Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
W skrócie-mam dwa do wymiany, potwierdzone przez ASO, dolewałem już ADDITIV ale pomogło na chwilkę. ASO sugeruje wymianę kompletu. Podobno wymiana 2 to bez sens, bo zaraz temat wraca z dwoma kolejnymi. Jak Wasze doświadczenia. Czy ktoś próbował używek? Regenerowanych ? Czy od razu nowe? Ile można bezpiecznie tak jeździć? Rano jak zimny silnik słychać wtryski do momentu rozgrzania. Nic nie kiwa i nie szarpie. Czekam na rady. Pozdrawiam
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jest to częsta przypadłość.

Jeżeli czasy korekt w normie, wtryski nie leją ( próba przelewowa ok) to nic złego poza doznaniami akustycznymi nie powinno się stać.

W poprzednim N47 z tymi objawami borykałem się przez co najmniej 2 lata.Stosowałem w tym czasie różne firmowe preparaty czyszczące wtryski, bezskutecznie. Pomógł dopiero po wypaleniu chyba min. 5 bakach LIQUI MOLY modyfikator paliwa Diesel 2663.Dobrze jest dodatkowo przegonić intensywnie auto na długiej trasie, autostradzie. Po wyleczeniu stosowałem profilaktycznie co drugi bak.

Przez następne lata nigdy problem z cykaniem wtrysków już nie powrócił.

Radzę spróbować.

Jeżeli wtryski nie leją (czego konsekwencją może być np.wypalenie tłoka), z wymianą zawsze zdążysz.

Opublikowano
Dziękuję za radę Andrzej62. Słuchaj ja praktykowałem już środek z BMW wg ich zaleceń -2 szt na pełny bak i potem po 1 szt przez dwa tankowania - efekt poprawy był ale krótko. Potem liqlii molly chyba ze trzy razy ale z przerwami czyli nie każde tankowanie i owszem poprawa jest ale na chwilkę i znowu to samo. Zmieniłem stacje paliw i bez zmian. Chciałem się upewnić który to wtrysk i oddałem do serwisu auto i powiedzieli mi że 2 szt są do wymiany na 3,4 cylindrze. Ale nie zapytałem czy leją i jak korekty, próby przelewowej nie zrobiłem a może powinienem. Ale zwrócę się do nich z zapytaniem jak to wychodziło w kwestiach tych korekt. Dzięki jeszcze raz i pozdrawiam.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ze względu że mama dała Ci jedyne słuszne imię(podziękuj jej), pójdźmy dalej :D


LIQUI MOLY ma nie tylko jeden preparat do czyszczenia wtryskiwaczy np.http://m.liqui-moly.pl/produkty/dodatki/dodatki-do-paliw-diesel/oczyszczacz-wtryskiwaczy-diesel-2666-detail (odpowiednik środka BMW). Ten preparat pomimo że jest bardzo dobry, mi nie pomógł. Ty pewnie też zastosowałeś ten ?

Napiszę zraz jeszcze.Jeżeli wtryski nie leją, polecam konkretnie

http://m.liqui-moly.pl/produkty/dodatki/dodatki-do-paliw-diesel/speed-diesel-zusatz-2663-detail ten środek nie dokona cudów po 1 baku.Jeszcze raz proponuję- wypalić 5 zbiorników w tym czasie przegonić na długiej autostradzie+ późniejsza profilaktyka jak wcześniej pisałem i możesz napisać czy zadziałał skutecznie.

Pojemność 1L wystarcza na 400l paliwa.Cena ok 60 zł to żaden wydatek w porównaniu z wymianą 2 wtryskiwaczy.

Po doświadczeniach z poprzednim N47,obecnie w nowym F30 pomimo że nie mam żadnych niepożądanych objawów stosuję zapobiegawczo ten produkt co ok. 5tys.


Objawy mogą sugerować że często jeździsz na krótkich trasach i nie masz ciężkiej prawej nogi :wink:

Opublikowano

Faktycznie masz rację zastosowałem ten pierwszy o którym piszesz.

Mogę potestować z tym drugim w sumie nie majątek. A czy moje wtryski leją...hmm...nie wiem za bardzo i pewnie się nie dowiem ale spytam w serwisie na jakiej podstwaie zakwalifikowali do wymiany. Dzięki Andrzeju:-)

Opublikowano

U mnie wygląda to inaczej mianowicie, po odpaleniu na zimno jest w miarę cicho, normalna pracy diesla na zimno, ale jak wrzucę bieg i ruszam, to wtedy wyraźnie słychać klekot, spowodowane jest to na pewno obciążeniem bo jak wrzucę na P to klekot cichnie.

Oczywiście jak silnik jest rozgrzany to tego efektu nie ma.

Opublikowano

Kolego Alpin - to co opisałeś ( efekt dzwiękowy który słyszysz) to dokładnie wypisz wymaluj to samo co u mnie. Chyba masz ten sam kłopot. Ja zastosuję się jeszcze do rady Andrzej62. Potem się poddaje i chyba wymienię na nowe. Wiem już że wymienia się raczej komplet. W sumie to około 3000 zł. Oj będzie bolało:-) Chyba że Andrzej62 ma rację. Swoją drogą dziękuję za rady.

P.S Nie mogę się dodzwonić do mojego serwisanta w celu ustalenia jak zdiagnozowali i co robili ale postaram się dać znać.

Pozdrawiam

Opublikowano

Dodam tylko tyle że przegadałem temat w serwisie i dość lakonicznie wytłumaczono mi że z diagnostyki wtryskiwaczy wynika że mają minimalne odchyłki w diagnostyce - co kolwiek to znaczy. Dla serwisu dwa są do wymiany żeby nie było ich słychać.

