Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Temat niejednokrotnie wałkowany i zapewne ile osób tyle opinii.

Mam 120km na liczniku i staram się nie przekraczać 4k obrotów.

A jak to u was wyglądało, przy jakich przebiegach już "dawaliście w palnik"?

A może od samego początku jeździliście ostro i nie zauważyliście żadnych negatywnych rezultatów?

Przyznam, że ciężko mi się opanować by mocniej nie deptać gazu...

  • Odpowiedzi 59
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Moderatorzy
Opublikowano
W f0 męczyłem się przez 2000 km :( łatwo nie było..
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nawet w instrukcji masz podane żeby nie przekraczać pewnych obrotów i nie dawać w palnik :)

Ja się stosowałem do ok 2-3 tyś km. Później powoli coraz szybsza jazda.

Po okresie docierania wymieniłem olej i filtr, faktycznie było trochę brudów na filtrze.

Zobacz na Facebooku hypertech był filmik z filtrem w 540i z przebiegu ok 3 tyś. Widoczne tam były opiłki.

Opublikowano
Ja po 3k km już kręciłem silnik po 4-5k obrotów. Myślałem, żeby wymienić olej właśnie po tych 3k km ale tego nie zrobiłem. Teraz mam 9k km i sie zastanawiam czy nie wymienić wcześniej niż te 15k km.
Opublikowano
Nawet w instrukcji masz podane żeby nie przekraczać pewnych obrotów i nie dawać w palnik :)

Ja się stosowałem do ok 2-3 tyś km. Później powoli coraz szybsza jazda.

Po okresie docierania wymieniłem olej i filtr, faktycznie było trochę brudów na filtrze.

Zobacz na Facebooku hypertech był filmik z filtrem w 540i z przebiegu ok 3 tyś. Widoczne tam były opiłki.

Mógłbyś wrzucić link? Dzięki.

Opublikowano
To chyba jakiś absurd co oni tam piszą. Pierwsza wymiana "jak najszybciej po odebraniu auta" czyli z zerowym przebiegiem, jak rozumiem? Potem po tysiącu a następnie po trzech tysiącach. No sorry ale to obłęd.
Opublikowano

Panowie z firmy hypertech zalecają wymianę 3 razy oleju do pierwszych 3 tys km przebiegu, myśle ze jest grupa ludzi która wymienia raz olej po przejechaniu pierwszych 3-5tys km ....ale zdecydowanie twierdze ze 99% aut bmw nie doznaje takich operacji jak 3krotna wymiana oleju do pierwszych 3 km przebiegu i mimo tego jeżdżą i dojeżdżają fajnych przebiegów :D


Generalnie to Panowie chyba lepiej znają silniki bmw niż inżynierowie bmw :D :D :D

Opublikowano
Dzięki tym inżynierom przy przebiegu ~40k Km robiliśmy już kilka remontów silnika w np. M4. Relacje są na naszej stronie. Rekordzista przejechał 17k Km i wymagana była wymiana hydraulicznych popychaczy z powodu ich zatarcia.
Opublikowano
Kilka sztuk miało problemy a kilka tysięcy nie. Postulowanie trzech wymian oleju do 3kkm to zwykłe naciąganie i choćbyście nie wiem jakie wygibasy tutaj wyczyniali to wątpię byście kogokolwiek przekonali
Opublikowano

A poza tym takie opiłki na filtrze zostają na filtrze , ja mam 5tys przebiegu w mojej 540i , zamierzam wymienić olej przy 8-9tys tak jak w USA , następna wymiana już przy 20tys na koszt Bmw z pakietu ... tak jak wspomniałem jeśli na moim filtrze są opiłki to przy 8 tys znikną w koszu a ja będę miał nowy filtr ...


Wspomniany przykład M4 to słaby przykład ... auto pewnie katowane a naprawy przy 40tys wynikają owszem z wymian oleju ale co 25tys i z przede wszystkim sposobu użytkowania auta ,jakości paliwa , wad konstrukcyjnych itp itp


Wasze 3 -wymiany do pierwszych 3tys przebiegu niczego nie gwarantują !!!!


P.s. Osobiście jestem za częstszą wymianą oleju ale max 10tys / rok , Wasza teoria to strata czasu i tylko czasu ,bo umówmy się przy aucie za które dałem 370 koła mam w du... 450zl za olej ...

