Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Cześć wszystkim, rzadko zaglądam do tego działu, ale powoli myślę nad zmianą e39 na coś nowszego, i chyba będzie to właśnie e61 LCI.

Interesuje mnie docelowo kombi, kwestia bagażnika, do tego chciałbym V8.

Z zaczytanych opinii bardziej polecane jest N62N, jeździłem x5 z 4.8is i dla mnie igła, podejrzewam że tu będzie jeszcze ciekawiej.

Z racji przebiegów nie mniejszych jak 25tyś rocznie, LPG jest na mus - jak to przy tym silniku będzie chodzić?

Ktoś ma, podzieli się opinią? Są jakieś problemy z montażem, jaka max butla wejdzie w miejsce koła?

Koszt instalacji?

Na gazie licząc że zje tyle co M62B44 w e39 to nadal wyjdzie taniej jak 535d, a różnica mocy dość duża.

 

Pytanie spoza tematu, manual w 550i - jak się na to zapatrujecie?

 

Wszelakie opinie mile widziane.

Opublikowano

Witam,

 

550i w gazie jak najbardziej ok - pod warunkiem ze dobry gazownik założy.

ja mam 545i w gazie i poza małym zasięgiem (do butli wchodzi ok 49 litrów) to jest ok. W związku z tym ze bede teraz robił dużo wiecej km to planuje dołożyć drugą butle ok 80 litrów do bagażnika.

 

Jak dla mnie manual nie jest dobrym pomysłem - skrzynie w e60 są szybsze i lepsze niż w e39 (i 6-cio biegowe) i szczerze to nie wyobrażam sobie tego 550i w manualu. Ale to moja opinia

 

pozdrawiam

Fiat 126p --> Vw polo 1.4D --> Opel Vectra B V6 --> BMW 540iA + Nissan Micra k12 --> vauxhall meriva (chwilowo) --> BMW 520d auto F11 --> BMW 545i E60
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Dzięki za odpowiedź ;)

Zastanawiam się nad manualem, bo mam mieszane uczucia po e39 V8.

Tam automat troche frajdy z jazdy zabierał.

Za to automat w 335i pozytywnie mnie zaskoczył, i tutaj rodzi się dylemat jak to będzie chodzić.

Swoją drogą, znaleźć 550 z manualem to jak trafić w totka, w PL są dwa, z czego jeden rozbity, na mobile.de jest tylko jeden i to po przejściach. :roll:

Podejrzewam że tak czy siak jak trafi się ładne kombi z 4.8 to i tak je łyknę niezależnie z jaką skrzynią będzie.

 

W 545i zrobisz na butli 200km?

Jak tak, to jakoś przemęczę tankowanie, bo szkoda mi będzie zawalać bagażnik dużą butlą - choć nie ukrywam, sądziłem że w koło wejdzie większa sztuka.

Przerabiałeś już może temat z nieszczęsną rurką między głowicami?

Opublikowano
Cześć wszystkim, jestem nowy na forum, ale użytkuję 550 już od ponad 4 lat a gaz jest w niej od 6. nie mam z nim najmniejszego problemu chodzi płynnie jak na benzynie. Szczerze mogę Ci polecić. Instalacja to prins nie był tani ale coś za coś. Spalanie jakie można uzyskać jest naprawdę zróżnicowane... w trasie udało mi się zejść nawet do 10.4 i miałem tu zapięty tempomat na 130-150, na co dzień w mieście spokojnie te 16 trzeba liczyć. I tylko automat!
Opublikowano
Witam ja posiadam ale ta e60 540i w automacie mam ja nie caly rok jak dotad nie ma problemow...instalacje mam brc p&d..butla w kole 46l wchodzi. Spalanie po miescie w zimie 16+benzyna na trasie to wydaje mi sie ze pali tyle ile sie jedzie.Raz wsumie testowalem co 200km przejechalem na tempomacie z predkoscia 150km/h to spalila 15l lpg na kompie pokazalo 10. Na pewno to duza oszczednosc a koszty przejechania 100km mniejsze niz 530d:) i odpadaja wtryski i turbina..pozdrawiam
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Dzięki za opinie panowie, czyli gaz + v8 wydaje się ok :)

Teraz w zasadzie wystarczy upolować ciekawą sztukę, a tutaj nie ma zbyt wielkiej podaży. :roll:

Opublikowano
To ja się wyłamię. 2 lata jeździłem 545 z lpg, żreddnio w miescie na butli 48l robiłem 200km (cięzka noga). W trasie dało radę przejechać 330 ale to spokojnie. W kwestii skrzyni natomiast zdecydowanie manual. Miałem automat 6 biegów i jak dla mnie kastrował to auto. Szybka skrzynia to to na pewno nie jest, co najwyżej poprawna. Póki jest sprawna to jest w miarę komfortowa, gorzej przy przebiegach 200+, zaczyna przeciągać i kopać w plecy przy dojeżdżaniu do świateł. Uprzedzając pytania- wymianą oleju nic tu nie wyleczysz. Dopiero 8 biegowe automaty ZF fajnie latają, w 550 masz jeszcze stary rodzaj skrzyni 6 i jeśli w e39 Ci się nie podobało to w e60 też doopy nie urwie. Poza tym w automacie ze sprzęgła nie strzelisz :twisted:
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Zgodzę się z opinią nt automatu. Tj - że nie jest to *mka ZF jak w F10, choć tak blisko automatom z e39 bym go nie postawił. Oczywiście do zabawy automat średnio się nadaje i hamuje zapędy drag race'ów etc (przynajmniej mi), ale z drugiej strony to mega komfort. Dokupiłem ostatnio e91 LCI i jazda po korkach to jakaś masakra.


Manual na pewno kusi żeby czasami strzelić ze sprzęgła itp, ale ja w rozrachunku do jazdy na co dzień - ponownie wybrałbym automat.



acha.. spalanie mam troszkę inne na LPG - w mieście 20+, a w trasie do 14 (dość długie odcinki na liczniku okolice 180-200,220 ; rzadko poniżej 150 - no chyba że warunki nie pozwalają).

Opublikowano

Mam 550i dwa lata, nie mam gazu i spala przy ciężkiej nodze 20 + w mieście, w trasie 12 - 14. Skrzynia automat jest raczej z tych leniwych i jak chcesz ostrzej pojechać to trzeba na sekwencję przełączyć i jest w miarę ok ale w trybie D nie zachęca do szybkiej jazdy, trzeba mocno wcisnąć pedał gazu żeby poczuć moc. Manualem nie jeździłem ale zapewne daje frajdę choć trochę nie pasuje do charakteru samochodu. Idealny wydaje się być automat z lopatkami po lifcie ale sama skrzynia chyba jest ta sama co przed liftem.

Miałem przedtem 530d xdrive w manualu i też super to latało...

Opublikowano

Wystarczy że przerzucisz z D na S i już jest spora różnica w charakterystyce auta (niby jest opcja jeszcze zamontowania "ficzera sport"), ale osobiście nie testowałem..


W polifcie masz mocniejszy konwerter (zmiana skrzyni z 6hp26 na 6hp28)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.