Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Hej.

Dziś kolega podłączył mi komputer. Okazuje się że temp na liczniku jest zawyżana . Tj 88 stopni w komputerze na liczniku 93. 97-98 na liczniku a na komputerze 93 i wtedy dolny wąż zaczyna się robić cieply. W jego samochodach oba wskazania są identyczne. Samochód ma nową pompę, termostat, na długim postoju przy 32 cały czas mam saunę w środku więc układ chłodzenia sprawny.

Co ciekawe też jest przeskok w liczniku z 95 na 97 a na komputerze wzrasta powolutku . Uszkodzony czujnik jeśli tak to który ? Czy licznik zaczyna szwankować ?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Czym to było sprawdzane? Na zegarach masz tak jak trzeba, 97 stopni to temperatura otwarcia termostatu, więc zgadza się.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Inpa czy jakoś tak.

Patrzyłam na fakturę to mam termostat firmy wahler 92 stopnie więc tak jak pisałam i jak mówił kolega otwarcie pokrywa się z temperaturą w inpie ( 93 w inpie ) gdzie w liczniku pokazuje wtedy 97-98.

Jadąc w trasie licznik pokazuje ~ 99-102, a w inpie 95-97 gdzie w jego dwóch E39 wskazania temperatury na liczniku i inpie są identyczne .

Pytanie co jest uszkodzone i dlaczego licznik zawyża temperaturę ?

Opublikowano

Wg mnie wszystko jest ok!

Po lekkim przegrzaniu silnika przez rozwalony zbiorniczek zacząłem się bardziej przyglądać wskazaniom i jeździć z testem nr 7 odpalonym czasami...

Wnioski mam podobne np 92c w teście nr 7 w inpie 87-88c.

Sugeruj się temperatura wg wskaźnika analogowego - jest pion jest ok (od 75c do 115c) czasami możesz zerkac w test 7 dla pewności np jazda w upał w korkach jak często temp będzie się niebezpiecznie zbliżać do tych 115c np 110c to wtedy bym sie martwił.

Dla 100% pewności i spokojnego snu polecam zmienić czujnik temp wkrecany w blok na nowy nawet jeśli nic się nie dzieje a nie był wymieniany!

Mój trochę dawał du.. I potrafił nie wskazywać wcale a po paru km odrazu wskakiwal na pion...

Tak z 2-3 tyg przed ww przegrzaniem wymieniłem na nowy nawet nie chce myśleć co by się stało gdyby wtedy nie zaalarmowal mnie ze motor ma za gorąco...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Monika1992 masz silnik z podwójnym vanosem? M52tub28? Jak tak to mam taki sam i do tej pory dałbym głowę, że u mnie wartości pokrywają się, ale sprawdzę dla pewności. Trudno to wytłumaczyć, ponieważ wartość dla testu 7.0 i odczyt w programie pochodzi z tego samego czujnika.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
To też racja, ale nie zmienia to faktu, że takich rozbieżności nie powinno być, widocznie jest taki precyzyjny od zawsze, bo to byłaby dość dziwna usterka. U mnie w teście podczas normalnej jazdy jest 96-97 stopni.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Mam wersję przedliftowa.

Zastanawia mnie fakt czy nie ma to jakiegoś związku z naprawa pikseli i zmiana języka na angielski. Miałam też pokazane cholernie wysokie spalanie, ale to jakoś w zegarach ustawili i jest teraz tak jak wcześniej.


Dziwi mnie przede wszystkim rozbieżność , w kolegi V8 i 3 litrowej benzynie wskazania były identyczne.


Denerwuje mnie ten fakt, bo kiedyś nie przekraczała 95stopni w trasie. Co ciekawe też jest przeskok z 95 na 97 stopni i teraz w trasie jak wspomniałam ma 99 -102 wg licznika, a w inpie ma mniejsze i poprawne wg. znajomego m.in. pokrywanie się wskazań inpy z otwarciem termostatu.


Gdzie ten czujnik się znajduje ? Rozumiem że to nie jest ten po stronie pasażera w chłodnicy ?

Opublikowano
Pod kolektorem, zaraz za przewodem od odmy jest taka okrągła wtyczka, kabel powinien być w peszlu. Musisz włożyć rękę na kilka cm. Pewnie masz syf lub zasiedziały wtyk. Czujnik w środku jest jeden a idą z niego dwa sygnały. Temperatury powinny być identyczne.Ten w chłodnicy jest od wentylatora .
Opublikowano
Ja zmieniałem czujnik, wszystko czyscilem a rozbieżność jest taka sama jak na starym. Co prawda jak pisałem wcześniej czujnik kupiłem używany. Kosztował grosze i chciałem sprawdzić czy to był powód innej temp na kompie i na ukrytym menu
Opublikowano
Najłatwiej i najlepiej sprawdzić oporność w ohm, powinny być identyczne odczyty, bo czujnik bierze pomiar z tego samego miejsca w ukladzie. Tester w łapę i ruszaj przewodami. Możliwe że masa szwankuje, jakiś nalot powstal. To wystarczy na większą oporność i błędne wskazanie czujnika. Zauważyłem ciekawa zależność z tym problemem po wystrzeleniu węża od chłodzenia gdy cały silnik jest zazygany plynem
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Sprawdziłem dzisiaj u siebie w m52tub28, temperatura w teście 7.0 i na komputerze jest równa co do stopnia.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.