Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Od dłuższego czasu borykam się z trochę niską mocą. Teoretycznie wszystko wskazywało na problem z przepływomierzem, przynajmniej tak mi się wydawało. W zasadzie bez znaczenia było czy przepływka była podłączona czy nie. Od pewnego momentu przy podłączonej przepływce, zaczął wyskakiwać na tablicy błąd CHECK ENGINE. Więc sprawa wydała się przesądzona, kupiłem używkę SIEMENS-a o takim samym oznaczeniu i ... jest znacznie gorzej :mad2: O ile bez przepływki silnik chodzi równo, to po podłączeniu tej kupionej, chodzi nierówno na wolnych obrotach.

Na zimnym silniku nie da się jechać, rusza kangurem, szarpie i dusi się. Jak jest zagrzany, to już jedzie na tej przepływce, ale na wolnych obrotach strasznie nierówno chodzi.

 

Teraz mam zagwozdkę, czy ta kupiona przepływka to szmelc, czy może to być wina zaworu DISA lub silnika krokowego? Co się dzieje w przypadku odłączenia przepływki? Czy zawór DISA i silnik krokowy działają w normalnym trybie, czy może one też wtedy przechodzą w tryb "awaryjny" i dlatego nie ma żadnych ubocznych objawów? Bo być może to silnik krokowy jest niesprawny i przy prawidłowych wskazaniach przepływomierza, nie przestawia się jak należy i stąd to dławienie silnika?

A wszystko to przez REKINA ;-)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Komputer z inpa i można sprawdzać, pomiar masy powietrza przy pełnym bucie na trzecim biegu rozwieje wątpliwości, błędy też mogą nakierować.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
u mnie identycznie i błędy P0170 i P0173 i wypadanie zaplonow na wszystkich cylindrach bez przeplywki nie generuje tych błędów. odma nowa krokowiec podmieniony przeplywka tez 2sztuka
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jeżeli chodzi o błędy p0170 i p0173 to oznaczają one zły skład mieszanki (zbyt bogata czy uboga?), więc pierwsze co trzeba zrobić to dokładnie sprawdzić szczelność dolotu oraz obejrzeć korekty paliwowe. Przyczyną może być również przepływomierz lub pompa paliwa. Kasowałeś adaptacje po tych wymianach?

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Sprawdź stan gumowych rur/rury które idą/idzie od przepływomierza.Często są pęknięte i łapie lewe powietrze.U mnie w trzy litrowym obie były pęknięte pod spodem i łapał lewe powietrze
Opublikowano

Chyba czeka mnie przegląd wszystkich przewodów, teraz wygląda na rzeczywiście lewe powietrze. Na wolnych obrotach INPA pokazuje ilość powietrza ok. 8,25 kg/h, czyli jakieś 3,5 kg/h za mało :duh: Mocne szarpanie i dławienie na zimnym ustało na tyle, że można jechać. Przyczyną był pęknięty wąż odpowietrzenia dochodzący do pokrywy głowicy. Na razie uszczelniłem na szybko, będzie trzeba obejrzeć cały układ.

Tak czy inaczej wychodzi chyba na to, że poprzedni przepływomierz jednak był padnięty. Bez znaczenia było czy jest podłączony czy nie, pomimo nieszczelności silnik chodził na parametrach domyślnych.

Na razie pokasowałem błędy i kilka adaptacji, jutro zobaczę co pokaże INPA. Przy okazji warto pooglądać filmiki tego KOLESIA na YT

fajna i dobra robota :cool2:
A wszystko to przez REKINA ;-)
Opublikowano
Witam. Od jakiegoś czasu po skasowaniu checka wyskakują non stop te same błędy P0173 (układ paliwowy mieszanka) i P1622 (jakieś obwody komputera). Pierwszy błąd czuć na benzynie przy nagłym dodaniu gazu jest lekkie opóźnienie i muł później ciegnie a ten drugi blad to cos chyba z chłodzeniem ale temperaturę trzyma. Silnik 323ci z lpg e46. Ktoś miał jakieś doświadczenia? Od czego zacząć? Dodam że nie mam inpy tylko obd2 łącze się przez bluetooth w aplikacji Piston.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Strzelam, że drugi jest od grzałki termostatu, ale te kody nic mi nie mówią..pierwszy to zapewne nieszczelność dolotu.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Teraz już zgłupiałem, chyba jednak poprzedni przepływomierz jest OK lub prawie OK. Przynajmniej INPA podaje przepływ powietrza ok. 10,5-11 kg/h. Mimo wszystko trochę za mało, więc koniecznie będzie trzeba rozebrać cały układ odmy. Korekty długoterminowe na sondach mam Bank1 - 2,4 / Bank 2 - 3,9 więc, trochę tak nierówno. Może mnie ktoś poprawi, ale teoretycznie może też tak być, że ten zakupiony przepływomierz jest dobry, a dotychczasowy zawyża wartości. Dlatego przy dużej nieszczelności, wartość wskazań jest nieznacznie niższa od rzeczywistej. Dlatego po odłączeniu przepływomierza nie ma różnicy w pracy silnika. Nawet INPA podaje zbliżone parametry dla sond, porównywałem z podpiętą przepływką i po jej odpięciu.
A wszystko to przez REKINA ;-)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dlaczego twierdzisz, że za mało mierzy? Jaka była temperatura silnika przy tych wartościach? Sprawdź podczas jazdy: 3 bieg, gaz w podłogę i wartość z okolicy 6000 rpm. Najlepiej rób screeny, korekt też.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
U mnie na benzynie tylko tak jest. Na lpg wszystko ok. To zadławienie może być przyczyną pompy czy wtrysku któregoś? A ten drugi blad to oznacza uszkodzony termostat?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Może być niewydajna pompa paliwa, jakby był opis błędu z inpa to można wywnioskować czy to problem z nieszczelnością czy pompą. Drugi to strzał, że to grzałka termostatu (czyli termostat do wymiany), ale ten kod nic mi nie mówi, wnioskuję po Twoim opisie, kod bmw wtedy to 123.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie prawdopodobnie a na pewno :wink:

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.