Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, ktoś pomoże z diagnozą? miał ktoś podobnie lub tak samo? 320i n46b20b tak jak widać na filmiku przy odejmowaniu gazu obroty skaczą oraz auto szarpie dzieje się tak też przy dodawaniu gwałtownie gazu, występuje to na 1,2,3 później już nie czuć.

WIDEO:

https://youtu.be/2nQzjMF7fK4

Opublikowano
miałem błąd silniczka valvetronica, myślałem że to od tego ale wymieniłem i nic sie nie zmieniło a błąd zniknął, wiec w tym momencie żadnych błędów nie pokazuje.
Opublikowano

Sprawdzałeś wał prznoszący napęd(między skrzynią a dyfrem).Jest tam taka guma może na nie jest luz jakiś

f8aa35eec45e1dabmed.jpg

Nr 1 na schemacie

Pozostaje jeszcze sprawdzenie stanu dwumasy.

Ja miałem szarpanie przy ruszaniu-winna była cewka zapłonowa

never again N46
Opublikowano
o tej gumie już mi mówił mechanik jak sprawdzał mi błędy przy tym silniczku, bo nawet słychać takie dziwne puknięcia jakby z tyłu ale na zewnątrz, w środku cisza. Da się to jakoś łatwo sprawdzić bez rozbierania? I jak sprawdzić dwumas? Ale tak na 100% żeby było wiadomo że coś z nim nie tak?
Opublikowano
pytasz o sprawdzenie silniczka vvt? Można inpą sprawdzić :podglądasz skok zaworów , lub dajesz end position vvt i słychać go jak pracuje-na wyłączonym silniku tylko wł zapłon.Co do pulnięć z tył sprawdź mocowanie dyfra.Wsiada ktoś do auta ręczny,1,R i tak na przemian Powinny wyjść te łupnięcia.Moze tuleja któraś wybita
never again N46
Opublikowano
silniczek wymieniłem, tak jak pisałem wyżej, a do puknięć to sprawdzałem no i coś tam puka... do tego wszystkiego na zimnym silniku nie przyśpiesza płynnie, czuć jakby koła były krzywe... ale jak zrobię z 2-3 km to już jest normalnie ale szarpanie przy gazie nie ustaje.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
silniczek wymieniłem, tak jak pisałem wyżej, a do puknięć to sprawdzałem no i coś tam puka... do tego wszystkiego na zimnym silniku nie przyśpiesza płynnie, czuć jakby koła były krzywe... ale jak zrobię z 2-3 km to już jest normalnie ale szarpanie przy gazie nie ustaje.

 

Mogą być to wtryski, egr jeśli jest

Opublikowano
Zrób "podgląd" w inpie zobacz jak zachowują się wtryskwiacze,sondy itp.Wrzuć screena
never again N46
Opublikowano
Nie masz jakiegoś kolegi z forum w pobliżu?Napisz skąd jesteś,może ktoś życzliwy podłączy Ci autko
never again N46
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie masz jakiegoś kolegi z forum w pobliżu?Napisz skąd jesteś,może ktoś życzliwy podłączy Ci autko

Życzliwy czy nie, to 40zł na kabel warto poświęcić.

Opublikowano
spoko, kabel juz do mnie idzie, na dniach wrzucę screena, tylko jeszcze jakby ktoś podrzucił instrukcję jak to zrobić to bedzie spoko :)
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

to co udało mi się sprawdzić, pomiary na biegu jałowym, jest ktoś w stanie powiedzieć czy wszystko jest w normie?



970c1173fe7d32b5.jpg

1524df37935ff68f.png

Opublikowano

Tutaj dla porównania

https://www.fotosik.pl/zdjecie/2dcbe2d7eeb61954

wtryski

https://www.fotosik.pl/zdjecie/0b6c7b4606bf2a56

tyle,że u mnie wypada zapłon na 3cyl.Tylko na wpiętej wtyczce VVT.Na wypiętej nie wypada,jestem umówiony z mechanikiem na 9.04.Będzie ściągał pokrywę i przeglądał wałki valvetronica.Podejrzewa wytarty wałek mimośrodowy vvt,albo jakiś regulator,sprężynkę i mnóstwo innych powiązanych z vvt.Wypinałeś wtyczkkę czujnika valvetronica?Może spróbuj jak zachowuje się motor na wypietej wtyczce,nie zaszkodzi,a błąd sobie skakujesz.

jeszcze jedno

.Czyściłeś kiedyś elektrozawory vanosów?


Lubią się zapychać,zacierać.Można je sprawdzić

never again N46
Opublikowano

no nasze screeny z tymi cylindrami sie bardzo różnią, reszta podobnie.

do do elektrozaworów to nie czyściłem ale wyjmowałem kiedyś bo zmieniałem uszczelki, wymieniałem też niedawno silniczek vvt po czym własnie wczoraj jak podpiąłem kabel wywaliło 3x ten sam błąd 2a70 ten sam przez który właśnie wymieniłem ten silniczek...

 

1. Umweltsatz
Kilometerstand 154770 km
Byteorientierte Ablage fuer B_vvt im FF- Array (bitcnv_vvt) 1.00
Tastverhaeltnis VVT- Motoransteuerung (tvvvtm_u) -1.56 %
Bordnetzstromentnahme VVT (ivvtbn_u) -4.69 A
Motorstrom VVT (ivvtm_u) 0.00 A

 


spróbuję odłączyć ten czujnik i sprawdzę. Ma ktoś może jeszcze jakieś pomysły? albo chociaż jest ktoś w stanie wytłumaczyć jakie powinny być poprawne wartości z tych screenów??

Opublikowano

Pojezdzij na wypietej wtyczce(nie wypinaj silniczka) czujnika vvt i zobacz czy płynniej chodzi.Napewno bedzie słabszy ale silnik wtedy pracuje równo.Nie wiem czy ten bład jest związany z samym czujnikiem vvt?Czyściłeś go z oleju,wtyczkę?

Pózniej zostaje już sam mechanizm vvt(wałek mimośrodowy,regulatory,spreżynki itp)

never again N46

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.