Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, jaki klucz potrzebuje żeby odkręcić wisko w mojej buni?

Stwierdziłem że wymienie sam termostat a nie wiem wlasnie w jaki klucz musze sie zaopatrzyć zęby zdjąć wisko

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
O ile mnie pamięć nie myli, a chyba nie, to 22. Potrzebujesz 2 szt., ponieważ jest kontra. Dlaczego tak nie zrobili w pb to nie mam pojęcia :duh:

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

W dieslu jest znacznie większy chyba 32 albo 34 nie pamiętam dokładnie i nie ma żadnej kątry tylko jest lewy gwint jedno dokładne uderzenie młotkiem i nakrętka puści

Szkoda że nie zmieniłeś jak miałeś silnik na stole

Poza tym chylę czoła za wytrwałość w doprowadzaniu klekota do stanu prefekt

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W 330d na pewno jest kontra, jutro rano zmierzę, bo mam takie auto na tapecie, może faktycznie 22 jest w pb..coś ostatnio słabo u mnie z pamięcią :?

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Cały czas mnie zastanawia dlaczego nikt nie korzysta z tak przydatnej strony jak TIS. Wszystko jest tam napisane. Co rozebrać, jaki klicz potrzebny, jakim momentem dokręcać, ze gwint jest lewy. Wszystko jest podane na tacy :duh:

No trudno wkleje ci tu instrukcje. Klucz ma rozmiar 32, widać to dopiero po kliknięciu linka na special tool.

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e46-320d-tou_200310/repair-manuals/11-engine/11-52-fan/AFwAMXj

A filmów w google to jest pewnie z tysiąc o wykręcaniu wiska. Mechanicy nie stosują specjalnych narzędzi tylko klucz 32 i pewno uderzenie młotkiem w stronę odkręcania, czyli walisz od strony pasażera w stronę kierowcy i wisko się wykręca.

Opublikowano
W dieslu jest znacznie większy chyba 32 albo 34 nie pamiętam dokładnie i nie ma żadnej kątry tylko jest lewy gwint jedno dokładne uderzenie młotkiem i nakrętka puści

Szkoda że nie zmieniłeś jak miałeś silnik na stole

Poza tym chylę czoła za wytrwałość w doprowadzaniu klekota do stanu prefekt

Sprzedałbym go w takim stanie jak jest bo jednak wolałbym 330d ze względu na lepsza charakterystykę pracy silnika, większa moc no i chciałbym wtedy juz w full m pakiecie lub wersji individual, ale znając życie znów by bylo przy nim parę rzeczy do zrobienia i kilka złotych do wydania, ewentualnie zamiana z dopłata, ale to juz inna bajka.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Faktycznie 32mm w 330d m57n i tak jak jak pisałem jest kontra o tym samym rozmiarze, nie wiem skąd wziąłem to 22 :o w r6 pb też jest większy rozmiar, ale kontry niestety brak a nie zawsze puknięcie w klucz zdaje egzamin.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Podczepię się pod ten temat, może któryś z was będzie w stanie wyklarować mi sytuację.


Otóż od wczoraj borykam się z problemem. Spadł mi jeden z pasków ten od ładowania\pompy wody\wspomagania.

Chciałem to sobie ogarnąć, bo przecież to to za problem pasek w dłoń i do motoryzacyjnego po nowy i ewentualnie napinacz.

Okazało się, że nie ma tak łatwo mam wentylator wisko i kompletnie blokuje mi to jakikolwiek dostęp do paska.

Oczywiście obejrzałem miliony poradników na yt przeglądałem zdjęcia na google ale jest jeden problem, o ile na wszystkich

materiałach z którymi miałem styczność wszystkim szło to bez problemu to zauważyłem że za śrubą 32mm są jeszcze 4 mniejsze

skręcające całość do pompy(prawdopodobnie).


Natomiast u mnie takie rozwiązanie nie występuje, mam coś takiego:


https://drive.google.com/open?id=124mYXqLWZd8gYsxioHVp8giBsr4EobZJ


Nie ma śrub a mocowanie wentylatora jest w kształcie stożka.


Dodatkowo wrzucam też krótki filmik żeby pokazać jak marny jest tam dostęp nawet ręki nie dam się tam włożyć:



Oczywiście sugerując się instrukcjami czy to z youtube czy z "e46 napraw to sam" nabyłem gumowy młotek i klucz płaski 32mm.

Próbowałem uderzać w śrubę ale nie jestem pewien czy odniosło to jakiś skutek.

Mianowicie śruba kręci się zgodnie ze wskazówkami zegara, aluminiowa część wentylatora ta z żeberkami się nie kręci.

Ale odkręcałem tym sposobem dobre 15 minut i nie pojawił się nawet kawałek gwinta. Dlatego zakładam że kręciłem tym po prostu w miejscu.

A może potrzeba do tego więcej cierpliwości?

Rozmyślam też nad zakupem drugiej 32 ale już z jednym kluczem jest tak ciasno że ledwo jestem w stanie operować, od zewnątrz klucz zaczyna

trzeć o łopatki wentylatora a od wewnątrz o elementy silnika.


Rozbierał ktoś podobną konstrukcję? Będę wdzięczny za porady bo mi już ręce opadły i rozmyślam nad lawetą i wzięciem tego do mechanika.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Musisz zblokować pompę wody, przy pomocy drugiego klucza lub żabki. Nawet wczoraj to robiłem w 330d, siedziało fabryczne z 2003 roku, stawiało spory opór, w moim 328i bez kontry poszło szybciej, dwa puknięcia młotkiem i gotowe.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Od dołu nie ma szans auto stoi przednimi kołami na drodze a tył na krawężniku. Maniek jeśli dobrze rozumiem trzeba przytrzymać tą węższą śrubę? To nie jest jednolita konstrukcja tak?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tak, musisz zblokować sześciokąt od strony pompy wody i wtedy odkręcisz wisko - patrząc na silnik w prawą stronę, mam nadzieję, że w dobrą kręciłeś :wink:

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Tak, tak zgodnie ze wskazówkami zegara, dzięki za poradę. Jak tylko uda mi się namierzyć odpowiednio wąski klucz 32 do kontry to spróbuję.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Od biedy można to zrobić szczypcami mors'a, więc jak masz to możesz kombinować, miejsca nie ma dużo, ale wystarczy.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Co prawda jest tam mało miejsca i ciasno na dwa klucze szczególnie ze na pompie jest mało miejsca i gdy sie chce ja zablokowac automatycznie łapie sie nakretke o visko. Sam sobie zrobiłem klucz z cienkiej blachy którym blokuje pompe. Po prostu wyciąłem w niej rozmiar jaki jest na pompie i odkrecenie viska to bułka z masłem. Tylko trzeba pamietac ze jest tam lewy gwint

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=161201 Zapraszam do galerii

Sprzedam

Przekaźniki modułu komfortu do E46 3-Seria, M3, E83 X3, E52 Z8 , Z4 E85, E53 X5 E39, M5 E38 - centralny zamek, podnośniki szyb)

Zdjęcia przekaźników w galerii

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
Dziękuję za podpowiedzi Panowie. Ostatecznie skończyło się na zrobieniu samemu takiego klucza o grubości 4mm ale udało się zdemontować wisko.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.