Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Część i czołem.

Potrzebuje wsadzić 23560 R16 do E39, pytanie tylko czy opony rodem z bardziej opasłej siostry E38 wejdą do E39?

Jeżeli ktoś próbował lub zna kogoś kto jeździ z takim rozmiarem, bardzo proszę o komentarz...

Pozdrawiam.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
wejść wejdą, ginie taka precyzja prowadzenia, bo pierwszym elementem który daje odczucia z drogi i gasi nierówności jest opona, zależy czego oczekujesz i jak jeździsz i jaka ta opona tam jest założona
Opublikowano

Cieszę się że odpowiedziałeś.

Takie opony są w 7er E38 na felgach 16" w serialu...

Także pytanie tylko czy wkładałem i czy nic nie obciera, czy trzeba dystans itp....prowadzi się na takich super....uwierz mi ,jeździłem na większych( szersze, wyższe) i było naprawdę, dobrze. Jak słusznie zauważyłeś, grunt to jakość opony.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
moje auto to akurat E38, osobiście poszedłem nieco wyżej z wysokością opony, niż to co poleca BMW w tym modelu, ale w 18tce, ja mam kpl. zawieszenie Alpiny (amor/sprężyna) , nie jest tak bardzo agresywne, jak Bilstein czy temu podobne, i pracuje z autem już bardzo długo, jeżeli chodzi o samą oponę, to RuunFat i jego konstrukcja dają w moim przypadku, fajne odczucia, jak czasami wsiadam do serii zawieszenia i wysokiej opony, mam wrażenie że jestem na spływie kajakowym, i że zaraz wywrócę się do wody :)
Opublikowano

Oj tak, podzielam twoje zdanie o runflat ,

Mnie właśnie chodzi o to by aktualnie z 225/55/16 przejść na 235/60/16. Absolutnie nie robię z E39 SUV a, tylko chce spróbować czy tak da się jeździć, jak się jeździ przy moim zestrojeniu zawieszenia i jak z hamowaniem( głównie chodzi o szerokość....)

225/55 to trochę za mało jeśli chodzi o szerokość w moim przypadku, brakuje opony przy hamowaniu, a z kolei chce i takie mam założenie pozostać przy felgach 16".... Także jeżeli ktoś upchnął 235/60/26 do E 39 dawajcie znać!!!;)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
sama szerokość opony wiele się nie zmienia, wysokość całego koła przy 225 to: 64,91, przy 235 to: 68,36..to już sporo, ale tak jak pisałem, zależy czego oczekujesz
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
z doświadczenia mogę napisać jedno, nie przekraczać szerokości 245 w tych samochodach z przodu (ciąga kierownicą po koleinach) jeżeli chodzi nie o hamowanie a trakcję, z tyłu można pójść szerzej, ale to już trzeba policzyć tak żeby grało z przodem
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
tak jak napisałeś wyżej: 64,91 dla 225/55, i 68,36 dla 235/60, czy to jest niepokojące, to już pytanie do kierowcy który ma na nich jeździć i czego oczekuje
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wejdą spokojnie jak masz fabryczne felgi do e39, wg mnie nie odczujesz żadnej poprawy w hamowaniu, porównując oczywiście ten sam model opony, tylko inny rozmiar. Właśnie model opony oraz rodzaj tarcz i klocków ma większy wpływ na hamowanie niż taka różnica a szerokości opon.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
BMW hamują dobrze, tu już kolega musi sobie sam odpowiedzieć co trzeba na te felgi założyć, ale jeżeli mówimy o serii modelach opon z tamtych lat w tych rozmiarach, no to raczej dobrze nie bedzie
Opublikowano

Rozumiem Panowie, podchodzicie sceptycznie....,ale spojzmyna to z innej strony. E38 jeździ na takich oponach( 235/60/16) można powiedzieć seryjnie..

Z kolei E39 wyjeżdżało z fabryki na 225/55/16 ( przeważnie) były i 15,17,18....;),ale na tym rozmiarze prowadzi się dobrze.( Przynajmniej dla mnie). I tak jest sztywna jak cholera,. Poza tym ,błagam nie mówcie że 235/60, nie jest szersze od 225/55 , bo widziałem takie opony na styling 33 I 235 wyglądała jak amerykański Donat ociekający lukrem z mazutu, przy , nazwijmy to" obwarzanku";)

Opublikowano
Pamiętaj że felgi nie podejda z e38. Profil jest już lekko za wysoki do tej szerokości. I co masz za opony i ilu letnie że przy szer 225 masz problemy z hamowaniem? Ja mam 205 na zimę 15" i nie mam problemów. Lato 225 przy 17" i pewnie zauważył bym szybsze zalaczenie ABS i dłuższą drogę hamowania ale jak bym robił pomiary. Przy codziennej normalnej jeździe tego nie zauważam. Na tor nie jeździsz jak sądzę z takimi balonami :mrgreen:
Opublikowano

Jeden komplet to UNIROYAL rainsport3 a drugi to Toyo t1 sport... Kolego układ hamulcowy zapewniamy Cię NIE JEST USZKODZONY.

