Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Hej, mam w swojej F30 kierownicę zwykłą bez łopatek, myślałem o założeniu tej z łopatkami. Czy uda się to zrobić tak żeby zadziałało na przykład po kodowaniu? Czy to już grubsza sprawa i jakieś dodatkowe wtyczki?
Opublikowano
Da się zrobić tak żeby działała manualna zmiana łopatkami w tym samym trybie, co na joysticku. Innymi słowy żeby latać na łopatkach musisz pociągnąć najpierw joystick do siebie. Widziałem takie cuda u znajomego. Bez kodowania się nie obejdzie, nie wiem jak z kablami
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W fabrycznie zamontowanymi łopatkami możesz korzystać nie dotykając joysticku.
  • Moderatorzy
Opublikowano
Trzeba zakodować sportowy automat i wszystko będzie działało.
Opublikowano

Jak kolega nie ma fabrycznie łopatek, to pociągnięcie okablowania między sterownik (z prawej strony deski rozdzielczej) a kierownicą. Na końcu kodowanie i gotowe

 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jak kupiłem samochód to je używałem, teraz praktycznie wcale.Nie mam takiej potrzeby przy tak sprawnie działającej AT.
Opublikowano

Tutaj to się nie zgodzę. Przy mocnym dohamowywaiu lepiej bieg łopatką zrzucić wcześciej. Jak chcesz wyprzedzić ( zwłaszcza przy słabym dieslu 2.0 ) do też lepiej x2 w dól zanim się wyhylisz na lewy pas, w zakręcie też wolę mieć min 2500rpm żeby było czym pociągnać.

Wszystko zależy od stylu jazdy. Zgodzę się, że przy spokojnej jeździe automat daje radę.

Opublikowano
Też zrzucałem biegi przy wyprzedzani, ale jeśli jest na 8 (tego nie wiesz bo na desce nie ma info w comfort) to musisz zrzucić ze 3 biegi... ciezko trafić. Dużo prostrze jest lewarek w lewo (skrzynia w tryb sport) i już masz auto gotowe do przyspieszenia.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tutaj to się nie zgodzę. Przy mocnym dohamowywaiu lepiej bieg łopatką zrzucić wcześciej. Jak chcesz wyprzedzić ( zwłaszcza przy słabym dieslu 2.0 ) do też lepiej x2 w dól zanim się wyhylisz na lewy pas, w zakręcie też wolę mieć min 2500rpm żeby było czym pociągnać.

Wszystko zależy od stylu jazdy. Zgodzę się, że przy spokojnej jeździe automat daje radę.

 

Zgodzę się z tym, a oprócz tego minusem tej skrzyni przy 330i jest to że piluje silnik w sport do 7k obrotow, gdzie moc i moment już nie istnieje powyżej 6,5k więc przy szybkiej jeździe warto łopatkami zmieniać bieg przy 6,5k i wtedy płynniejsze i szybsze przyspieszenie.... Bez zajazdu silnika...

male-bmw-2.png
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tutaj to się nie zgodzę. Przy mocnym dohamowywaiu lepiej bieg łopatką zrzucić wcześciej.

Przed zakupem samochodu zależało mi na łopatkach przede wszystkim dlatego by móc skuteczniej hamować silnikiem (też tak mi się wydawało ) ma początku faktycznie używałem by wcześniej zrzucać biegi. Po jakimś czasie nie chciało mi się za każdym wyhamowaniem z ich użyciem, z trzech powodów. Skuteczność hamowania silnikiem 2d jest przeciętna, wystarczy tylko jeden ruch lewarka do siebie by przełączyć w sport wtedy skrzynia wystarczająco wcześniej zbija biegi a co najważniejsze... po czasie doszedłem do wniosku że nie po to kupiłem AT żeby przy każdym wyhamowaniu spoglądać na obrotomierz by skuteczniej hamować i wykonywać dodatkowe czynności podobnie jak manualem.

Jak chcesz wyprzedzić ( zwłaszcza przy słabym dieslu 2.0 ) do też lepiej x2 w dól zanim się wyhylisz na lewy pas, w zakręcie też wolę mieć min 2500rpm żeby było czym pociągnać.

Jeżeli chcę sprawnie wyprzedzić wystarczy pedałem gazu wcisnąć i pokonać na końcu ten wyczuwalny obór. Wtedy skrzynia nie ważne w jakim trybie jedziemy zawsze przełączy się w sport i redukuje optymalnie biegi by uzyskać max przyspieszenia.

Wszystko zależy od stylu jazdy. Zgodzę się, że przy spokojnej jeździe automat daje radę.


Nie tylko, ja uważam żeby móc wykorzystywać w pełni możliwości AT też trzeba nauczyć się nią jeździć.

Drugi raz jakbym konfigurował samochód to na łopatkach by mi nie zależało.Uważam że jest to więcej gadżet przynajmniej w przypadku silnika 2d, który jak każdy po czasie się znudzi. Przed zakupem auta czytałem na forum podobne opinie do moich, ale one wtedy mnie nie przekonały.

Jest to moja osobista opinia i nie mam w tym żadnego interesu by kogokolwiek do niej przekonywać :wink:

  • 1 rok później...
Opublikowano
a jesli kupie kierownice ori juz z łopatkami to rozumiem ze kable pasuja bez przeróbek i zostaje mi tylko kodowanie ??
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Niekoniecznie. Czasami trzeba przeciągnąć jeden kabelek od kierownicy do FEM (tak też było w moim przypadku).
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Od czego zależy to nie wiem. Aby to sprawdzić, trzeba zdemontować poduszkę w kierownicy i zobaczyć czy jeden z pinów ma kabel, czy też jest pusty.
Opublikowano

A jeszcze taki mały szczegół,może ktos wie


Na starej kierownicy z lewej strony mam 3 przyciski (znaczek tempomatu,RES i SET ) ,a wszystkie M pakiet z łopatkami mają zamiast SETprzycisk LIM Czy to jest jakiś problem czy nie ma znaczenia i moge śmiało taką kupic ??

Opublikowano
Jeżeli jest tylko LIM to będziesz miał na kierownicy tylko limiter prędkości bez tempomatu. Najlepiej kupić kierownicę z tymi samymi przyciskami.
  • 3 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Na forum już kilka osób doposażało swoją trójkę w kierownicę z łopatkami, jak i w sam tempomat jakby co.
Benzyna zamiast krwi...
  • 7 miesięcy temu...
Opublikowano
A ja mam pytanie - czy poduszka ze zwykłej kierownicy pasuje do tej grubszej, profilowanej chyba sport. Bo jeżeli nie to chyba lepiej porządnie obszyć.
  • 6 miesięcy temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.