Skocz do zawartości

E90 320i N46b20 misfire cyl.3in2 29CC 29CF WAŁEK VVT


roofii1

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 69
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
zastanawiam się czy winny jest 3 ci wtryskiwacz?On może mieć taka korektę bo "cierpi"za inny wtrysk który nie domaga?

Nadal nie rozumiesz o czym piszemy. Co ma wtryskiwacz pb do zasilania lpg? Masz problem z układem sterowania powietrza a nie wtrysku. To ze błąd jest misfire nie oznacza w tym silniku błędu wtrysku, świecy, cewki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Próbuję doprowadzić twój silnik do pracy w stanie awaryjnym stąd pomysł z przeplywka, której piszecie ze nie ma. Stan awaryjny zdezaktywuje cały system vvt i będzie wszystko jasne gdzie jest problem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zastanawiam się czy winny jest 3 ci wtryskiwacz?On może mieć taka korektę bo "cierpi"za inny wtrysk który nie domaga?

Nadal nie rozumiesz o czym piszemy. Co ma wtryskiwacz pb do zasilania lpg? Masz problem z układem sterowania powietrza a nie wtrysku. To ze błąd jest misfire nie oznacza w tym silniku błędu wtrysku, świecy, cewki.

 

Koledzy na początku wątku wskazują na wtryskiwacz,więc wymieniłem :) .Też zastanawiam się nad mieszanką powietrza??????zwłaszcza po dzisiejszych stukach(pukaniu) w obudowie filtra powietrza.Wcześniej tego nie było.Łupie jkby silnik nie pracował na wszystkie cylindry.po dociśnięciu puszki(obudowy powietrza)stukanie ustaje.

never again N46
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Sluchaj kolege Kkx5 bo dobrze Ci muwi-twoj problem na 90proc tkwi w powietrzu i obudowa filtra nie ma nic do tego.

Podgladnij sonde lampda

Na korekcje wplywa wiele czynnikow i tylko na ich podstawie nie mozna podejmowac decyzji o wymianie wtryskow

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Jeszcze raz napiszę. Doprowadz wprowadź system kontroli silnika w tryb awaryjny wyłączając przeplywke albo wyciągając czujnik położenia walka vvt. Od tego trzeba zacząć. Na 99% auto w trybie limp będzie chodziło prawidłowo.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze raz napiszę. Doprowadz wprowadź system kontroli silnika w tryb awaryjny wyłączając przeplywke albo wyciągając czujnik położenia walka vvt. Od tego trzeba zacząć. Na 99% auto w trybie limp będzie chodziło prawidłowo.

Ok.Jeśli wypnę wtyczkę z przeplywki? Walnieta przeplywka

Jeśli wypnę wtuczkę z czujnika połozenia walka vvt?-problem z vvt?Czyli najgorsza z opcji wałek vvt?

Co myslisz o filtrze powietrza?Jeśli jest zapchany?

never again N46
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Co myslisz o filtrze powietrza?Jeśli jest zapchany?

To bys mial wypadanie zaplonu na losowych cylindrach ale jak chcesz to wykluczyc to wyciagnij filter i sie garnij

Jeśli wypnę wtuczkę z czujnika połozenia walka vvt?-problem z vvt?Czyli najgorsza z opcji wałek vvt?

jesli ja wypniesz to wprowadzisz silnik w stan pracy cyklicznej i nie zakladaj z gory ze to walek bo vvt to troszke wiecej elementow

Ok.Jeśli wypnę wtyczkę z przeplywki? Walnieta przeplywka

Nie koniecznie - spowodujesz ze wszystkie wtryski beda pracowac na takim samym napieciu

A teraz zrob to co powiedzial kkx5 i piotrks 86

W inpie masz cos takiego - filtered rough running and lamda probe voltage - tez to wykonaj bo Piotrks 86 tez bardzo dobrze sie wypowiedzial a ten odczyt bardzo wiele muwi...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu nie ma przepływki. Wartość masy powietrza jest zawsze zero. W n46 ale w starym E46 były przepływki.


Jakie masz wartości Rough w trakcie hamowania silnikiem tuż przed zatrzymaniem?


Winny może być vvt(wałek,dźwigienki)/szklanki/zawory.

U mnie wałek ssący był lekko wytarty na 1 cylindrze. Po wymianie wartości Rough bardzo się wyrównały. Ale nie miałem wypadania zapłonu. Rough miałem -2.5 a przy hamowaniu silnikiem nawet -5.

A jakie wartości przy klimie/ i bez?

Jeśli nie ma przeplywki to dlaczego w screenach jest takie cos: relative air mass value: 19.40%, set point 19.41%.

 

To że nie ma przepływki nie oznacza że ECU nie mierzy masy powietrza. Musi mierzyć żeby wiedzieć ile ma powietrza i jak dobrać mieszankę.

W tych silnikach do ustalenia składu mieszanki ECU wykorzystuje: Szerokopasmowe lambdy, czujnik zasysanego powietrza, czujnik temperatury płynu, map sensor i czujnik wału korbowego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bank2 ma czas otwarcia wtrysku 3,5ms a bank1 3,0. Na to też wskazują wskazania lambd w Analog4: bank2- 1,23 czyli mieszanka uboga i dlatego czas otwarcia wtrysków na bank2 jest wydłużony. ECU wydłuża od razu 2i3 wtrysk.

