osadzone w tulei wrzeciona kierownicy, patrz rysunek.

Pozdrawiam Andrzej
Opublikowano
Hmmm ciekawe. Dzieki. Ale wiem ze jakies smarowanie juz zrobili i nic nie pomoglo.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dla serwisu brak bledow - znaczy dziala dobrze

A jakie oni chcieliby mieć błędy w tym wypadku?

Co to w ogóle za serwis, że tak olewają temat... ja jednak chyba mam szczęście ze "swoim" serwisem, bo już niejednokrotnie usuwali mi "trudne problemy" (tzn. takie, które wymagają trochę chęci i czasu ze strony serwisu, żeby ich istnienie w ogóle potwierdzić).


Może poproś o porównanie siły wspomagania z innym autem z placu?

Jeśli to większe ASO, to jest duża szansa, że będą mieć takie auto w używanych (teraz dużo F1x tam stoi).

Opublikowano
Z problemem bylem w Bawarii i u Gazdy - czyli raczej giganci, porownywanie „na reke” bez sensu , to trzeba jakos zmierzyc ! spiewka wszedzie raczej ta sama - „w elektrycznym wspomaganiu chodzi zawsze lzej no ale u pana to hydraulika wymienilibysmy wszystko sle nie wiemy jak to uzasadnic gwarantowi bo brak bledow. „ Rozbierali i czyscili przekladnie i łozyska mcpersona , bez poprawy. Wiec albo jest uszkodzona przekladnia albo pompa zbyt slabo dziala ? Sam juz nie wiem co robic a serwisy no coz , poswiecili naprawde kilka dni ale sami nie wymyslili nic ! Musi byc jakis parametr ktory da sie porownac-zmierzyc ! Tylko jak i co ?!
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Może to głupi pomysł...

Masz może wagę wisząca, taką na ryby, co trzymasz w ręce a "do ważenia " podwieszasz?

Weź na zapalonym silniku, na prostej drodze i na nie skręconych kołach, przymocuj do koła kierownicy w najniższym punkcie obwodu. Ciągnij w poziomie, poprzecznie - to przy jakim obciążeniu zacznie koło się obracać x promień koła jest wyznacznikiem momentu... W ten sposób możesz porównać dwa auta...


Send with handy.

Opublikowano
Tez o tym myslalem :lol: ale nadal nie moznaj tej wartosci porownac z jakimis. ( jakimi ?) danymi fabrycznymi homologacja itp.
Opublikowano
Ktos podpowie jeszcze cos ? Jutro jestem umowiony kolejny raz w serwisie !
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
Panowie. Cała przekladnia kierownicza wymieniona przez aso na nową , sprawdzono tez kolumne i lozyska na mcpersonach , ustawiono geometrie - efektu brak tzn kierownica nadal chodzi zbyt ciezko i nie odbija ( wraca ) po skrecie ! Ktos moze cos doradzic ? Pompa ? W moim przypadku sprzezona tez z ukladem dynamic drive. Serwis rozklada rece a i ja nie mam pomyslów.
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Kolego, czy udalo sie cos nowego ustalic w temacie?

U mnie tez w f10 535xi wspomaganie chodzi opornie i kola same nie prostuja sie. W ziwiazku z tym, ze mam wspomaganie hydrauliczne w pierwszej kolejnosci chce zmienic plyn i zobaczymy czy cos sie poprawi.

Opublikowano
Na gwarancji wymieniono mi przekladnie , wiec plyn pewnie rowniez , ale poprawa jest niewielka. Po majowce beda walczyc dalej. Juz samemu brakuje mi pomyslow. Lozyska na macpersonie tez mam zmienone. W zasadzie pozostala juz tylko pompa i ewentualnie bledy w ustawianiu geometrii/zbiedznosci.
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Czy udało się komuś wyeliminować problem sztywnej kierownicy?

Mam dokładnie to samo w 530xd 2012r.

