Skocz do zawartości

Nowe BMW 3 G20 - zdjęcia, filmy, opinie


felixo

Rekomendowane odpowiedzi

Nie miał adaptacyjnych tylko te standardowe m pakietowe. Wg mnie ok. nie odczułem że jest jakieś głośne czy dobijające. Jeździłem po autostradzie i po "kocich łbach".

Jednak polecam samemu się przejechać bo to co dla mnie będzie super dla innego może być zbyt twardym zawieszeniem . I na odwrót.

Na co dzień jeżdżę f10 na 18' i w porównaniu do G20 to dla mnie moja jest zbyt tapczanowa a G20 przyjemnie zwarta i zwinna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 1,2 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

dlatego powinno byc wiecej pocji personalizacji.


np. pakiet aluminium 2000zl

pakiet wyscielane wneki drzwi-500zl

pakiet plastiki premium - 2000zl


itd

 

Nie zgodzę się z Toba. Przez to później coś, co powinno być w standardzie - trzeba będzie za to płacić. Przykład w moim G20:


Bak diesel - 40l (w tym 5l rezerwa). W konfiguratorze była dopłata 700 zł za powiększenie baku (myślałem, że standardowo będzie z 60l a powiększenie do 70-80l czy coś takiego). Konsultant w salonie nie wiedział ile ma pojemności standardowy bak... I tak dzięki braku wykupu "full opcji" na baku przejadę 400 km...


Czy ktoś słyszał o jakimś Power Boxie do G20? Póki co widzę tylko tę firmę, jednak jej nie kojarzę:

http://parts.auto-dynamics.pl/chip-turbo-elektronika/9642-bmw-320d-g20-g21-g24-140kw-elektroniczny-modul-silnika-dahler-chiptuning-box-power-performance-kontroler-ecu-sterownik.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

 

Ten silnik to dalej b48, lub b47 diesel więc myślę że tak nam f30 330i chip jest od roku, to tak samo w przypadku nowego modelu. Pozdrawiam

male-bmw-2.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiedza pracownikow w salonach jest zenujaca. jezdza na szkolenia,siedza 8godzin dziennie kolo bmw a guzik wiedza.


ode mnie duzo sie dowiedzial. " naprawde? az sprawdza......no tak, rzczywiscie...." tak bylo co chwle.


a powiekszanie bakow juz bylo dawno,nie tylko w bmw

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oglądam sobie ostatnio video prezentacje na telewizorze w BMW, akurat czekałem.

A doradca do mnie. "Naoglądał się Pan już tych bzdur?" No niezłe podejście.

Wykonuje darmową fotografię samochodów - PROFESJONALNA.

Dla forumowiczów na terenie Wrocławia. Portfolio. +



http://i.epvpimg.com/guXaeab.png


Zlecę import samochodów z USA/JAPONIA


Kupię:

- Boczek tylnych prawych drzwi F30 wersja Harman/Kardon

- Listwy hexagon wnętrza

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to, że doradcy mają takie pojęcie jest śmieszne (moje doświadczenie tego nie potwierdza, chociaż ciągle mi mówią, że rozrząd w n47 wymienia się po 200tys), gorzej, że serwisanci mogą być podobnie ogarnięci, a to już zagraża życiu i zdrowiu
***** ***
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ode mnie duzo sie dowiedzial. " naprawde? az sprawdza......no tak, rzczywiscie...." tak bylo co chwle.


a powiekszanie bakow juz bylo dawno,nie tylko w bmw

 

U mnie było to samo, gdy mu przekazałem, że najnowsze 320d ma dwie turbiny, zamiast jednej twin-scroll :P Mówił, że aż musi doczytać :P No cóż, ostatecznie ciężko jest wiedzieć wszystkie techniczne szczegóły, o tej opcji ze szperą też ewidentnie jeszcze nie miał większego pojęcia, a byłem ciekaw.


