Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Chyba nie umiem szukać albo wyszukiwarka jest do ... tylnej części ciała ;)

Mam po poprzednich samochodach kilka kabelków diagnostycznych OBD2 (ELM327, kabel od AlfaRomeo/Fiat, jakiś niezidentyfikowany).

Kupiłem przejściówkę 20pin "pacman" do BMW.

 

Cudów jak z INPA nie oczekuję, ale da się jakimś softem odczytać błędy i wykonać jakąś podstawową diagnostykę?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
ELM akurat dobrze gada z BMW, tyle że widzi podstawowe błędy, te głębsze raczej Inpa, to co szybko pokazuje ELM to: ładnie sondy (ich zachowanie w czasie jazdy) przepływkę, temperaturę jakieś korekcje, sprawnie zamiata wszystkie błędy, nawet te których sam nie do końca identyfikuje. Ale jeżeli mówimy o profesjonalnym podejrzeniu konkretnych podzespołów czy adaptacji, to niestety nie..ELM jest dobry żeby zapiąć się telefonem na szybko czy tabletem (czyli android), jeżeli mówimy o softach ELM PC, to na prawdę lepiej wydać te 150zł i kupić kabel dedykowany do BMW, i zainstalować też taki soft i mieć wszystko
Opublikowano

Ja wiem, że lepiej mieć dedykowany.

Ale ELM327 mam po poprzednich samochodach, a inny musiał bym zamówić.

Stąd moje pytanie.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
proste błędy czyta, jego przewaga to mobilność w przypadku androida, zapinasz klikasz i jak trzeba coś prostego podejrzeć, no to widać
Opublikowano

No właśnie nie zadziałał (mam wersję jeszcze na USB), ale on czasem miał fochy, zwłaszcza z konfiguracją i sterami.

INPA w drodze.

:)

Opublikowano
Przez bluetooth ELM327 na androidzie w miarę działają EOBD Facile albo Piston. Podstawowe parametry można podpatrzeć jak też wykasować błędy. Bardziej szczegółowo to raczej INPA.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Piston tak, ale najlepiej sprawdza się Torque, ale nie w każdej wersji, EOBD Facile słabo...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ja mam na Androida Carly fo BMW - wszystkie moduły skanuje, nie tylko ogólnie jak torque. Można też tym kodować trochę, czy inspekcję skasować, ale i tak przez kabel OBDII z przejściówką na USB OTG się podpinam, nie przez BT. Przez BT faktycznie torque fajnie chodzi, pokazuje ogólne błędy, czy parametry silnika.

Carly możesz wersją za free się podpiąć jak zadziała to możesz kupić pełną, ale trochę kosztuje.


A w sumie dodatkowo jak masz przed-lifta to chyba tylko możesz się wpiąć okrągłum pod maską i ewentualnie w to wpiąć ELM, ale sam nie wiem czy to zadziała.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.