Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Zaświeciła mi się czerwona kontrola od dpf , konieczna jest wymiana czy można jakoś wyczyścić , słyszałem też ze cos z oprogramowaniem się robi ale nie znam się zbytnio na tym . Będę wdzieczny za jakies porady .
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Samo z siebie się nie zapchało, gdzieś jest problem który blokuje wypalanie filtra. Sprawdź temperaturę płynu chłodniczego podczas jazdy czy osiąga 88-90 stopni i odczytaj błędy z ECU.
Opublikowano
Znaczy samochód w tej chwili głównie po mieście jeździł i to jest pewnie problem zapchania ale mówiono mi ze jak już na czerwono świeci to juz ryzyko troche go przegonić by paliwo sie dostaje do miski czy jakoś tak
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jeśli wszystko jest sprawne to powinien się wypalić sam po przejażdżce ze stałą prędkością np. 80 km/h przez 15 min od osiągnięcia optymalnej temperatury i w baku musi być minimum 10 litrów paliwa. Najlepiej ściągnij sobie aplikację Btool Expert na telefon, kup adapter bluethoot i monitoruj sam stan DPF-a i w razie czego wymusisz wypalanie filtra: https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=326379
Opublikowano
A takie pytanie jeszcze moge śmiało spróbować go wypalić jadac 80km/h na czerownej kontrolce ? Nie chce by sie cos stało bo jak czerwona to zawsze sie kojarzy z czymś poważniejszym
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie możesz a nawet powinieneś i przed wyruszeniem w trasę włącz sobie podgląd temperatury silnika tak jak na filmie poniżej aby sprawdzić czy masz odpowiednią temperaturę potrzebną do uruchomienia procesu wypalania filtra który wynosi minimum 75 stopni.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Póki masz ten błąd to procedura wypalania się nie uruchomi.

 

Oficjalne dokumenty serwisowe BMW (z ISTA) mówią że wypalanie uruchomi się gdy:

 

  • Temperatura silnika powyżej 75 stopni C
  • Temperatura gazów przed DPF powyżej 240 stopni C
  • Nie może być na rezerwie (jak tylko rezerwa się zapali to proces przerywany)
  • Brak błędów w DDE związanych z systemem chłodzenia, emisji gazów i czujników
  • Brak błędów 480A i 481A (z doświadczenia: kasować co kilka sekund w trakcie jazdy po trasie aż przestaną się pojawiać)
  • Jednostajna jazda powyżej 60 km/h przy czym najbardziej optymalnie to 100km/h

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
No tak kolega ma rację że jak już błąd w ECU jest to wypalanie się nie uruchomi. Najtańszym i najłatwiejszym sposobem na rozwiązanie problemu jest aplikacja do której link podałem wyżej.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.