Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam Panowie, w lato mam zamiar kupić swoją E61, nurtuje mnie kilka rzeczy które warto wiedzieć przed zakupem, za wszelkie wskazówki dziękuję. Chcę kupić koniecznie diesla o pojemności skokowej 2.5d ,mieszkam w Belgii i tu płacę podatek drogowy za pojemność silnika, dostanę do 900euro za 2.5d za (kategorię 13) a za 3.0 (kategoria 15) jest grubo ponad 1200euro plus trzeba dodać ubezpieczenie i zrobi się 2k euro a 2.5d 1.5k się zmiesczę, oto mój powód. Zauważyłem że w pojemności 2.5d są moce 163hp i wersja 177hp. Z tego co wyczytałem to oznaczenia silników posiadają drobną różnice M57D25 256D1 o mocy 163hp i M57D25 256D2 o mocy 177hp, moje pytanie brzmi czy jest jakaś techniczna sprzętowa różnica czy to tylko inny program. Jeśli tak to bez różnicy którą wersję kupię mogę podność moc i w obu przypadkach procent uzyskanej mocy będzie bardzo podobny.

Napewno będę chciał skrzynię automatyczną i z tego co czytałem to wersja 177hp posiada skrzynię ZF 6HP26 wytrzymuje max katalogowo 600nm czyli można też trochę przekroczyć w zależności od jej stanu, a 600nm to około 270hp to już przyzwoicie. Czy w przypadku 163hp jest ta sama skrzynia?

Następne pytanie takie co zrobić by ucelować w moc 270hp? Napewno nowe ic, wytyski, i kombinowanie z turbo na hybrydę bądź założyć od wersji 231hp jeśli podejdzie bez większej rzeźby. Czy ktoś może napisać jakie dokładnie trzeba by było zrobić modyfikacje i gdzie najlepiej zrobić program? Pochodzę z wielkopolski, słyszałem o firmie w Łodzi Tc-performance.

To właściwie wszystkie moje pytania, jeśli ktoś ma jakieś wskazówki na co zwracać uwagę będę wdzięczny. Auto pewnie będę kupował w Niemczech, Belgii, bądź Holandii. Maksymalnie 2 właścicielów i serwisowany do końca, być może jeszcze z certyfikatem gwarancyjnym, by dorwać jak najlepszy egzemplarz.

Co do wyposażenia to muszą być grzane siedzenia, skóra, bixenon czyli taki w sumie standard jak na auto tej klasy.

Dziękuję serdecznie za poświęcony czas i za wszelkie informacje.

Pozdrawiam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
To dokładnie ten sam silnik tylko różne programy, jak rozkodujesz VIN to przy wersji 163 KM będzie informacja o ograniczeniu mocy.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witam Panowie, w lato mam zamiar kupić swoją E61, nurtuje mnie kilka rzeczy które warto wiedzieć przed zakupem, za wszelkie wskazówki dziękuję. Chcę kupić koniecznie diesla o pojemności skokowej 2.5d ,mieszkam w Belgii i tu płacę podatek drogowy za pojemność silnika, dostanę do 900euro za 2.5d za (kategorię 13) a za 3.0 (kategoria 15) jest grubo ponad 1200euro plus trzeba dodać ubezpieczenie i zrobi się 2k euro a 2.5d 1.5k się zmiesczę, oto mój powód. Zauważyłem że w pojemności 2.5d są moce 163hp i wersja 177hp. Z tego co wyczytałem to oznaczenia silników posiadają drobną różnice M57D25 256D1 o mocy 163hp i M57D25 256D2 o mocy 177hp, moje pytanie brzmi czy jest jakaś techniczna sprzętowa różnica czy to tylko inny program. Jeśli tak to bez różnicy którą wersję kupię mogę podność moc i w obu przypadkach procent uzyskanej mocy będzie bardzo podobny.

Napewno będę chciał skrzynię automatyczną i z tego co czytałem to wersja 177hp posiada skrzynię ZF 6HP26 wytrzymuje max katalogowo 600nm czyli można też trochę przekroczyć w zależności od jej stanu, a 600nm to około 270hp to już przyzwoicie. Czy w przypadku 163hp jest ta sama skrzynia?

Następne pytanie takie co zrobić by ucelować w moc 270hp? Napewno nowe ic, wytyski, i kombinowanie z turbo na hybrydę bądź założyć od wersji 231hp jeśli podejdzie bez większej rzeźby. Czy ktoś może napisać jakie dokładnie trzeba by było zrobić modyfikacje i gdzie najlepiej zrobić program? Pochodzę z wielkopolski, słyszałem o firmie w Łodzi Tc-performance.

To właściwie wszystkie moje pytania, jeśli ktoś ma jakieś wskazówki na co zwracać uwagę będę wdzięczny. Auto pewnie będę kupował w Niemczech, Belgii, bądź Holandii. Maksymalnie 2 właścicielów i serwisowany do końca, być może jeszcze z certyfikatem gwarancyjnym, by dorwać jak najlepszy egzemplarz.

Co do wyposażenia to muszą być grzane siedzenia, skóra, bixenon czyli taki w sumie standard jak na auto tej klasy.

Dziękuję serdecznie za poświęcony czas i za wszelkie informacje.

Pozdrawiam

 

Z tego co wiem to 2.5d ma skrzynie do 400NM - 6HP19

 

Z jednej strony proponuje zakup wersji 163KM jesli sie trafi - mniej wysilona, chip zrobisz i może dłużej posłuży.

 

Ale z drugiej strony, jesli chodzi o podatek to jeszcze lepszym rozwiazaniem jest zakup 2.0d 163KM... uwierz ze lepiej jedzie jak 2.5d 163km i bardzo podobnie jak 2.5d 177km.

po chipie 2.0d lepiej.

A podatek itp - taniej.

Opublikowano
To dokładnie ten sam silnik tylko różne programy, jak rozkodujesz VIN to przy wersji 163 KM będzie informacja o ograniczeniu mocy.

Kolego co znaczy rozkodować VIN? W katalogu bmw realoem też jest zmiana symboli d1 i d2.

A silniku 2.5d jak sprawdzałem w przedlifcie jest skrzynia automatyczna GA6HP26Z czyli ZF6HP26, po lifcie wychodziły mocniejsze wersje skrzyninz tego co wiem.

Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.