Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć,


Dziś próbowałem zakodować radio w BMW, oczywiście nie udało mi się to bo ISTA P pluje się o podłączenie MOST.

Niestety ten program jest na tyle specyficzny że sam wybiera sobie co ma robić i zrobił, pogrzebał coś w module od poduch powietrznych i teraz mam błędy

93B1 - Błąd poduszki czołowej pasażera z przodu

93b2 - Błąd Saffety Battery Terminal


Domyślam się że 93b2 to błąd IBS , tak myślałem że może być do wymiany po przebojach z wodą w bagażniku. To spoko, tylko który to kabel ?? jedni mówią że jest na klemie + inni że na - :shock:

I co można poradzić na błąd 93B1 ??


Z góry dzięki za pomoc.

cd36eb722e96.jpg
Opublikowano
ista p jak zacznie to musi skonczyc. nie rozlaczyles czegos za wczesnie?

Raczej nie, odłączyłem po raporcie końcowym.

Myślę czy przekodowanie auta NCS co serii mogło by pomóc.

cd36eb722e96.jpg
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

93b2 to jest błąd klemy pirotechnicznej z tego co wiem. Czyli tego naboju który odpina plus przy wypadku. Warto sprawdzić, czy wtyczka siedzi dobrze w tej klemie. Podnosisz podłogę i do plusa akumulatora z boku wsadzony jest dwużyłowy kabel. To on pilnuje czy ta klema jest sprawna. Tu kolega w E61 miał takie błędy po stłuczce

http://79.96.217.237/bmw-diag.pl/printthread.php?tid=838

Opublikowano
93b2 to jest błąd klemy pirotechnicznej z tego co wiem. Czyli tego naboju który odpina plus przy wypadku. Warto sprawdzić, czy wtyczka siedzi dobrze w tej klemie. Podnosisz podłogę i do plusa akumulatora z boku wsadzony jest dwużyłowy kabel. To on pilnuje czy ta klema jest sprawna. Tu kolega w E61 miał takie błędy po stłuczce

http://79.96.217.237/bmw-diag.pl/printthread.php?tid=838

 


Dzięki Jack79 sprawdzę to, jeśli nie to rozumiem że zakup rozwiąże problem :)

a Co sądzisz o 93b1 ?

cd36eb722e96.jpg
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Wiesz co najpierw zajmijmy się tą klemą pirotechniczną. To będziemy wiedzieli czy to kwestia tego modułu czy samej klemy. Ja bym to diagnozował tak. Wypinam tę wtyczkę z klemy plusowej i wkładam w wyjętą wtyczkę rezystor 2,2 Ohm. W jeden pin jedną nóżkę w drugi pin drugą nogę i patrzę czy błąd zniknął. Jeśli tak to znaczy że klema pirotechniczna jest uszkodzona. Wtedy będziemy szukać przyczyny błędu poduszki pasażera.

Jeśli nie zniknął to znaczy że uszkodzony jest moduł do którego podłączony jest ten kabel. Szczególnie że w linku powyżej jest napisane że obie poduszki wpięte sa w jeden moduł.

Opublikowano
Wiesz co najpierw zajmijmy się tą klemą pirotechniczną. To będziemy wiedzieli czy to kwestia tego modułu czy samej klemy. Ja bym to diagnozował tak. Wypinam tę wtyczkę z klemy plusowej i wkładam w wyjętą wtyczkę rezystor 2,2 Ohm. W jeden pin jedną nóżkę w drugi pin drugą nogę i patrzę czy błąd zniknął. Jeśli tak to znaczy że klema pirotechniczna jest uszkodzona. Wtedy będziemy szukać przyczyny błędu poduszki pasażera.

Jeśli nie zniknął to znaczy że uszkodzony jest moduł do którego podłączony jest ten kabel. Szczególnie że w linku powyżej jest napisane że obie poduszki wpięte sa w jeden moduł.

 

Ok. Jack muszę tylko skołować taki rezystor :)

A jaki to będzie dokładnie bo są różne. 1W 3W itp..

cd36eb722e96.jpg
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Spokojnie 1W wystarczy. To nie musi być dužej mocy.
Opublikowano

Witam,

Kombinacji z błędem poduszek po kodowaniu ISTA P ciąg dalszy, dziś jednak zauważyłem jedną rzecz. Odpinając akumulator zobaczyłem wolne gniazdo.

2f0281a00b9890e1med.jpg

Czy mógłby ktoś powiedzieć mi co to jest, i gdzie powinno być wpięte ?

Czy możliwe jest że programowaniem sterownika, przywróciłem ustawienia fabryczne modułu, a wcześniej ktoś wyłączył jakąś funkcje przez komp?



Kiedyś rozbierając wykładzinę bagażnika natknąłem się na luźny kabel z uciętą wtyczką i izolacją, czyżby to był ten kabel ? skąd teraz wziąć taką wtyczkę ?

cd36eb722e96.jpg
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

to jest właśnie klema pirotechniczna. W to gniazdo podłączony jest właśnie kabel który odpala i monitoruje stan ładunku. Tu masz już odpaloną klemę, bo gniazdko stopilo się razem z wtyczką podczas wybuchu. Normalnie to wystają z tego miejsca dwa bolce, a uciebie jest resztka wyłamanej wtyczki. Pewnie jest tak jak napisałeś. Ktoś wykodował sprawdzanie poduszek a ty je przywróciłeś. No autko miało jakąś przygodę.