Czemu tak się dzieje to nie wiem. Ale może być problem z lewym powietrzem albo lambdami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z racji póznych powrotów z pracy wypiąłem wtyczkę"przepływomierza"-tu nic się nie zmieniło.Przy okazji wypnę wtyk z czujnika vvt -jest pod obudową,na szybko nie dam rady.Posiedziałem w aucie z kompem,nie umię znależc tej opcji " filtered rough running and lamda probe voltage" z wtryskami i sondami.Nagrałem filmik z pracy vvt-klikam i tutaj nic się nie dzieję.Na wyłączonym silniku tylko słychać jak coś serwomotor bzyknie (wciskam end position).Wrzucę kilka zrzutów i filmiki z inpy

2283947ef72bfcddmed.png

46846afaa7df6031med.png

2262c6b79ea90cf8med.png

2a737798b008831cmed.png

vvt -wogóle nie dało się ustawić pozycji


tylko na zgaszonym silniku po wciśnięciu end position vvt cos tam burknie

i drugi filmik lekko gazowałem


wtyczke z czujnika vvt wypnę jak zdejmę obudowę pokrywy zaworów

never again N46
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie.Dzisiaj zdjąłem rurę idącą od filtra powietrza do przepustnicy.Błąd nie wyskoczył silnik pracuje równo.Nie chcę się jeszcze cieszyć przed "zachodem słońca".Zamowiłem filtr powietrza jutro wymienię poskładam i wtedy zobaczymy.A więc temat jest jeszcze aktualny. Edytowane przez roofii1
never again N46
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze raz napiszę. Doprowadz wprowadź system kontroli silnika w tryb awaryjny wyłączając przeplywke albo wyciągając czujnik położenia walka vvt. Od tego trzeba zacząć. Na 99% auto w trybie limp będzie chodziło prawidłowo.

Kolego idę Twoim tropem.

never again N46
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla zainteresowanych.Wyjąłem bezpiecznik z instalacji lpg,wymieniłem filtr powietrza (stary był już czarny z datą produjcji 2011r).Zatankowałem benz 98.Jeżdżę już 2-gi dzień bez błędu wypadania zapłonu.Umówiony jestem z gazownikiem na serwis instalacji(ja podejrzewam wtryskiwacz gazu).Jak coś się zmieni dam znać.Dzięki wszystkim za zainteresowanie problemem.
never again N46
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I zwieksz czestotliwosc wymiany filtra :)

nooo ja mam go 2 rok.Poprzedni właściciel „wymieniał”

Jeszcze nie daje mi spokoju praca wtrysków na "live data" chodzi o 3cyl.

6dab792b28551169med.png

czy wtryskiwacz na cyl1 wpływa na pracę tego na 3 cyl?

never again N46
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i .....po radości.Jechałem rano i znowu wypadanie zapłonu na 3cyl.Akurat jechałem na garaż pogrzebać trochę.Więc nie mam już pomysłu.Co zdobiłem:

-podokręcalem opaski na wężykach idących z wtrysku lpg do kolektora

-przełożyłem cewki 1na3 4na2

Podczas pracy silnika wyjąłem wtyczkę czujnika VVT i tylko zatelepało silnikiem.Wyczyściłem przy okazji wtyczke benzyną+sprężone powietrze.

Jestem umówiony z gaziarzem na przegląd i regulację lpg.

Zobacze co dalej.Nie wiem czy pocieszające to,ale wypadanie zapłonu jest sporadyczne-miałem 3 dni spokoju

never again N46
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli wykluczymy wadliwie działającą instalację LPG (zakręcić główny zawór przy butli, odłączyć jej zasilanie i skasować adaptacje ECU w INPA) i wypadanie zapłonu 3 cylindra jest dalej na benzynie, to może wskazywać na wytarte krzywki wałka mimośrodowego Valvetronica.

Nie analizowałem czemu tak jest, ale problemy z wałkiem Valvetronika często zaczynają się właśnie od 3 cylindra :-?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Dlatego tez, caly czas tlumacze koledze iz ma wprowadzic silnik w tryb awaryjny i sie przejechac. Wszystko byloby jasne. Niestety jak kamieniem w wode...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli wykluczymy wadliwie działającą instalację LPG (zakręcić główny zawór przy butli, odłączyć jej zasilanie i skasować adaptacje ECU w INPA) i wypadanie zapłonu 3 cylindra jest dalej na benzynie, to może wskazywać na wytarte krzywki wałka mimośrodowego Valvetronica.

Nie analizowałem czemu tak jest, ale problemy z wałkiem Valvetronika często zaczynają się właśnie od 3 cylindra :-?

Możesz mieć dużo racji.Silnik wprowadziłem w stan awaryjny i pracował równo.Jechałem dzisiaj na trase(z wpiętym vvt) i troche wymusilem checka na desce.Wrzuciłem 5 bieg,zdławiłem go i dodawałem odejmowałem gazu zaczął wypadać zapłon(migał check engine).Jestem umówiony z mechanikkem na sobote.Ziomek podobno jest ogarniety w temacie BMW.

Edytowane przez roofii1
never again N46
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik pracowal rowno na wolnych czy przejechales sie aby zobaczyc czy wypadanie ustalo? Na wolnych obrotach to nie jest test na vvt.

Jezdziłem z wypiętym vvt.Lepiej się wkręcał na obroty od dołu,nie przyduszało go

Wtrysk na 3cyl wygląda wyraznie lepiej

https://naforum.zapodaj.net/0985144938a7.png.html

Wcześniej było tak

https://naforum.zapodaj.net/1c075480008a.png.html

Kolego kkx5 .Wiem,że piszę nie składnie,ale piszę co mi na myśl przyjdzie :mrgreen:

never again N46
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.