Co do powiększania baków - znany proceder już od wielu lat, bodajże w Mercedesie to się pojawiło. Cały patent polega na tym, że z mniejszym bakiem auto mniej waży, więc mogą podać lepsze statystyki (waga, spalanie, etc.) i w ogóle fajnie. Rzecz jasna bak taki ma pojemność absolutnie niedopuszczalną i dopłacenie do "powiększonego" to jest trochę jakby dopłacać do kół czy kierownicy - czyli czegoś, co zdawałoby się, powinno być elementem wyposażenia standardowego. Cóż, to nie są czasy W124, gdzie standardowo było 70 L, a 500tce (chociaż w E420 być może także) -> 90 L. To se ne vrati. I tak jestem zadowolony z 63 L w E90. W F30 to jest 60 L, a w G20 59 L.

icon3.png G30 530i xDrive

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W f30 to jest chyba 56 :(. Jak ktos duzo jeździ to jest bardzo duża wada.

Przy większych silnikach pewnie tak.

Przy moim 320d jestem w stanie dojeździć na jednym baku pod 1000km. Co według mnie jest zadowalającym wynikiem.

Do pracy i z powrotem co dzień robię ok 100km.

80 km - droga ekspresowa

10 km - miasto bez korków (rano)

10 km - miasto z korkami (powrót po południu) :wink:

Do e91 3.0d i f31 2.0d nigdy nie zatankowałem więcej niż 55L przy „leżącej” wskazówce paliwa:)

Mnie chyba raz udało się przekroczyć 55l... ale to były jakieś groszowe przekroczenia. :wink:

Kiedyś sprawdzałem w książce i w specyfikacji F30 ma pojemność zbiornika 57l jeśli dobrze pamiętam.

BMW F31 320d ED (N47T) - Mobil 1 ESP 5W-30 + AR9200

BMW F20 118d (B47) - MOTUL 8100 X-CLEAN+ 5W-30

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi do E90 raz weszło 59.88 L i to do pierwszego odstrzału. Wskazówka już się przytulała do zera, ale z pewnością jeszcze nie leżała. Od momentu zapalenia się rezerwy wchodzi jakieś 53 L, niby rezerwa to 8 L, ale pojemność baku to raczej więcej niż 61 jakby to wynikało z takiego dodawania. Kiedyś robiłem sporo pomiarów w tym zakresie i wiem, że tego tak nie można dodawać.

icon3.png G30 530i xDrive

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do e91 to ja bardzo czesto wlewałem około 60l, ze dwa razy(przez 6lat) pod 62 było.


Dla mnie jest problem z tankowaniem np jadąc na narty. W Austri w sobotę normalnie sa kolejki do dystrybutorów i liczy się każdy km.

Miałem 330d teraz mam 335D + xdrive i to jest na trasie około 1l wiecej( w miescie 1,5l) Przy zmniejszeniu baku o 7 litrów zmniejsza zasieg o ponad 100km.

Zreszta na tygodniu tez zawsze mi sie spieszy i nie mam czasu tankować :( .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W f30 to jest chyba 56 :(. Jak ktos duzo jeździ to jest bardzo duża wada.

 

W F31 58l i jak dla mnie jest ok i nie wyobrażam sobie żeby był mniejszy, u mnie średnie spalanie z kompa przez pierwsze 30tyś km 8.7, czyli w realu 8.9, teraz podeszło pod 9 l w komp, na wyspach robiłem 620-700 km na baku, w Pl 550-600, więc na mniejszym baku pewnie robiłbym stówkę mniej, bez jaj. Tak na marginesie zastanawiam się jak to jest, styl jazdy miałem w UK podobny, a tu spalania zaczynam mieć coraz większe, czyżby polskie paliwo :? !?

