Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Dzisiaj po wyjechaniu z parkingu zapaliła się na żółto na jakieś 10-15 sekund. Ale pompa oleju chyba powinna być ok, skoro kontrolka gaśnie po 3 sek po odpaleniu zimnego silnika, a gdy jest ciepły to gaśnie od razu. Poziom oleju ok. Przez 10tyś km zrobionych od zakupu auta, silnik nie wziął ani grama oleju. Zero wycieków. A więc czy coś może być nie tak, albo zaraz padnie, a może mam już paranoję? Silnik to M47.
Opublikowano
kontrolka powinna gasnac od razu. a w przypadku zdrowego (bardzo zdrowego) silnika gasnie nawet podczas dluzszego krecenia. albo pompa albo paneweczki. mozna sie ludzic, ze zbyt zadki olej albo slaby filtr oleju.
DIESEL POWER
Opublikowano
Ja też bym obstawiał czujnik oleju, ja mam uszkodzony no i zawsze przy starcie silnika zapala mi się na kilka sekund na żółto później gaśnie, jak byłem w ASO na przeglądzie to właśnie wykazało uszkodzoną czujke.
Opublikowano
spac spokojnie bedziesz mogl jesli stwierdzisz ze wlasnie to robi czujnik. Nie zawsze skutek ma ta sama przyczyne. jedz gdzies i sprawdz, dopiero bedziesz mogl pisac ze spisz spokojnie, a najlepiej wymien wadliwy element. ty sie kladziesz spac i myslisz o nalesnikach ktore wlasnie zjadles a np panewki sie smieja. za 3 miesiace powiesz ze musisz silnik remontowac a mowilismy ze to czujnik. powodzenia.
Opublikowano
jeśli stan oleju masz cały czas dobry to stawiam na czujnik - jednak warto to sprawdzić. I sprawdzaj codziennie stan oleju - przez pewien czas cobyś nie przegapił poważnej awarii
http://www.skredyt.pl/projekty/bmw.jpg
Opublikowano
to ze kontrolka nie gasnie odrazu przy zapalaniu to nie wina pompy a jakiegos zaworka ktory jest przy filtrze oleju i ma za zadanie powstrzymywac olej przed ucieczka z filtra
Opublikowano
panowie co by to nie bylo, to jest to awaria, ktora trzeba wyeliminowac. chyba, ze ktos jest kamikaze i za chwile bedzie kolejny post o awaryjnosci diesli ;)
DIESEL POWER
Opublikowano

W sumie kontrolka zapaliła się już 4 razy. Poziom oleju cały czas ok, nie ubywa ani kropli.

Może ktoś wie, ile kosztuje ten czujnik, bo do najbliższego ASO mam jakieś 100km. A zamienników raczej żadna firma nie produkuje, a może się mylę?

Opublikowano
zuzyta panewka tez bedzie powodowala takie zachowanie, po prostu jest mniejsze cisnienie oleju na koncu walu i dlatego sie swieci. sprawdz cisnienie oleju zewnetrznym przyzadem. tak czy siak proponuje odwiedzic fachowcow.
Opublikowano
nie orientuje sie za bardzo w tym modelu. dla mnie elektronika w e34 jest bardzo rozbudowana ;-). nie rozumiem tylko takiego zachowania, ze cos nie tak, ale mozna jezdzic. dzis na warsztacie powiedzielismy kolesiowi ze ma malo oleju, tzn 3mm ponizej minimum i zapytal czy mozna tak jezdzic jeszcze tydzien. o zgrozo, auto za pol banki, sprzet audio za 10 000 i zaluje na olej za 15zl. uwazam ze jesli cos jest nie tak to rrzeba natychmiast to sprawdzic, ale nie szklana kula tylko w serwisie, lepiej zaplacic 50zl za sprawdzenie, nawet jesli jest wszystko ok niz potem remontowac motor. jesli czujnik jest uszkodzony to trzeba go wymienic. Troche sie unioslem, nie bierzcie tego do serca. pozdrawiam
Opublikowano
Hruhru pisze że kontrolka zapala sie na żółto a to oznacza że jest za mały poziom oleju co oczywiście nie ma związku z ciśnieniem oleju,gdyby chodziło o ciśnienie ta sama kontrolka zapali sie na czerwono.Według mnie uszkodzony jest czujnik POZIOMU oleju,a nie CIŚNIENIA.

 

no to chyba wszystko jasne, dzięki :)

Opublikowano
Czujnik poziomu oleju do e46 to 451zł, cena sprzed około roku bo wtedy się tą sprawą interesowałem i tyle wtedy mi w ASO powiedzieli, nie wiem jak teraz, ale pewnie albo tyle samo albo niewiele mniej :)
Opublikowano
kontrolka powinna gasnac od razu. a w przypadku zdrowego (bardzo zdrowego) silnika gasnie nawet podczas dluzszego krecenia. albo pompa albo paneweczki. mozna sie ludzic, ze zbyt zadki olej albo slaby filtr oleju.

...bzdura! ...to zależy gdzie ten czujnik jet umiejscowiony! ...zapewniam Cię, że w 80% przypadków różnych firm gaśnięcie kontrolki oleju po 2-3 s od opdalenia to norma w idealnych (czyt. bardzo zdrowych silnikach - nowych)!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.