Generalnie powiedziano mi tak-jeśli Panu nie przeszkadza ze hałasują jeździć dalej bo jak się zrobi ciepło efekt zniknie. Ale powróci znów gdy się zrobi zimno.

Co dalej to moja decyzja.

Serwis wymienił by dwa ( dopisał i powinno być ok.)

To wszystko co udało mi się ustalić.

Teraz już zupełnie nie wiem o co cho, jedni mówią że komplet, teraz że dwa uszkodzone...hmmm....

Opublikowano
A może warto zainwestować w kabel i zrobić zrzut korekt wtrysków wtedy będziesz wiedział co i jak, a próbę przelewową warto zrobić nie jest to skomplikowane. Poza tym czemu masz wymieniać kompletem :?: wymień te które są złe i zakoduj je bo przecież dobre (nowe) nie zepsują Ci dobrych (starych) :D.
Opublikowano
Chyba tak zrobię! Rozmawiałem też na temat tych dodatków do paliw LM. Stwierdzono że to jak suplementy diety, vitaminki - efekt raczej mizerny i szkoda kasy.
Opublikowano
To zależy w jakim stanie są wtryski jeżeli chciałbyś użyć takiego środka to proponuję zalać to na rezerwę i wyjechać pod różnym obciążeniem,a dodatkowo wziąć ze sobą 5 litrów ropy z rozrobionym środkiem tj. drugą butelką specyfiku i jak pokażą się kreski na wyświetlaczu chodzi o dystans do pokonania na pozostałej ilości to zalać te 5 litrów i znów wyjechać i dolać. Koszt operacji jakieś 100zł + to paliwo.
Opublikowano

Ja profilaktycznie już od 2 lat stosowałem ten dodatek: http://m.liqui-moly.pl/produkty/dodatki/dodatki-do-paliw-diesel/oczyszczacz-wtryskiwaczy-diesel-2666-detail

Zanim zaczęły się kłopoty z klekotem i jak widać nic to nie pomogło. :(

Kupiłem dzisiaj ten Modyfikator 2663 i dodatkowo jeszcze to: http://m.liqui-moly.pl/produkty/pro-line-1/pro-line-regenerator-wtryskow-diesel-5156-detail

Sprawdzimy jeden i drugi :roll:


Słyszałem, że serwisy w niektórych przypadkach wymieniały te wtryski nawet po upływie gwarancji, czy ktoś coś wie na ten temat :?:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Chyba tak zrobię! Rozmawiałem też na temat tych dodatków do paliw LM. Stwierdzono że to jak suplementy diety, vitaminki - efekt raczej mizerny i szkoda kasy.

Ja też stwierdzam że efekt mizerny i szkoda mojego czasu.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nnno :wink:

Jak będziesz stosował LM2663, proponuję paliwo tankować na Shellu.



Te objawy pracy wtryskiwaczy na zimnym silniku są stosunkowo częstym problemem,jak już pisałem, nie u Ciebie pierwszego. Najczęstszą przyczyną jest ich zabrudzenie. Preparaty czyszczące BMW i LIQUI MOLY nie są witaminkami/ziółkami, są najskuteczniejsze i zarazem najlepsze,wyleczyły skutecznie nie jedne wtryskiwacze z tej przypadłości, nie tylko moje. Stali bywalce tego forum o tym wiedzą.

Może się zdarzyć sytuacja jeżeli wtryski są już uszkodzone (kłania się próba olejowa-banalnie prosta 4 strzykawki i wężyki) wtedy wiadomo że żaden preparat cudu nie dokona. Nawet jeżeli by się okazało że zakupiony LM nie pomógł (pomijam powody), to jak się ma proporcja zysków do strat . Preparat na 400L-60zł, do ceny wtryskiwaczy ?

Nie mam zamiaru nikomu wbrew jego woli odradzać pochopny zakup jeżeli będzie z tego powodu szczęśliwszy.


PS

Jak zadziała a koniecznie będziesz chciał odchudzić portfel prześlę Ci nr.konta :wink:

Opublikowano

polecam produkty Forte. Stosuję je od dawna i nie mam problemów z wtryskami, z turbo ani z dpf mimo, że jeżdżę na krótkich odcinkach (total przelot = 67 000 km auto z 2011 r.). Leję tylko gnojówkę premium. Produkty Forte można ze sobą mieszać, aby uzyskać podwójny efekt. Sprawdzone i działa. DPF wypala się krócej, nawet podczas jazdy w mieście.


Link do produktów Forte:

https://www.forte-nwe.pl


Dodatkowo jest dobry kontakt ze specjalistą, który majlowo doradzi co i jak.

Opublikowano
Muszę w takim razie wykonać jeszcze ten test przelewowy. Skoro to nie jest trudne do wykonania to raczej sobie poradzę. Ale jak interpretować wyniki? Podpowiesz Andrzej62?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jak Twoje wtryski by lały,to w serwisie nie powiedzieli by Ci "jeśli Panu nie przeszkadza ze hałasują jeździć dalej bo jak się zrobi ciepło efekt zniknie" bo taki stan byłby niebezpieczny dla silnika,pisałem już o ewentualnych konsekwencjach.

Zalewaj tym 2663 + zastosuj się do moich rad i do usłyszenia po wypaleniu 5 baków.

Próbę przelewową możesz zrobić dla własnej samooceny.Myślę że doczytałeś że przeprowadza się ją na rozgrzanym silniku.

Powodzenia :cool2:

  • 6 miesięcy temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.