Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

No wlasnie... temat walkowany tysiac razy, ale jak jest w tym silniku? Wiekszosc tego co sie czyta dotyczy 163km a ja pytam o 177km N47 2.0D. Wywalac klapki czy zostawiac?

 

1. jak sie ma wywalenie klapek do nadmiernego zuzycia DPF?

2. do tego silnika nie ma zadnych zaslepek; czy klapki czyms sie zastepuje?

3. czy po wywaleniu tego komputer nie sypie bledami?

4. jak sie ma wywalenie klapek w tym silniku do osiagow na niskich i wysokich obrotach? to prawda, ze dol jest gorszy bez klapek?

5. a moze nie bujac sie w zadne wywalanie klapek tylko kupic caly nowy kolektor i zapomniec o sprawie na kolejne pare km?

Opublikowano

ja w swoim aucie zdjąłem z nastawnika kolektora mechanizm sterujący i zblokowałem w pozycji zamkniętej - przez to w każdej chwili mogę założyć ten mechanizm i kolektor będzie działał tak jak wcześniej ;)

błędów nie ma, zmiany w pracy silnika nie zauważyłem :)

 

7387e3bffe3f.jpg

Opublikowano
No ale jeśli zdejmiesz klapki i założysz zaślepki to tak samo masz cały czas zablokowany dostęp powietrza, czy nie :)?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

No ale z jakiegos powodu klapki sie otwieraja i zamykaja. :) Rozumiem wywalic calkiem. Ale zaslepiac?

Mniejsza o to. Nadal jestem ciekaw jaki wplyw ma wywalenie klapek na sondy czujniki dpf i sypanie bledami.

Opublikowano
Z tego co wiem chodzi tylko o zmiejszenie emisji substancji szkodliwych - na forum ludzie piszą ze wyrzucają klapki i zaślepiają, wiec jaka jest różnica jeśli zaślepisz jakimiś wkładkami czy zablokowanymi klapkami ?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Chyba sie nie rozumiemy albo nie wiesz jak dzialaja klapki. Jesli zaslepisz to sa caly czas zamkniete tak? A klapki sa ruchome. Otwieraja sie przy wyzszych obrotach zeby wpadalo wiecej powietrza do silnika. Ekologia dziala tylko na niskich obrotach. Wtedy klapki sa zamkniete. Wiec jesli je wyealisz to zmienia sie emisja na wolnych obrotach wiec moze to miec wplyw na kontrole spalin przez sterownik silnika i na dpf. Jesli je zaslepisz to powyzej 2000obr silnik nie ma powietza tyle ile powinien. Rownie dobrze mozna wsadzic kartofla w rure wydechowa.
Opublikowano

Staram się nie wypowiadać w temacie o którym nie mam pojęcia ;) wiem jak działają klapki.

Ile ludzi, tyle opini. Przeszukaj lepiej forum a znajdziesz odpowiedz ze ludzie wyrzucają, inni tylko czyszczą a jeszcze inni kupują nowe. Tak samo rożny efekt, niektórzy piszą że czuja spadek mocy a inni nie.

  • 6 miesięcy temu...
Opublikowano (edytowane)

Masakra co za dyskusja. Zaslepienie klapek nie polega na zamknięciu kanałów kolektora tylko na ich całkowitym otwarciu na stałe. Zaślepia się (w przypadku m47) otwory po ośkach klap, tych które sterują klapkami, a nie jak tu większość rozumuje, że zaślepienie = zamknięcie kanałów kolektora, masakra. Najbardziej rozwala mnie jak wypowiadają się ludzie nie mający zielonego pojęcia, potem reszta takie same głupoty przyjmuje do swego mózgu.

W niedługim czasie biorę się za wywalenie klap w n47 to opiszę co i jak.

Tak wygląda zaślepka oski klap :

https://allegro.pl/zaslepka-klap-kolektora-ssacego-bmw-2-0-diesel-n47-i7098160012.html?utm_source=google&utm_medium=cpc&ev_campaign=_mtrzcj_pla_czesci-samochodowe&ev_adgr=Części+samochodowe&ev_ln=PRODUCT+GROUP&utm_content=&gclid=Cj0KCQjw9NbdBRCwARIsAPLsnFZHjuExdOFIMJnvlutQRo2taIMxWxylUPq5dsVxNS_0Uq3nCcQ5S_MaAouuEALw_wcB&gclsrc=aw.ds&dclid=CLS2_8fI7d0CFRWPsgodxOUHKg

Edytowane przez marcin9086
Opublikowano

Jak najbardziej podzielam opinię kolegi z wcześniejszego postu :cool2:


Kup lepiej kolektor ze N47 118d 143KM on fabrycznie nie ma klap , a ma dpf i co teraz w 120d jest "eko" a w 118d nie ?

NIE MA TO ŻADNEGO WPŁYWU NA DPF LUB POSZCZEGÓLNE CZUJNIKI POJAZDU :cool2:

Czyszczenie zaworów w silnikach z bezpośrednim wtryskiem paliwa , modyfikacje mechaniczne

Montaż pompy dwutłokowej z N57 do N47 to już robimy

Pompy wtryskowe do n47 sprzedaż montaż ,...

Pompy Walbro 450 bezkoszowe do N54 N55 sprawdzone na naszych projektach obsługują 500+ KM

Opublikowano
Najlepiej odlaczyc podcisnienie z klap. Klapy beda ciagle w pozycji otwartej i wlasciciel auta zobaczy czy czuc roznice itp. Jak sie nie spodoba to podlaczy spowrotem podcisnienie i po problemie
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ale głównym powodem pozbywania się klapek jest wyeliminowanie zagrożenia ich urwania się.
Opublikowano

a czy ktoś może mi wyjaśnić ocb u mnie ?


e91 320d 177 2009r - DPF na swoim miejscu, przebieg ok 290 tys km


po zdjęciu nastawnika klapek taki widok :


IMG_6200.jpg


Nie widze miejsca gdzie cięgno nastawnika ma być wpięte :lol: ?


I nie było wpięte nigdzie -zauważyłem to przypadkiem bo nie trzeba go zdejmować by to dostrzec.


Auto wg historii serwisowej miało wymieniany już kolektor (około 2 lata temu przy przebiegu ok 220tys - tzn chyba wymieniany , pozycja na fakturze N47 KOL kwota 975 zł), czy to możliwe że został założony jakiś kolektor od wersji bez klapek fabrycznie ? Auto serwisowane było w serwisie który uchodzi za dobry - Stando Wrocław.


Jak mam to rozumieć ? :mrgreen:


pozdrawiam

Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Obecnie kolektor do 320d kosztuje 3600 zł a do 318d bez klapek 2200zł i wygląda na to że masz zamontowany ten od 318d, dwa lata temu mógł kosztować 1000 zł.
  • 4 lata później...
Opublikowano
ośke na której chodzą no i takie zabezpieczenia plastikowe kolektora przez które idzie ośka. Apsolutnie żadnych zaślepek klap. Co jedynie zaślepić trzeba otwór po ośce. Nastawnik klap kostka elektryczna normalnie podpieta ale cięgło które sterowało klapkami odpięte całkiem. Nic nie trzeba wyprogramowywac. Efekt jest powalający, auto dostało nowe życie. No i teraz Bmw radość z jazdy.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.