Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mam następujący problem - w mojej X3 2010 2.0i x drive która ma przebieg 114.000 km (auto kupione w salonie pl,przebieg 100% prawdziwy) zaobserwowałem naprawdę duże zużycie oleju.Wynosi ono około 0.9l/1000km. Początkowo mechanik winą obarczył wyciek. Wymienił w sumie 3 uszczelki i faktycznie silnik teraz jest suchy (przynajmniej patrząc pobieżnie).Niestety problem poboru oleju nie zniknął.Dodam tylko,że przed zlikwidowaniem wycieku w aucie czuć było często zapach spalonego oleju.Teraz jest to mniejsze i bardziej sporadyczne ale również trochę występuje.Poza tym silnik chodzi super,trzyma moc,pali do strzału,nie faluje,nie puszcza grama dymku i nic innego niepokojącego się nie dzieje.

Zastanawiam się czy skoro dalej od czasu do czasu minimalnie czuć zapach oleju w środku auta to dalej może być coś związanego z wyciekiem...Dodam,że auto parkuje w garażu i nie ma żadnych plam.

Wyczytałem, że w silnikach N42B20 czasami za nadmierne zużycie oleju odpowiada odma.Niektórzy piszą o pompie vacum i nieszczelności.Macie jakieś pomysły,rady?Trochę mnie dziwi ta sytuacja zważywszy na bądź co bądź nieduży przebieg auta.

Pozdrawiam!

Kubica GO!
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zapach spalonego oleju mógł być spowodowany zabrudzeniem np wydechu, kolektora od oleju, w wyniku ciepła pochlapanych elementów. W służbowym A6 kiedyś tak miałem. Wtedy było czuć charakterystyczny zapach, a pod autem czysto.
Benzyna zamiast krwi...
Opublikowano
Odma daje objawy podobne ale nie aż takie ubytki. To daje prawie 15 litrów na 15tyskm, to oleju nie trzeba zmieniać :) Mimo że mocy nie brakuje i nie kopci, szukaj standardowo. Test obecności oleju w układzie chłodzenia, następnie ciśnienie na tłokach szczelność pierścieni, te dwie rzeczy szybko i tanio.
x3334a545255abac1e52.jpg
Opublikowano
Odma daje objawy podobne ale nie aż takie ubytki. To daje prawie 15 litrów na 15tyskm, to oleju nie trzeba zmieniać :) Mimo że mocy nie brakuje i nie kopci, szukaj standardowo. Test obecności oleju w układzie chłodzenia, następnie ciśnienie na tłokach szczelność pierścieni, te dwie rzeczy szybko i tanio.

A kwestia uszczelniaczy zaworowych?Jest opcja,ze taki ubytek powstaje od tego?

Jeśli mowa o szczelności pierścieni to wole nie myśleć o potencjalnych kosztach naprawy....

Kubica GO!
Opublikowano

Mi się wydaje, że panikujesz skoro ubytek był przez wycieki.

Smierdzieć będzie, zawsze możesz umyć silnik i podwozie.

 

Jeśli to uszczelniacze to po dłuższym postoju po odpaleniu będzie dużo dymu z wydechu po przepalanym oleju.

 

Jeśli pierścienie to podczas ostrej jazdy na gorącym silniku będzie puszczał dymka np: przy zmianie biegów. Wtedy ktoś musi jechać za tobą.

 

Musi być także tłusty osad sadzy z olejem w końcu wydechu.

 

Tylko, że teraz tego nie sprawdzisz bo jest zima i zawsze dymi. Musi być już ciepło i sucho.

 

Jak na moje to zdejmij wszystkie osłony podwozia i jeźdźij bez.Kontrola stanu oleju na bagnecie rano co tydzień i szukanie plam po oleju pod autem.

 

Ja miałem wycieki w M54. Na miarce od min do max to jest ok 1l. Pod autem był taki bajzel, że nawet kropki oleju miałem na tylnym zderzaku. Ten 1l starczał mi na 3000km a ciekło przez uszkodzony oring miarki poziomu oleju.

żadnych dizli tylko Pb+LPG

R4 + turbo, V6 , R6 i V8

Opublikowano
Litr na 1000km to trochę dużo jak na wycieki. Nie kopci, nie ubywa mocy to dobre objawy. Możesz usunąć osłony i obserwować po nocy. Ja zaczął bym od testów o którym pisałem, to znikome koszty, a wykluczą najgorsze, jeśli jest ok szukaj dalej mega wycieków.
x3334a545255abac1e52.jpg
Opublikowano

Ok,więc póki co zlokalizowałem 1 wyciek. Znajduje się on z tyłu silnika,kapie spod pokrywy i leci na kolektor stąd czasami swąd spalonego oleju w środku.Pozostałe wycieki zostały wyeliminowane w zeszłym miesiącu.Olej jak ubywał tak ubywa.Kwestia jest tego czy jest możliwe żeby taki wyciek powodował aż taki ubytek???Na pierwszy rzut oka nie wygląda on strasznie,ale może podczas jazdy ten olej się po prostu rozmywa dalej i dlatego tego tak nie widać?Co myślicie?Dla zobrazowania dołączam zdjęcia.

Mój mechanik twierdzi,że nie ma opcji żeby z takiego kapania ubywało aż tyle oleju (0,9l na 1000km).Sprawdzaliśmy jeszcze wczoraj kwestie oleju w układzie chłodzenia - ni ma:)

Zostaje wymienić pokrywe + ewentualnie odme,ale nie wiem czy to ma sens jeśli gość twierdzi,że niewiele to da....

 

IZPiSS.jpg

PR9wyX.jpg

Kubica GO!
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.