Zasadniczo zapytałem na forum; czy ktoś jeździ, myślał o takich kołach, zna kogoś kto i czy się da, bo np. ktoś mierzył i nie wadzą podczas jazdy o kolumnę, lub coś innego? A nie o diagnozę układu hamulcowego....przepraszam bardzo kurczę blade, ale hamulce są ok, nawet bardziej....potrzebuje pójść w rozmiar opon i pytam Szanowni Koledzy czy się da?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Już napisałem, że da się, ale to nie zmieni nic dopóki nie założysz porządnych opon, te które podałeś niestety takie nie są. Uniroyal to jakaś moda zeszłego sezonu a nie nadają się do ciężkich aut i dynamicznej jazdy. Kilka osób w dziale e60 potwierdziło, że ich auta są niestabilne na nich.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
jak się jeździ przy moim zestrojeniu zawieszenia i jak z hamowaniem( głównie chodzi o szerokość....)

225/55 to trochę za mało jeśli chodzi o szerokość w moim przypadku, brakuje opony przy hamowaniu,!;)

 

Spokojnie. Tylko zapytałem i odniosłem się do tego co tu napisałeś. Nie wiedziałem o co chodzi ze brakuje ci opony przy hamowaniu. Ale jak sam widzisz.. Kolega coś o twoich oponach napisał. Ja akurat nie jestem w temacie.

Ja na zimę mam jakieś Continental już teraz mają 2 lata i jestem bardzo zadowolony. Co prawda na śniegu kilka razy jeździłem bo teraz są takie zimy że ew na mrozie można sprawdzić. Ale zima w górach w śniegu dawały radę, auto przyspiesza normalnie, hamuje normalnie a rozmiar to najwyższy jaki można założyć do e39 z mniejszymi motorami.

 

Podejrzewam że jak, kupisz porządną nową oponę będzie ok.

 

Nie chodziło mi o klocki czy tarcze a o elektronikę która jeśli zaczyna się uszkadzac włącza czasami zbyt wcześnie ABS i wydłuża drogę hamowania

Opublikowano

Panowie;) bardzo cenie Wasze porady, ale ja poprostu potrzebuje SZERSZEJ OPONY NIZ 225 na felgę 16" szer oryginalna 7,5J .

Czy ktoś ma coś szerszego w E39 na feldze 16" od 225?

Pozdrawiam.;)

Opublikowano
Chcesz wsadzić 235 zamiast 225 i "odczuć" szerokość?! Bez przesady, to tylko 10mm. Rozumiem jakbyś przechodził na 255 albo 265, ale taka zmiana to moim zdaniem nic nie da. Co innego wyższy profil - na pewno z komfortem będzie korzystniej i zawias będzie mniej obrywał.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
zamęczą Cię koleiny, nie można sobie założyć b. szerokiej opony z przodu aby poprawić hamowanie, szczególnie na 16tkę która za szeroka nie jest, na taką felgę max 235, a jak zauważalnie widzisz że ten ABS Ci błyska, no to tylko jakościowo dużo lepsza opona, z doświadczenia mogę napisać że jak kiedyś założyłem rajdowego slicka (akurat nie na BMW-inne auto) jak był dobrze dogrzane, miałem problem aby zablokować koła, tak kleiły
Opublikowano

Mi oryginalne z e38 17" 235 (profilu nie pamiętam ale był książkowy) koła nie wchodziły.

 

Dlatego lepiej kup porządne opony do swoich felg i nie będziesz miał problemów :cool2:

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
A mnie właśnie o te 235 chodzi...czy ten rozmiar się zmieści czy 235/60/16, czy 235/55/16. Bym miał takie koła to bym przymierzył...

Kolega maniek21112 już wcześniej Ci napisał że się da.

No chyba że masz dedykowaną felgę do e38 to wtedy nie, bo ta ma mniejszy otwór centrujący.

Poza tym zmieni Ci się wskazanie prędkościomierza o jakieś 5,2% czyli (przyjmując że 225/55 to wzorzec) mając na blacie 100km/h w rzeczywistości będziesz jechał ~95km/h. Trzeba dodać, że prędkościomierze ustawowo zawyżają wskazania, więc Twoja rzeczywista prędkość będzie jeszcze niższa. W dłuższej perspektywie czasu złapiesz więcej nalotu niż naprawdę przejechałeś. Z drugiej strony zyskasz większą tolerancję na fotoradary :D

Koło będzie miało średnicę większą o 34mm (1,7 cm więcej między asfaltem a felgą) i 1cm szersze - naprawdę to odczujesz? A do tego przy tej samej feldze będzie ok. 1kg cięższe.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.