Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Podczas zmiany biegów 1 na 2 i 2 na 3 podczas wciskania pedału sprzęgła czuć szarpanie autem. Nie można w płynny sposób zmienić biegu. Nowe sprzeglo doscisk tarcza lozysko.
Tomek
Opublikowano

A dwumas też nowy?

Jak wyglądała stara tarcz sprzęgła?

żadnych dizli tylko Pb+LPG

R4 + turbo, V6 , R6 i V8

Opublikowano
dwumas byl wymieniany 100 tys temu... a tarcz stara jak wyglada to nie wiem... a czy moze to byc wina wysprzeglika albo ze zle odpowietrzony?
Tomek
Opublikowano

100t km temu to ty wymieniałeś dwumas czy poprzedni właściciel?

Czy słychać głuche uderzenie pod autem gdy szybko wciskasz sprzęgło?

Np: cofasz na wstecznym może być na pół sprzęgła i szybko wciskasz pedal do końca.

Lub przy szybkiej zmianie gdy jedziesz do przodu.

 

 

Najlepiej na kilka dni wypnij wtyczkę lub wywal bezpieczniki od x-drive'a aby nie było że to skrzynka Atc robi problem.

 

Kolego taki objaw to zużyty dwumas, dokładnie to koło ma luz osiowy. Dlatego pytam jak wyglądała tarcz sprzęgła bo u mnie zużywała się ona po zewnętrznej stronie okręgu.

 

https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=86&t=321182

 

Nie trzeba odpowietrzać sprzęgła jak się nie rozszczelni układu, mechanicy zaciskają przewód wysprzeglika i jest Ok.

 

Jak pedał jest Ok czyli nie wpada w podłogę pracuje miękko w pełnym zakresie i sprzęgło ładnie bierze to pompa i wysprzeglik powinny być sprawne.

Ale ja się nie znam nie jestem mechanikiem.

 

Jak masz blisko do mnie to podjedź, przejadę się i ci potwierdzę czy auto chodzi jak moje przed wymianą. Skrzynia manualna i niutonometry a w twoim 3.0d jest ich więcej jak w moim M54, potrafią zmeczyć dwumas.

żadnych dizli tylko Pb+LPG

R4 + turbo, V6 , R6 i V8

Opublikowano
tarcza rowna, wymienial poprzedbi wlasciciel, szarpanie jest tylko na niskich biegach i ponizej 2 tys obrotow
Tomek
Opublikowano
po odlaczeniu xdrive tez szarpie, przy gwaltownym przyspieszaniu i puszczaniu gazu nic nie czuc... na podnosniku jedynie bylo widac luzy na polosiach tylnich....
Tomek
Opublikowano

To bym wykluczył na pierwszym miejscu.

Manualne skrzynie nie zdychają można powiedzieć ,że są nieśmiertelne. Nie to co badziewne automaty.

Przeniesienie napędu czyli dwu mas i sprzęgło robią większą cześć roboty i przejmują największe obciążenia.

Dopiero jazda na wykończonym dwu masie ma wpływ na skrzynie.

żadnych dizli tylko Pb+LPG

R4 + turbo, V6 , R6 i V8

Opublikowano
Witam może to zabrzmi absurdalnie ale spróbuj do bagażnika włożyć obciążenie około 25-30 kg i wtedy spróbuj czy dalej bedzie stukać bedziesz miał wtedy odpowiedż
Opublikowano
Chyba mało możliwe żeby skrzynia manualna padła zalej nowym zalecanym olejem masz nalepke na skrzyni chyba wchodzi 1,6l jeżeli obciążysz bagaznik i przestanie stukać to masz luzy na mocowaniu tylnego wózka na tulejkach metalowo-gumowych a tego mechanik na pewno nie sprawdzał
Opublikowano
mechanik spuscil olej ze skrzyni i byl czarny ......

 

Przeważnie tak wygląda jak nie jest wymieniany długoooo

Sam kiedyś się wystraszyłem jak zobaczyłem co wyleciało z skrzyni auta mojej żony , a mimo to skrzynia pracowała jak nowa

Manual to nie automat . :D

 

ale te szarpniecie czuc typowo z okolic skrzyni....


Też tak miałem dopiero zwalenie klamotów i skrzyni wyjaśniło sytuację

u mnie na 90% podejrzewałem właśnie dwu mas

żadnych dizli tylko Pb+LPG

R4 + turbo, V6 , R6 i V8

Opublikowano

u mnie dwu masa , luz osiowy

może nagram filmik to ci wrzucę.

żadnych dizli tylko Pb+LPG

R4 + turbo, V6 , R6 i V8

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.