Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Jako nowy na forum witam wszystkich i chciałbym prosić Was o pomoc i informacje czy poduszki,pasy i napinacze w aucie sprowadzonym z USA różnią się od tych w Europie. Sprowadzam właśnie dla siebie F30 ze Stanów z wystrzeloną poduszka kierowcy,kurtyną i kolanową. Chciałbym wiedzieć które części będą pasować z wersji Europejskiej i co tak naprawdę trzeba wymienić aby wszystko funkcjonowało . Z góry dziękuję za pomoc.Pozdrawiam
Opublikowano

w tym przypadku to te same części EU - USA...

Na przyszłość, zawsze możesz sobie po swoim VIN porównać części z auta EU do USA na np RealOEM

Opublikowano
W USA masz poduszki z dwoma ladunkami a u nas z jednym. Natomiast nie musisz się tym przejmować, bo firmy zajmujące się kodowaniem są w stanie wykodowac drugi ładunek i wszystko Ci będzie śmigać nawet jeśli kupisz europejskie poduszki z jednym ładunkiem.
Opublikowano
do f30 usa pasuje tylko kurtyna, poduszka kierowcy ma dwa ladunki, mozna kupic na allegro, kolanowa do kupienia tylko w serwisie, dodatkowo napinacz pasa i sam pas w sobie ma dwa ladunki lub jeden w zaleznosci od roku produkcji, naboj w klemie plusowej przy aku, sterownika airbag nie trzeba wyjmowac
Opublikowano
Zgadza się,ze kurtyna jest identyczna. Natomiast mozesz do instalacji USA zalozyl poduszke z jednym nabojem i bedzie to działało, tylko trzeba wykodowac jeden naboj.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Są firmy, które regenerują poduszki amerykańskie i kolonówki na oryginalnych częściach, więc wg mnie lepiej to naprawić niż wykodowywać kolano i resztę ładunków w poduszce kierowcy. Nie każda firma robi to porządnie więc trzeba uważać. Nalezy pamiętać, że jak kiedyś sprzedamy samochód i ktoś pojedzie do ASO, a oni mu wgrają nowy soft, to mu się zaświeci choinka na desce i będzie afera. :)
Opublikowano
Jakie firmy masz konkretnie na myśli? Naboje do poduszek nie występują jako część zamienna. Wydzierają naboje ze starych klamotów anglikków? Mnie się wydaje, że ci goście od regeneracji zmieniają (kleją i malują) zaślepkę, składają wora, ładują opornik i koszą gruby hajs. Z reklamacją podobno nikt jeszcze nie przyszedł :D
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jakie to typowo polskie. Wypowiadać się w tematach, o których nie ma się bladego pojęcia. Powiem Ci jedno, bo szkoda mi czasu na dyskusję. Zorientuj się w jakim kraju są robione poduszki powietrzne oraz pasy bezpieczeństwa i może Ci coś zaświeci w głowie. ;)
Opublikowano

Witam serdecznie,

z racji tego, iż zawodowo zajmuję się sprowadzaniem i przerabianiem aut z USA postanowiłem wypowiedzieć się w temacie.

Poduszek nie musisz kupować nowych i możesz je zregenerować. Polecam firmę z Wijewa do której zawsze odsyłam poduszki i pasy z naszych aut: 601 397 114.

Oprócz poduszek musisz zregenerować pasy i napinacze. Pasy od BMW z USA są inne niż w EU i maja dodatkowy nabój.

Z doświadczenia wiem, że często strzelają obie strony więc regenerujesz oba pasy i te elementy w które pas jest wpinany.

Nie mam pojęcia czy można je wykodować bo nigdy czegoś takiego nie robiłem.

Jeśli będziesz miał jakieś pytania odnośnie przeróbek na wersję EU to pisz lub dzwoń - chętnie służę wiedzą

Pozdrawiam

Marcin

tel. 668 326 192

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Konkretnie chodzi o to, że auta z USA mają również nabój w zwijaczu pasa, tym w słupku. Np. X3 F25 nie ma w ogóle napinacza tu przy zapięciu pasa przy tunelu, tylko ma sam zwijacz pirotechniczny. F10 ma naboje i w zwijaczu i w zapięciu pasa. Dodatkowy nabój w zwijaczu ma duży sens, jak się przeanalizuje w jaki sposób wtedy jest napinany pas bezpieczeństwa, podobnie jest z poduszkami kolanowymi. Dlaczego w Europie BMW nie stosuje tych zabezpieczeń pozostaje chyba tylko kwestią kosztów, bo przecież skoro podatki unijne zżerają połowę ceny samochodu, to gdzieś muszą oszczędzać. :)
Opublikowano
Apropo"s przerabiania auta z USA, to dla potomnych dorzucę info a własciwie ostrzeżenie przed pewnym człowiekiem z Siedlec (Kamil Ż. 888-888-948), który oferuje przeróbkę tylnych lamp LED, w kontekscie zmiany koloru kierunku (podmiana diód). Ten facet to niestety turbo druciarz. :evil:
Opublikowano
W moim przypadku nie mogę regenerować poduszek bo zostały odcięte, w sumie to została mi do kupienie już tylko kolanówka z poduszek.. Oraz regeneracja lub kupno nie uszkodzonego pasa i napinacza, no chyba że obie strony pasów..
Opublikowano
Jakie to typowo polskie. Wypowiadać się w tematach, o których nie ma się bladego pojęcia. Powiem Ci jedno, bo szkoda mi czasu na dyskusję. Zorientuj się w jakim kraju są robione poduszki powietrzne oraz pasy bezpieczeństwa i może Ci coś zaświeci w głowie. ;)

