Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witajcie Pany i Panewki,

od 2 lat pojawił mi się pierwszy problem z moim 545i oczywiście V8 4.4l i nie mogę rozpracować przyczyny. Objawy są takie, że zaraz po odpaleniu silnika jest komunikat w i-drive " Zbyt wysokie obciążenia silnika mogą powodować jego uszkodzenie, jedź powoli" po 2-3min komunikat znika. Jednak sam komunikat to nie problem, chodzi o to, że w momencie ruszania (skrzynia automat ) po dodaniu gazu 40-100% silnik zazwyczaj gaśnie, jeżeli nie zgaśnie to zrywa mocno do przodu i później jedzie normalnie. Ruszenie jest ciężkie trzeba albo bardzo powolutku 10-20% skoku pedała gazu, bo inaczej albo szarpie albo gaśnie. Kolejny objaw to np jadąc predkością 120km/h jest z górki odpuszczam na chwilę gaz, w momencie gdy znowu położę nogę na gaz jest szarpnięcie ( od silnika, z pewnością nie od skrzyni - wszystko na to wskazuje zachowanie obrotów, słychać jak silnik chce powietrze zassać itp).

Dysponuję ISTĄ jednak na sterowniku silnika nie ma żadnego błędu, żadnych związanych z silnikiem skrzynią itp. Kiedyś miałem błąd przerwy zapłonu na 2 cylindrach winne okazały się świece, zostały wymienione na NGK platynowe problem od razu znikł. Ja osobiście obstawiam, że objawy odpowiadają, przycinającej się przepustnicy. Mam wrażenie, że przy nagłym dodaniu gazu brakuje powietrza silnik przygasa, po około 1 sekundzie przepustnica się otworzy i nagle silnik wkręca się na obroty tak jak powinien. W trakcie jazdy gdy się trzyma cały czas nogę na gazie silnik działa dokładnie tak jak powinien, problem się pojawia gdy dodaje się gazu od zera. Cewki zapłonowe raczej wykluczam, raz, że pojawiły by się błędy, dwa problem by się również pojawiał podczas ciągłej jazdy. Czasem jest również tak, że po dośc szybkim dojeździe do skrzyżowania i wyhamowaniu ostro do zera silnik zgaśnie

 

Liczę na wasze propozycje, co może być przyczyną oraz co ewentualnie sprawdzić ISTĄ ? Jest możliwość wykonania testu przepustnicy ISTĄ ? Może odkręcę przepustnicę całkowicie i zobaczyć czy wtedy będzie taki sam problem, ale z tego co pamiętam to kiedyś odpalałem ten silnik bez przepustnicy i trzeba go było cały czas trzymać na obrotach bo gasł, więc to raczej bez sensu.

 

Pozdrawiam !

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Ktoś jakieś pomysły ? Nie wiem już sam co z tym zrobić, Przepustnicę sprawdziłem otwiera się 0-100% czyjnik jej położenia ok - pokazuje te wartości. Obroty dość często falują 500-700 na postoju. Przy dodaniu gazu silnik spada na obroty 400 czasem się podniesie i ruszy a później całkowicie normalnie. Ale najczęściej przy dodaniu połowy gazu przy ruszeniu poprostu gaśnie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.