Ale ja nie o tym, miałem dziś chwilkę i wpadłem do Bawarii w Katowicach zobaczyć nową trójkę, ogólnie wrażenie pozytywne, fajne auto . Bardzo przypadł mi do gustu tył g20 , pomimo porównań do Lexusa jest fajny- dupka bynajmniej wizualnie wydaje się szersza niż w serii F, bardziej mięsista, ogólnie całość nadwozia spójna, sprawiająca wrażenie większego auta, większe nerki jakoś specjalnie mnie nie odrzuciły, natomiast linii bocznej brakuje trochę pazura. Kolor nadwozia to był black sapphire i prezentował się ładnie, moim zdaniem ten kolor bardzo pasuje do tego nadwozia, natomiast mój problem jest taki że miałem już trochę czarnych aut, nawet teraz jest w domu czarna perła i już się nimi przejadłem. Co do wnętrza na pewno jest świeższe niż F30 i to nie podlega wątpliwości ale czy to jest przepaść jak ktoś wcześniej sugerował, moim zdaniem nie. Podoba mi się spasowanie i przeniesienie bliżej kierowcy ekranu multi/ navi fajnie komponuje się z całością tworząc jedność.

Kierownica moim zdaniem jest ok, czy za gruba( mam dosyć małe dłonie), nie wydaje mi się, przesiadając się bezpośrednio z m-pakietowej w F31 jakiejś dużej różnicy nie czułem, dalej gałka zmiany biegów, sam wygląd i kształt średni, natomiast wielkość i jej umieszczenie nie najgorsze, tu znowu przez to że jest dosyć krótka/mała estetycznie komponuje się z resztą kokpitu ale...Żeby nie było tak różowo moim zdaniem dziwnie się nią operuje, zastanawiam się kiedy przejdziemy w automacie na manual , będziemy chcieli operować biegami góra/dół jak wygodne i efektywne będzie to w praktyce :? ?

Sam kokpit bardziej minimalistyczny, od jakiegoś czasu widać producenci zmniejszają ilość fizycznych przycisków idąc w stronę operowania multimediów z ekranu, kierownicy czy gestów, mnie pomimo tego że jestem gadżeciarzem i lubię rozbudowane menu itd, trochę przytłacza ilość informacji i cyfrowy wyświetlacz, nie wiem takie miałem pierwsze odczucie.

Dalej skóra, w egzemplarzu w którym siedziałem było obszycie deski skórą ale porównując z moim obszyciem wyglądało to słabiej, sama skóra siedzeń ładnie wykończona ale jakość też nie powala, nie wiem czy mieliście podobne uczucie ale usiłując ustawić pod siebie fotel na rożne sposoby cały czas wydawało mi się że siedzę za płytko. Ja wiem zaraz ktoś powie że jestem przyzwyczajony do swojego który jest już trochę wyrobiony , niby tak ale grubasem jakimś nie jestem mam 183cm, ważę 86 kg i mam jakieś takie dziwne odczucia co do tych foteli, może jak się wyrobią będzie inaczej.

Co dalej, jest dużo miejsca w podłokietniku co uważam za plus w porównaniu do F30/31, panel środkowy wygląda ok, natomiast panel centralny powyżej , niektóre elementy rzeczywiście zaciągają chińszczyzną np słabe są te srebrne pokrętła wlotów powietrza, zwróciłem też uwagę na klamkę drzwi(kształt, spasowanie). Na fotkach mi się ona średnio podobała, natomiast na żywo wygląda ok nie wystaje jest fajnie dopasowana do całości, podłokietnik w drzwiach tu rzeczywiście ktoś za bardzo chciał zaoszczędzić na piance i jest po prostu za twardo.

Ogólnie pierwsze wrażenia środka są pozytywne, jakość materiałów i kabina na pewno prezentuje się lepiej niż w poprzedniku, idąc z duchem czasu, ale przepaść to nie jest, wspomnę jeszcze o dwóch elementach z zewnątrz , fajki z tyłu bardzo fajnie się prezentują, oglądaną wersją była m-pakietowa 320d i wyglądało to agresywnie , może nawet za bardzo, natomiast światła przednie były to ledy adaptacyjne i same światła wydają się być ok ale te kreski do jazdy dziennej, jak dla mnie stanowcze nie, w tej materii jedyną opcją pozostają chyba lasery.