Tu masz jak to powinno wyglądać w twoim aucie.

https://www.etkbmw.com/bmw/PL/search/selectCar/E87N/SH/BMW+118d/ECE/61_1860

A wtyczka jaka tam wchodzi wygląda tak:

http://allegro.pl/bmw-e46-e53-kostka-wtyczka-poduszki-airbag-drzwi-i7038983103.html

lub tak. Normalnie z tego co wiem jest czarna:

http://allegro.pl/bmw-e46-kostka-wtyczka-poduszki-airbag-drzwi-zolta-i7067728894.html?reco_id=fada47bf-26e7-11e8-9a1e-246e968481e0&bi_s=archiwum_allegro&bi_m=reco&bi_c=Product&

Takie wtyczki są w E46, w drzwiach i w poduszce kierowcy z tego co pamiętam. Jak chcesz to zrobić po Bożemu to, kupujesz taką wtyczkę oraz klemę pirotechniczną nową i składasz do kupy. Sprawdzasz błędy. Na potrzeby sprawdzenia co jeszcze jest uszkodzone, możesz podłączyć do tego kabla co ci lata w bagażniku ten rezystor 2,2Ohm. On ci zasymuluje że klema jest już podłączona.

Edytowane przez Jack79
Opublikowano
to jest właśnie klema pirotechniczna. W to gniazdo podłączony jest właśnie kabel który odpala i monitoruje stan ładunku. Tu masz już odpaloną klemę, bo gniazdko stopilo się razem z wtyczką podczas wybuchu. Normalnie to wystają z tego miejsca dwa bolce, a uciebie jest resztka wyłamanej wtyczki. Pewnie jest tak jak napisałeś. Ktoś wykodował sprawdzanie poduszek a ty je przywróciłeś. No autko miało jakąś przygodę.

Tu masz jak to powinno wyglądać w twoim aucie.

https://www.etkbmw.com/bmw/PL/search/selectCar/E87N/SH/BMW+118d/ECE/61_1860

 

Dzięki Jack79 za odpowiedź, z tego miejsca u mnie wystają te bolce tylko na foto mało widoczne. Jak na moje oko to tylko nie ma wtyczki, czy jest jakiś inny sposób na sprawdzenie tego?

cd36eb722e96.jpg
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

A tu masz jeszcze foto tego kabla który powinien być wpięty w klemę. Jest to ten dwużyłowy czarno- żółty. Tak powinien być poprowadzony po akumulatorze.

http://babybmw.net/forum/images/ext/219cce020d2638b3364448c937836ae0

Opublikowano
A tu masz jeszcze foto tego kabla który powinien być wpięty w klemę. Jest to ten dwużyłowy czarno- żółty. Tak powinien być poprowadzony po akumulatorze.

http://babybmw.net/forum/images/ext/219cce020d2638b3364448c937836ae0

 


Bardzo dziękuję :) zatem najpierw czeka mnie wyciąganie tapicerki z bagażnika żeby dostać się do tego luźnego kabla :)

cd36eb722e96.jpg
Opublikowano

Dziwi mnie tylko pewna rozbieżność, dlaczego różne programy pokazują różne błędy.

Ista P pokazała coś z Battery Saffety Terminal

Btool te błędy 93b1 93b2

INPA pokazuje coś od kurtyn chyba

natomiast B/C w BMW pokazuje CC-ID 97

:roll: :roll: :shock:

cd36eb722e96.jpg
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Czyli ISTA pokazała ci ten od klemy pirotechnicznej czyli po angielsku BATTERY SAFTY TERMINAL. Btool pokazał ci kody. Btool powinien pokazać ci to samo co INPA. Ccid 97 to Multiple Restraint System Fault, czyli błąd systemu poduszek.
Opublikowano
Rozumiem, a istnieje prawdopodobieństwo że po naprawie tego BST wszystkie błędy skasują się i nie wrócą ? Czy szykować się na wymianę czegoś jeszcze ?
cd36eb722e96.jpg
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Moim zdaniem to nie będzie wszystko. Z jakiegoś powodu pokazuje jeszcze 93b1. Zrób test z rezystorem i zobacz czy zniknie 93b2. Jeśli tak to znaczy że z poduszką pasażera jest jakaś lipa. Jeśli nie zniknie to coś jest jeszcze uszkodzone.
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Ok, sorry że tyle to trwało. Kabel BST wymieniony błąd 93B2 skasowany i nie powraca, natomiast został błąd 93B1 Right-curtain airbags :cry2: i jego nie jestem w stanie skasować :(
cd36eb722e96.jpg
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
No to znaczy, że coś z tą prawą kurtyną jest nie tak. Zobacz czy jest tam wsadzona. Skoro klema była wystrzelona, to któraś poduszka pewnie też. Ktoś zakamuflował to grzebiąc w kompie.
Opublikowano
No to znaczy, że coś z tą prawą kurtyną jest nie tak. Zobacz czy jest tam wsadzona. Skoro klema była wystrzelona, to któraś poduszka pewnie też. Ktoś zakamuflował to grzebiąc w kompie.

Klema nie była wysadzona Jack79 był tylko odcięty kabel od niej. Tylko jak ja mam się tam dostać ?

cd36eb722e96.jpg
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Oooo to git. Cuekawe z jakiegk powodu. No żeby się dostać to trzeba słupek rozebrać ten przh szybie. Pod zaślepką z napisem AIRBAG jest śrubka.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.