Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dzień dobry,

Nabyłem 540i. Poprzedni właściciel wymienił kompletny rozrząd, wszelkiej maści uszczelnienia, uszczelniacze, prowadnice zaworowe, ba! nawet blok wymienił, bo się okazało że coś tam mu się zatarło. Na vanosy już mu nie starczyło :(

Ostatecznie po ponad pół roku stwierdził że i na paliwo przestaje wyrabiać.

I tu wkroczyłem ja.

Auto pięknie mruczy, fajnie wchodzi w zakręty, jeszcze fajniej z nich wychodzi.

Ale jak się już zatrzymam to czuję się jakbym miał pod maską disla. Do 3k obrotów mam wrażenie że czegoś mu brakuje, a przy silnych mrozach na zimnym potrafiło dostać lekkiej czkawki.

Brzmi jak nieszczelne tłoki Vanosów.


Przypuśćmy że chciałbym je wyciągnąć i podesłać do kogoś kto to regeneruje zawodowo.

Przypuśćmy że mam blokady rozrządu itp, odpowiednie narzędzia, trochę czasu.

Czy to jest jakiś roket sajens. Trzeba do tego mieć tajemną wiedzę?

Czy może wystarczy mieć minimum oleju w głowie i wsparcie w postaci procedury Beisena albo filmów na youtubie (których jest swoją drogą mnóstwo)?

Czy może czekają tam na mnie jakieś magiczne niuanse, które potrafi ogarnąć tylko zawodowy mechanik dłubiący od lat w beemkach?


Pytanie kieruję do ludzi, którzy sami przez to przechodzili, ew. zajmują się tym: da radę to ogarnąć w dzień/dwa osobie z niedużym doświadczeniem? Czy może porywam się z motyką na słońce?


Skąd taki pomysł? Ano przyczyny są dwie:

I. fajnie jest samemu grzebać w swoim pojeździe

II. W 'stolycy' chcą za to okrutne pieniądze

Opublikowano

Co to znaczy okrutne pieniądze? Szacuję obecnie na kwotę 1500-2000zł za kompletną wymianę (!) vanosów z całym rozrządem, więc jak na 540 (!) nie takie straszne te kwoty (mowa oczywiście o robociznie, nie o częściach) i ilość roboty (2 dni) ;)

Jak masz blokatory (własne niemal tyle PLN co robocizna, pożyczone zwykle za kilka stów), to robotę sam ogarniesz według instrukcji, o których wspominasz. Myślę, że raczej w 3 dni, jeśli nie masz w tym zakresie doświadczenia. Jak już rozbebeszysz wszystko, to przy okazji sprawdź łańcuszek pompy oleju (najlepiej wymień) i załóż nowy separator oleju.

Opublikowano

U mnie rozrząd ma nalatane jakieś 10kkm, zębatka od pompy oleju na wale była wymieniona, pompa sprawdzona czy się nie rozkręciła (ale w TU się nie rozkręca :)). Także dolnej pokrywy łańcucha z całym osprzętem nie trzeba ruszać.

Jedynie dekle głowic i górne pokrywy łańcucha. Wyjąć vanosy, zregenerować, zamontować, ustawić i skręcić wszystko.

Za powyższy zestaw czynności gdzieniegdzie usłyszałem ~3500 + koszt uszczelek. A że same uszczelki pod dekle głowic to prawie 400pln to całość zamknęłaby się spokojnie w ponad 4000.

Także zacząłem kalkulować czy może samemu by tego nie ogarnąć. Nawet jakbym miał kupić nowe blokady (na allegro to niecałe 500 zł z przesyłką, a po wszystkim i tak bym je sprzedał) i poświęcić kilka dni pracy, wysłać vanosy do Rzeszowa czy Krakowa czy jakiegoś forumowego magika - to wyszłoby sporo taniej.

Stąd moje pytanie czy zrobienie tego to jakaś magia czy jednak dla ludzi.

Nieskromnie dodam, że wydaje mi się, iż kretynem nie jestem i jakieś proste rzeczy zdarzało mi się czasem grzebnąć.

Także Twój post utwierdza mnie w przekonaniu, że chyba nie ma się czego bać.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jeżeli nigdy nie robiłeś żadnego rozrządu w v8 na pewno nie zrobisz tego dobrze. M62 to wcale nie taki prosty rozrząd do niedawna nikt w Polsce nie potrafił tego poprawnie poskładać. 540i to nie polonez jak kupiłeś taki samochód oddaj go w porządne ręce bo rzeźbienie zawsze się mści.
Opublikowano
Przerabiałem temat u siebie tragedii nie ma. Podstawa to dobre narzędzia, przede wszystkim klucz dynamometryczny działający na lewe gwinty. Co do regeneracji to Vanos będzie działać,ale klekot tylko wyciszysz. Żeby go całkiem skasować należy Vanos rozciąć,a takie rzeczy robią tylko bracia ze wschodu. U nas wymienią ci tylko dwie uszczelki żeby Vanos działał. Chcesz ciszy kup nowy w tej chwili 2400pln sztuka co jest chore (było po 1200) lub wysyłaj do "Moskwy". Nie wiem czy rozmawiałeś z jakąś firmą o regeneracji,ale wątpię aby zagwarantowali ci ciszę z pod maski. Jeżeli tak to daj znać wyciągnę swoje (mimo że działają ale klepią)i też tam wyślę.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.