Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witajcie :)

 

Mam problem ze swoim BMW E91 320D z 2008 roku. Auto mam od 2 miesięcy i w sumie od początku mam problemy z EGR i DPF. Na początku wyskoczyła kontrolka "Check Engine", pojechałem do swojego speca od BMW. Wyczyścił EGR i DPF, skasował błędy, pojeździłem z tydzień i kontrolka "Check Engine" pojawiła się znowu. Trochę pojeździłem i zaprowadziłem ponownie auto do mechanika. Znowu czyścił EGR. Po odbiorze od niego, na drugi dzień zapaliła mi się pomarańczowa kontrolka od wypalania DPF, wyjechałem na trasę, trzasnąłem 40 km w jedną stronę przy prędkości 80km/h na 2500 obrotów i z powrotem 40 km przy prędkości 130km/h, wjechałem do miasta i po chwili kontrolka od wypalania DPF zniknęła. Podziałało wszystko ładnie z 2-3 tygodnie i dzisiaj znowu kontrolka "Check Engine". Podłączyłem OBD do kompa i zczytałem błędy, wyskoczyły: P14a4 oraz P0401. Skasowałem te błędy i kontrolki "Check Engine" nie ma, ale za pewne wróci znowu. Co proponujecie zrobić? Czyszczenie tego EGR'u i DPF'a nie daje rezultatów. Czy coś innego może być jeszcze problemem? Czy może już szlag trafił EGR lub DPF i któryś (lub oba) są do wymiany? Jak do wymiany, to kojarzę, że ludzie usuwają ten EGR i DPF i mają z tym święty spokój, takie rozwiązanie też polecacie? Dodam tylko, że możliwe, że mam coś jeszcze z wtryskami, gdyż na mrozie potrafił przez 3-5 sekund po odpaleniu delikatnie zafalować obrotami (50-100 obrotów) oraz zaśmierdzieć, jednakże po zalaniu pełnego baku jakimś specyfikiem do czyszczenia wtrysków problem odszedł, jak ręką odjął (obroty już nie falują). Proszę o wskazówki bardziej doświadczonych użytkowników.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Kolego pokazało Ci błędy a ty dalej szukasz przyczyny zapchania DPF-a ? Filtr nie będzie się wypalał do póki nie wymienisz zepsutych części. Masz błąd czujnika temperatury spalin i drugi związany z EGR, może to być uszkodzony sam zawór lub elektrozawór od EGR.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

dokładnie.

kasowanie błędów nie eliminuje problemu.

możesz sobie zainstalować aplikację BTOOL forumowego kolegi i samemu monitorować i zarządzać dpf. a przede wszystkim tak jak Guzior napisał - wyeliminować przyczynę tych błędów - wymienić czujnik, zawór EGR?

 

zerknij może tutaj: https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=164&t=235947

https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=270574

 

z innego forum: http://www.forum.alfaholicy.org/147/87266-p0401_uklad_recyrkulacji_spalin_wykryty_niewystarczajacy_przeplyw_-2.html?s=671ceede9536a7d0874524b8156fb016

Edytowane przez kulfon3
Opublikowano

Czy może być tak, że błąd związany z EGR jest przez ten czujnik?

 

Jeśli poza tym czujnikiem jednak coś się dzieje z EGR, to czy można zdiagnozować czy to jest sam zawór czy elektrozawór od EGR?

  • Zasłużeni forumowicze
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.