Kierownica jest sztywna, tzn. ciężko chodzi i nie odbija. Nawet jak wjadę na łagodne rondo, to po skręceniu kierownicy mogę ją puścić i samochód będzie jeździł w kółko, kierownica wciąż będzie skręcona... :/

To jest ewidentny problem, przecież bmw słynie z dokładnego i czułego układu kierowniczego, przynajmniej takie mam doświadczenia z F30 i F34.

F10 jest u mnie nowy i jest dramatycznie.

Miałem wymieniony wahacz, przegub - po szkodzie. Później sprawdzaną przekładnię - nie ma błędów, wymieniony geometria jest ok. Choć wszystko w serwisie nie-bmw. Nie wiem jak samochód jeździł przed szkodą, bo kupiłem właśnie uszkodzonego.

Opublikowano
Wyglada na to ze ten typ tak ma. Juz mi rece opadaja. W poniedzialek ostatnia proba podejscia do tematu. Te same odczucia mam. Wymiana przekladni nic nie pomogla. Geometria tez igla. Ja stawiam na gniazda/ łożyska mcphersonow. Nic innego oprocz pompy i jej sterowania przeciez tam juz nie ma. Tez bylbym wdzieczny za jakies pomysly bo serwis od 2 lat nie moze sie uporac ( auto jeszcze przez 1,5 mies na gwarancji).
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Dzisiaj dostalem oficjalna odpowiedz ze brak powrotu kola kierownicy do jazdy na wprost po skrecie jest cecha pojazdu ! Ehhh w glowie mi sie to nie miesci.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Czyli co, wychodzi na to że F1x z hydraulicznym wspomaganiem (a więc głównie 6-cyl + xDrive) tak mają...?

Słabo... :roll:

Opublikowano
Tak. A byc moze jeszcze adaptuve drive ma z tym cos wspolnego.
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Witam, jaka jest roznica w przekladni kierowniczej do f10 x drive o numerach czesci


7853 993 604

6 777 770.04 L5


a roznica w numerze czesci po kropce


7853 993 604

6 777 770.05 L5


z gory dzieki za wszelkie informacje na ten temat. Pozdro

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

@saab jakie wnioski, czy udało się rozwiązać problem siły wspomagania w F10?


W moim f10 525xd również wydaje mi się, że chodziło lepiej a od kilku dni jest gorzej.

Próbuję zrozumieć jak to działa i czy wspomniane wcześniej smarowanie ma sens.


Przydatne linki o wspomaganiu w BMW:

1. https://youtu.be/NQw4YaNin4Y

2.


3. http://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=5C91-EUR-12-2013-F10N-BMW-525dX&diagId=32_1977

4. https://www.newtis.info/tisv2/a/en/f11-530d-xdrive-tou/wiring-functional-info/chassis-suspension/steering/electromechanical-power-steering3/EEpdEE0c

5. https://www.newtis.info/tisv2/a/en/f11-530d-xdrive-tou/wiring-functional-info/chassis-suspension/steering/electromechanical-power-steering/CzP1eBgx


Samrowanie:

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/f11-530d-xdrive-tou/wiring-functional-info/non-electric-diagnosis-ned/02-chassis-suspension/01-noise/steering-noise/repair-instructions-f10-f11/1VnXZLj4Jo


Uniwersalny spray antyadhezyjny:

81 22 9 407 711

https://www.bmwstore.pl/pl/katalog/produkt/9407711-uniwersalny-spray-antyadhezyjny


Zrobiłem zdjęcia jak to u mnie wygląda, niestety nie widzę możliwości dodania ich tu na forum.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

witam

 

Zrobiłem zdjęcia jak to u mnie wygląda, niestety nie widzę możliwości dodania ich tu na forum.



fzdzm2lx.jpg

Pozdrawiam Andrzej
Opublikowano

@zafi widziałem to. To nie jest dodawanie zdjęcia tylko linkowanie zdjęcia.

Nie mam pewnego miejsca gdzie mógłbym je uploadować.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Zrobiłem zdjęcia jak to u mnie wygląda, niestety nie widzę możliwości dodania ich tu na forum.

 

Użyj tej strony: http://pl.tinypic.com/ załaduj zdjęcie a później skopiuj link i wklej tu na forum.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.