Reasumując, ciekawe auto , bazując na pierwszych wrażeniach wizualno-estetycznych gdybym miał wybierać nową f30 i f20 z pewnością wybrałbym to drugie, ale czy mając 2-u letnie f31 zmieniałbym je na g21, raczej nie, wolałbym poczekać kilka lat kiedy g20/21 zejdzie do "normalnych" cen, muszę się jeszcze przejechać jakąś fajną wersją g20 i spędzić z nią więcej czasu żeby podzielić się szerszymi przemyśleniami bo dziś to było tylko 15 min i takie są moje pierwsze odczucia


P.S

Zrobiłem na szybko kilka fotek, może później wrzucę na forum

Edytowane przez rabbit72
p44ahXld_o.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do ceny to powiem Ci ze bez wielkich bajerow w silniku benzynowym 181km po rabacie za ok 175tys zl . Cena chyba nie jest jakas kosmiczna, ale tez i silnik wiadomo :)

W salonie ten samochod wyglada oblednie :) na zewnatrz juz tak nie jest i cos w nim mi nie pasuje :p

portimao na filmach totalny kozak na zywo mega go pomniejsza, tak samo z szarym :) w salonie na premierze stal szary mpakiet felgi 19 :) totalna petarda alee za kilka dni widzialem ja na dworze na kolach zimowych.. porazka ten kolor jak z plasteliny ulepiony. Ostatnio bylem w jankach widzialem biala mpakiet naprawde niezle to wyglada :) aa i czarna byla tez spoko :) duzo widac zalezy od swiatla w tych kolorach ale mam mieszane uczucia :) na zdjeciach, filmach pieknie wyglada widzisz na zywo i takie hm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie stąd cieszę się że mogłem choć chwilkę zobaczyć autko na żywo, osobiście gdyby mi coś odbiło i miałbym teraz kupować serię G jako familowóz to po pierwsze poczekałbym na g21, ja wiem sedan jest ładniejszy ale ja lubię hatche z drzwiami z tyłu jak combi,A5 S.B czy seria 4 G.C. Co do koloru to brałbym sunset orange albo coś z pakietu indywiduał lub wręcz dobrał jakiś kolor pod siebie, ogólnie lubię wiele kolorów,jedne bardziej pasują do danego nadwozia ,inne mniej ale np jak wspomniałem czarny już mi się przejadł, biały lubię ale przy następnym zakupie też wybrałbym coś innego, ten szary o którym wspominasz, podobny do tego z audi s lub rs średnio do mnie przemawia, jak piszesz na żywo jakiś taki plastelinowy, zdarzają się fajne srebrne czy grafitowe ale ten akurat do mnie nie przemawia. Edytowane przez rabbit72
p44ahXld_o.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeszcze warto dodac ze ten samochod bez mpakietu traci caly urok :) takie moje zdanie, te srebrne wstawki?!..

wlasnie codziennie mijam się z białym bez m-pakietu. Jesli chodzi o wyglad w zyciu nie zamienił bym mojej białej F30 sportline na G20 biale w podstawie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam nietypowy problem.

Mapy widzą autostradę A1 idącą od Katowic na północ... która jest w trakcie budowy i nieustannie na nią kierują... jest jakiś sposób wykluczenia tego odcinka z map? Czy zgłosić to do BMW?

 

Powinien być. Poszukaj w menu nawigacji. W moim się przynajmniej da zaznaczyć obszar.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

nie widze nigdzie cenytego boxa?

i zaskoczylo mnie, ze ten dahler jest wlascicielem Novatune/hartge, u ktorego od jakiegos roku nie potrafie znalezc dzialajacej strony - tak jakby novatune nie istnialo...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.