Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Zaświeciła mi się czerwona kontrola od dpf , konieczna jest wymiana czy można jakoś wyczyścić , słyszałem też ze cos z oprogramowaniem się robi ale nie znam się zbytnio na tym . Będę wdzieczny za jakies porady .
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Samo z siebie się nie zapchało, gdzieś jest problem który blokuje wypalanie filtra. Sprawdź temperaturę płynu chłodniczego podczas jazdy czy osiąga 88-90 stopni i odczytaj błędy z ECU.
Opublikowano
Znaczy samochód w tej chwili głównie po mieście jeździł i to jest pewnie problem zapchania ale mówiono mi ze jak już na czerwono świeci to juz ryzyko troche go przegonić by paliwo sie dostaje do miski czy jakoś tak
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jeśli wszystko jest sprawne to powinien się wypalić sam po przejażdżce ze stałą prędkością np. 80 km/h przez 15 min od osiągnięcia optymalnej temperatury i w baku musi być minimum 10 litrów paliwa. Najlepiej ściągnij sobie aplikację Btool Expert na telefon, kup adapter bluethoot i monitoruj sam stan DPF-a i w razie czego wymusisz wypalanie filtra: https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=326379
Opublikowano
A takie pytanie jeszcze moge śmiało spróbować go wypalić jadac 80km/h na czerownej kontrolce ? Nie chce by sie cos stało bo jak czerwona to zawsze sie kojarzy z czymś poważniejszym
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie możesz a nawet powinieneś i przed wyruszeniem w trasę włącz sobie podgląd temperatury silnika tak jak na filmie poniżej aby sprawdzić czy masz odpowiednią temperaturę potrzebną do uruchomienia procesu wypalania filtra który wynosi minimum 75 stopni.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Póki masz ten błąd to procedura wypalania się nie uruchomi.

Oficjalne dokumenty serwisowe BMW (z ISTA) mówią że wypalanie uruchomi się gdy:

• Temperatura silnika powyżej 75 stopni C
  • Temperatura gazów przed DPF powyżej 240 stopni C