 

Jakie to typowo polskie. Mam ponad 6tys postów więc mogę patrzeć z wyższością na wszystkich. Nie ogarnąłeś lekko żartobliwego kontekstu? Trochę luzu. Jak Ci szkoda czasu na wdawanie się w dyskusje to się nie wdawaj. Ja na pewno nie zamierzam uprzedzając burzę

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Post jednego z kolegów przeszedł bez echa a dotyczył gdzie robi sie poduszki i pasy.

Na poduszkach autoliv jest podany telefon z olawy jako serwisowy a na te z trw robi sie na Śląsku :D

MADE IN PRL
  • 10 miesięcy temu...
Opublikowano
Pasuje. Różnią się wszystkie inne poduchy gdyz sa dwunabojowe. Chcesz wiedzieć coś więcej o poduszkach USA-EU to w wiadomości prywatnej daj znać.
Opublikowano
Pasuje to nie znaczy ze jest taka sama. Miałem to samo w f34. Tez mam ze stanów. Poduszki w USA są większe i maja dodatkowe mocowanie. Jeśli możesz na fakturę to kup w ASO a wychodzi podobnie jak na alle. To dzidostwo z regeneracja odpuść. Te naprawy to fikcja. U mnie kurtyna po regeneracji nie odpaliła. Chciałem sprawdzić co się stanie jak zmieniłem na ory ASO. To samo z poduszkami kierownicy. To wszystko to druciarstwo. Jak witać jak poduszki USA na kierownicy maja np sztukowane kable, ładunki które się różnią od fabrycznych. Niby są zaślepki do reperacji poduszek ale bez znaków producenta.
Opublikowano
Jeśli chcesz mieć pewność kup poduszki oryginalne, wyciągnięte z auta a nie regenerowane - dla przykładu deska z F30 LCi regenerowana kosztuje 2000, oryginalna nie wystrzelona 5000-5500. Przynajmniej masz pewność :)
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
Pasuje to nie znaczy ze jest taka sama. Miałem to samo w f34. Tez mam ze stanów. Poduszki w USA są większe i maja dodatkowe mocowanie. Jeśli możesz na fakturę to kup w ASO a wychodzi podobnie jak na alle. To dzidostwo z regeneracja odpuść. Te naprawy to fikcja. U mnie kurtyna po regeneracji nie odpaliła. Chciałem sprawdzić co się stanie jak zmieniłem na ory ASO. To samo z poduszkami kierownicy. To wszystko to druciarstwo. Jak witać jak poduszki USA na kierownicy maja np sztukowane kable, ładunki które się różnią od fabrycznych. Niby są zaślepki do reperacji poduszek ale bez znaków producenta.

 

a skad wiesz ze zadzialaly odpowiednie czujniki? jak sprawdziles te airbagi?

Opublikowano
ok poduszka fotela wychodzi ze jest taka sama, a jak z kurtyna, wcześniej w postach piszą ze jest taka sama a po vin ze inna jest USA a UE,a może jakoś pasuje ta europejska?
Opublikowano
Pasuje to nie znaczy ze jest taka sama. Miałem to samo w f34. Tez mam ze stanów. Poduszki w USA są większe i maja dodatkowe mocowanie. Jeśli możesz na fakturę to kup w ASO a wychodzi podobnie jak na alle. To dzidostwo z regeneracja odpuść. Te naprawy to fikcja. U mnie kurtyna po regeneracji nie odpaliła. Chciałem sprawdzić co się stanie jak zmieniłem na ory ASO. To samo z poduszkami kierownicy. To wszystko to druciarstwo. Jak witać jak poduszki USA na kierownicy maja np sztukowane kable, ładunki które się różnią od fabrycznych. Niby są zaślepki do reperacji poduszek ale bez znaków producenta.

 

a skad wiesz ze zadzialaly odpowiednie czujniki? jak sprawdziles te airbagi?

Wymontowanego regenerowana kurtynę gdy zmieniałem na nowa i podłączyłem na krótko do 12V

Opublikowano

Witam, podłączę się trochę do tematu.

Pewnie dla wielu błahe pytanie ale dla mnie jest to jeszcze nowy temat.

Pierwszy raz przymierzam się do zakupu samochodu z Kanady. Generalnie wiadomo jak w USA/Kanada wygląda sprawa z rocznikiem samochodu. Chodzi o to że wpisywany jest tzw. rok modelowy który często jest inny niż rok produkcji samochodu. Ten rok później przy rejestracji w Polsce wpisywany jest na dokumentach.

Moje pytanie brzmi czy w takim przypadku na umowie kupna-sprzedaży powinien znajdować się właściwy rok produkcji z tabliczki znamionowej, czy rok z dokumentów samochodu?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.