Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć. Przymierzam się na wiosnę do małego remontu silnika i chciałem zadać pytanie, czy może ktoś miał podobne akcje i doszukał się w czym leży problem. Na wstępie wspomnę że moje E38 ma silnik M52 (na pojedynczym Vanosie), 2.8. Problem objawia się tak, że gdy ilość oleju na bagnecie spadnie do poziomu połowy między minimum a maximum, silnik zaczyna bardzo nierówno pracować na jałowych obrotach i szarpać przy dodawaniu gazu (wyraźnie gubi zapłon na co najmniej 3 cylindrach). Mam duży wyciek spod uszczelki pokrywy zaworów i misy olejowej, więc od wymiany do wymiany oleju (co 10kkm), dolewam ok litra oleju. Sprawdzałem odmę, sprawdzałem szczelność dolotu, wszystko jest ok. Pompa oleju mi się kończy? Ktoś miał podobną przypadłość? Dodam że im niższa temperatura na zewnątrz, tym problem się nasila, ale sprawdzałem wszystkie czujniki temperatury i są ok. Samochód nie pali też oleju ponad poziom fabryczny, nie dymi, cieknie jedynie z misy olejowej i pokrywy zaworów. Sprawdzałem też kompresję i szczelność silnika. Jest katalogowa.


Może złego oleju używam? Mam samochód od 3 lat i poprzedni właściciel mówił, że lał 5W50 Valvoline i ten sam olej leję. Tylko że dopiero ubiegłej zimy zaczął pojawiać mi się ten problem. Znika natychmiast, gdy na bagnecie jest ponad połowę stanu oleju. Jakieś pomysły?

http://i.imgur.com/CgYlyQw.jpg
  • 1 rok później...
Opublikowano
Poziom oleju nie ma nic wspólnego z wypadaniem zapłonu tak samo nic nie ma do tego jaki olej jest tam wlany.

Musisz zrobić porządną diagnostykę komputerem

 

Mylisz się. Lało z podstawy filtra oleju. Gdy było go więcej, zalewało i nie łapało lewego powietrza. Uszczelnienie podstawy filtra załatwiło sprawę. Dolewanie oleju też załatwia sprawę, na krótką metę... A diagnostyka komputerem nie wykazywała nigdy żadnych błędów. Wszystko wg czujników było idealnie, oprócz wskazań MAF. Po zalaniu oleju i MAF przestawał kwiczeć. Jak bym się wzorował odczytami z komputera to bym pewnie wyjebał 400zł na wymianę MAF. A to była tylko nieszczelność podstawy filtra oleju. 15zł.

http://i.imgur.com/CgYlyQw.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.