Opublikowano
A ja uważam, że docieranie to mit......... Jak kupowałem F30 to handlowiec dealera powiedział, że wg bmw docieranie ma polegać na tym, żeby nie zrywać przyczepności i nie wykorzystywać maksymalnych mocy silnika przez bodajże 2tkm....
Opublikowano
Naprawy wykonano w samochodach których interwał wymiany fabrycznie nie był więlszy niż 10.000 Km.

 

Właśnie widzę....


Pokazujecie tam naprawe np silnika X5 50i ( ten silnik akurat ma chyba sporo wad fabrycznych ) robicie tam wymiane wtryskiwaczy, czyli olej wymieniony 3 razy do 3 tys ochroni wtryski tak? :mad2:


Ja tu widzę opisy montażu tłumików MP itp przy okazji jakaś wymiana oleju przy 28km przebiegu :duh:


Reklama firmy i tyle ....

Opublikowano
A ja uważam, że docieranie to mit......... Jak kupowałem F30 to handlowiec dealera powiedział, że wg bmw docieranie ma polegać na tym, żeby nie zrywać przyczepności i nie wykorzystywać maksymalnych mocy silnika przez bodajże 2tkm....

 

Handlowiec dealera to żaden fachowiec, grzech to powtarzać co oni potrafią gadać aby sprzedać.......

  • Moderatorzy
Opublikowano

Olej co 1000km przy docieraniu?? To samochód jest dla mnie, a nie ja dla niego :) I może dlatego nie miewam awarii :norty:

Nadgorliwość gorsza od faszyzmu...

Opublikowano

A w hybrydzie to niby ile kilometrów mam docierać ? I co? Szczotki w prądnicy :) jak mam liczyć kilometry? Zapisywać ile przejechałem na benzynie codziennie ? Tu chyba mit o docieraniu upada.

Uważam że docieranie to bzdura. Produkcja elementów silnika jest tak zaawansowana że nie muszą się do siebie dopasowywać. W Polonezie czy kaszlaku to co innego.

Opublikowano

Jest coś takiego tylko to bzdura.

Po pierwsze ja pierwsze 2000 przejechałem tylko na prądzie. W zasadzie to prawda :) więc co się niby dotarło w silniku spalinowym ?

Po drugie w hybrydzie nie widzisz obrotomierza przy jeździe w na Drive :) więc jak kontrolować rpm ? :)

Dlatego uważam że to przereklamowana historyczna zaszłość :)

  • Moderatorzy
Opublikowano
Myśle ze nie chodzi o kontrolowanie rpm z ogromna dokładnością. Chyba każdy potrafi odróżnić chwile w których jedzie na 2krpm od takich kiedy jedzie na 6krpm :) te regułki wydają się być napisane po to aby nie „rżnąć” auta w opór od pierwszych km. Jazda z odrobina rozsądku powinna załatwić sprawę.
Opublikowano

W nowej serii 5 jak nie masz ryczących kominów to przy włączonym radiu bez obrotomierza naprawdę trudno jest o wlasciwa ocenę rpm, nawet z przybliżeniem.

W całości oczywiście masz rację, trochę oczywiście się drocze ale w tym jest ziarnko prawdy na temat docierania i że to raczej problem gwaranta niż użytkownika, jak coś ma się sypnąć to się to stanie na gwarancji. Generalniee jak pałujesz non stop to auto długo nie pojeździ chyba że to honda 2000 :)

W hybrydzie występują też inne wyzwania przy których użytkownik spalinowki może dostać zawału.

Nie kontrolujesz chłodzenia turbin czy przyspieszania gwałtownego na kompletnie zimnym silniku. O docieraniu hamulcow nie będę mówił bo przy normalnej jeździe hamujesz głównie elektrykiem :)

Świat staje na głowie :) a hybryd coraz więcej i co ci producenci zrobią teraz z tematem docierania ? :)

Zapytałem dilera o wymianę oleju. Auto mierzy kilometry całościowo. A jak przejadę 30kkm na prądzie to też mam olej wymienić ? Coś tam mówił o starzeniu się itp to się zapytałem czy olej się starzeje w butelce i zamilkł :)

Generalnie brak przygotowania na hybrydy i ciągle naciąganie klienta na wydatki. To się nie zmienia.

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.